english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2009.
64-65

Anja Šošić: FILM I RAT U HRVATSKOJ
Refleksije jugoslavenskih ratova u hrvatskom igranom filmu

6. Perspektiva

Nakon višegodišnje faze u kojoj su filmovi poput Tu, Put lubenica i Oprosti za kung fu premjestili fokus s prikazivanja rata na društvenu sadašnjost, film Živi i mrtvi Kristijana Milića koji se bacio u žarište ratnih događanja čini se kao promjena smjera. Redatelj Ognjen Sviličić u intervjuu je upustio u prognozu procijenivši: »[...] a nešto što bi na umjetnički način progovorilo o ratu može se snimiti za... petnaest godina«87. Možda je ovo razdoblje sad iza nas i može biti da se sa Živima i mrtvima naviješta nova faza ratnih priča u hrvatskom filmu. Takvu pretpostavku gaji i povjesničar filma Ivo Škrabalo kad konstatira: »Došlo je novo vrijeme. Bila je jedna pauza oko tih ratnih tema, a sad se to opet javlja...«88.

Željela bih tako zaključno ukazati na Filmski festival u Puli 2008. čiji prilozi nažalost nisu više mogli ući u ovaj rad. U amfiteatru u Puli prošloga je ljeta predstavljeno sedam filmova u konkurenciji, od koji su četiri tematski povezana s jugoslavenskim ratovima — poprilična prisutnost teme kakve već godinama nije bilo. Jedan od tih filmova zove se Nije kraj. Da, uistinu nije kraj. Razračunavanje s ratom u hrvatskom društvu kao i u hrvatskom filmu ide dalje i opravdano smo znatiželjni kakve će oblike poprimiti u sljedećim godinama.

A koji će od već snimljenih filmova ostati u trajnom sjećanju i ispisati povijest rata u hrvatskom filmu, bit će jasno tek u budućnosti. Nadam se da sam rekapitulacijom izabranih filmova o ovoj temi uspjela unekoliko pridonijeti pisanju ove povijesti.

Hildesheim, u studenom 2008.

Anja Šošić

1. Uvod
1.1. O odabiru filmova i o izboru teme
1.2. O strukturi ovog rada
2. Napomene uz intervjue
3. Balkanski film ili hrvatski film?
4. Napomene uz jugoslavenske ratove
4.1. Objašnjenje pojmova
4.2. Prije ratova
4.3. Tijekom ratova
1. Film kao instrument politike
1.1. Vrijeme za...
1.2. Reakcije na film
1.3. Kulturno-politički kontekst i pitanje propagande
2. Portret ratne generacije
2.1. Vidimo se
2.2. Mladi hrvatski film
3. Rat, komedija, karneval
3.1 Kako je počeo rat na mom otoku
3.2. Humor kao oslobađanje
3.3. Težak položaj hrvatskoga filma u publike
4. Umjetnička sloboda filma
4.1. Nebo, sateliti
4.2. Zahtjevi za potporu filmu
5. Hrvatska ratna krivnja
5.1. Svjedoci
5.2. Prema istinitom događaju
5.3. Brešanov osjećaj za dobar timing
6. Kaleidoskop ratnih posljedica
6.1. Tu
6.2. Portret (poslijeratnog) društva
7. Obilježeno ratom
7.1. Put lubenica
7.2. Ratne traume
8. Rat u pozadini
8.1. Oprosti za kung fu
8.1. Armin
8.2. Borba protiv klišeja
9. Žanr (anti)ratnog filma
9.1. Živi i mrtvi
8.2. Posveta klasicima (anti)ratnog filma
1. Pogled unatrag
2. Sažetak: filmska politika
3. Rat u zrcalu filma
4. Film kao zrcalo psihičke obrade rata
5. Distanca
Intervjui/ Filmolozi: 1.1. Nikica Gilić
Intervjui/ Filmolozi: 1.2. Ivo Škrabalo
Intervjui/ Filmolozi: 1.3. Hrvoje Turković
Intervjui/ Redatelji: 1.4. Vinko Brešan
Intervjui/ Redatelji: 1.5. Lukas Nola
Intervjui/ Redatelji: 1.6. Zrinko Ogresta
Intervjui/ Redatelji: 1.7. Branko Schmidt
Intervjui/ Redatelji: 1.8. Ognjen Sviličić
Intervjui/ Redatelji: 1.9. Kristijan Milić
2. Filmografija
3. Izvori

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta