english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2009.
64-65

Anja Šošić: FILM I RAT U HRVATSKOJ
Refleksije jugoslavenskih ratova u hrvatskom igranom filmu

2. Napomene uz intervjue

Tijekom istraživanja u Zagrebu imala sam priliku razmjenjivati mišljenja s hrvatskim redateljima i filmolozima. No u tim razgovorima, koji su otisnuti i priloženi u dodatku, nije riječ o intervjuima koji bi bili vođeni novinarskim smjernicama. Umjesto toga, valja ih shvatiti kao vrlo otvorene situacije, jer nisam slijedila nikakav jedinstveni katalog pitanja, nego sam se s obzirom na sugovornika upuštala u karakteristične aspekte njegova rada. Svim je intervjuima zajedničko to što sam stalno slijedila strategiju da tijek razgovora upravljam prema jugoslavenskim ratovima i njihovim obradama u hrvatskom filmu — u mnogim su slučajevima sugovornici i sami od sebe došli do te teme. Iz toga se razloga neka od mojih pitanja mogu naći u više intervjua, ipak sveukupno uzevši intervjui su vrlo različiti — i s obzirom na sadržaj, kao i u odnosu na njihov opseg; dok je najkraći intervju trajao svega otprilike petnaest minuta, s drugim sam osobama razgovarala i gotovo dva sata. Sve sam razgovore pribilježila i transkribirala. Pritom sam uzela slobodu da skratim one ulomke koji su se ponavljali ili uvelike udaljili od teme.

Zbog različitosti intervjui se ne mogu međusobno izravno uspoređivati. Stoga nisam poduzela nikakvu analitičku procjenu razgovora, nego sam intervjue kao tekst uporabila ravnopravno ostalim izvorima na koje se pozivam.

Anja Šošić

1. Uvod
1.1. O odabiru filmova i o izboru teme
1.2. O strukturi ovog rada
3. Balkanski film ili hrvatski film?
4. Napomene uz jugoslavenske ratove
4.1. Objašnjenje pojmova
4.2. Prije ratova
4.3. Tijekom ratova
1. Film kao instrument politike
1.1. Vrijeme za...
1.2. Reakcije na film
1.3. Kulturno-politički kontekst i pitanje propagande
2. Portret ratne generacije
2.1. Vidimo se
2.2. Mladi hrvatski film
3. Rat, komedija, karneval
3.1 Kako je počeo rat na mom otoku
3.2. Humor kao oslobađanje
3.3. Težak položaj hrvatskoga filma u publike
4. Umjetnička sloboda filma
4.1. Nebo, sateliti
4.2. Zahtjevi za potporu filmu
5. Hrvatska ratna krivnja
5.1. Svjedoci
5.2. Prema istinitom događaju
5.3. Brešanov osjećaj za dobar timing
6. Kaleidoskop ratnih posljedica
6.1. Tu
6.2. Portret (poslijeratnog) društva
7. Obilježeno ratom
7.1. Put lubenica
7.2. Ratne traume
8. Rat u pozadini
8.1. Oprosti za kung fu
8.1. Armin
8.2. Borba protiv klišeja
9. Žanr (anti)ratnog filma
9.1. Živi i mrtvi
8.2. Posveta klasicima (anti)ratnog filma
1. Pogled unatrag
2. Sažetak: filmska politika
3. Rat u zrcalu filma
4. Film kao zrcalo psihičke obrade rata
5. Distanca
6. Perspektiva
Intervjui/ Filmolozi: 1.1. Nikica Gilić
Intervjui/ Filmolozi: 1.2. Ivo Škrabalo
Intervjui/ Filmolozi: 1.3. Hrvoje Turković
Intervjui/ Redatelji: 1.4. Vinko Brešan
Intervjui/ Redatelji: 1.5. Lukas Nola
Intervjui/ Redatelji: 1.6. Zrinko Ogresta
Intervjui/ Redatelji: 1.7. Branko Schmidt
Intervjui/ Redatelji: 1.8. Ognjen Sviličić
Intervjui/ Redatelji: 1.9. Kristijan Milić
2. Filmografija
3. Izvori

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta