I. Temeljna literatura (koju bi svaka školska knjižnica
trebala imati):
A. ENCIKLOPEDIJE I LEKSIKONI
Filmska enciklopedija I., II. (glavni
urednik Ante Peterlić), JLZ 'Miroslav Krleža', Zagreb, 1986/1990.
Riječ je dvotomnom enciklopedijskom izdanju najviše vrijednosti
i pouzdanosti, s rijetkom obuhvatnošću i cjelovitošću u
svjetskom lekiskografskom kontekstu. Obrađuju se temeljni
filmološki i tehnički pojmovi filma, filmske vrste i institucije
filma, pojedine nacionalne kinematografije, pojedini filmski
autori (redatelji, glumci, scenaristi, snimatelji, scenografi,
glazbenici) te neki od najznačajnijih teoretičara i kritičara.
Enciklopedija je bogato ilustrirana, s brojnim dijagramatskim
i tabelarnim prikazima.
Filmski leksikon, (ur. Bruno Kragić,
Nikica Gilić), LZ 'Miroslav Krleža', 2003.
Leksikon je zamišljen kao jednotomna ažurirajuća nadopuna
Filmskoj enciklopediji. Ponajprije obrađuje filmske autore
(redatelje, glumce, snimatelje..; posebna je pažnja posvećena
novijim autorima); donosi i interpretativne natuknice o
pojedinim povijesno, umjetnički i kulturno važnim filmovima
(što Enciklopedija nije imala), te obradu oko 500 ključnih
filmoloških pojmova. U izradi leksikona surađivali su najznačajniji
hrvatski filmolozi i filmski kritičari. Moguće je pretplatiti
se unaprijed. Leksikon je ilustriran (crnobijelo i u boji).
B. POVIJESTI I PREGLEDI HRVATSKOG FILMA, FILMOGRAFIJE
Vjekoslav Majcen: Filmska i video zbirka Hrvatskog filmskog
saveza: 1954.-1993., Hrvatski filmski savez, Samobor, 1994.
Filmografski pregled filmske i video arhive Hrvatskog
filmskog saveza. To je, zasad, najpotpunija filmografija
hrvatskog neprofesijskog filma.
Vjekoslav Majcen: Hrvatski filmski tisak; do 1945. godine,
Hrvatski državni arhiv – Hrvatska Kinoteka, Zagreb, 1998.
Pionirska monografija posvećena hrvatskoj filmskoj periodici.
Ocrtava profile časopisa, okolnosti u kojima su izlazili,
interpretaciju važnih tekstualnih priloga. Iznimno su dragocjene
filmskopovijesne napomene o hrvatskom filmu i značajkama
povijesnih razdoblja. Kao prilog knjizi je dan antologijski
izbor važnijih tekstova o filmu objavljivanih u časopisima
tog razdoblja.
Vjekoslav Majcen: Obrazovni film. Pregled povijesti hrvatskog
obrazovnog filma, Hrvatski državni arhiv – Hrvatska Kinoteka,
Zagreb, 2001.
Također pionirska monografija. Uvodno raščišćava pojam
obrazovnog filma i razlieite podvrste, daje kratki pregled
razvoja obrazovnog filma u svijetu, a onda se koncentira
na uvjete i moduse razvoja ideje obrazovne i odgojne uporabe
filma, začetke proizvodnje te vrste filmova i njezino granjanje
sve do najnovijeg vremena. I ova je monografija puna bogatih
povijesnih podataka o kinematografiji u Hrvatskoj, a po
srijedi je i svojevrsna kulturna povijest Hrvatske dvadesetog
vijeka.
Irena Paulus: Glazba s ekrana: Hrvatska filmska glazba od
1942. do 1990. godine, Hrvatsko muzikološko društvo i Hrvatski
filmski savez, Zagreb, 2002.
Knjiga sabire studije filmskih kompozitora, uglavnom onih
nakon 1945. Istodobno daje njihove portrete, analizira njihov
glazbeni stil, ali i minuciozno analizira glazbena rješenja
u pojedinim filmovima. Kako su glazbenici kronološki poredani,
to je ujedno i svojevrsna povijest filmske glazbe u Hrvatskoj.
Njezine analize glazbe u hrvatskim filmovima mogu korisno
poslužiti u nastavnoj obradi tih filmova filmiva.
Ivo Škrabalo: 101 godina filma u Hrvatskoj:1896.-1997.,
Nakladni zavod Globus, Zagreb 1998.
Jedina cjelovita povijest hrvatskog filma od početaka
do konca milenijuma, kapitalni priručnik iz povijesti..
Obrađuje podjednako društveno-političke okolnosti pod kojima
se razvijao film, daje protrete istaknutih redatelja, kritički
obrađuje i pojedine istaknute filmove. Knjigu prati i filmografija
cjelovečernjih i srednjometražnih igranih filmova. Pisana
je živim pripovijednim stilom, te se sa zanimanjem čita
Hrvoje Turković i Vjekoslav Majcen:
Hrvatska kinematografija, povijesne značajke, suvremeno
stanje, filmografija (1991-2002), Ministarstvo kulture,
Hrvatski filmski savez, Zagreb, 2003.
Knjiga je jedinstven i iscrpan pregled suvremenog stanja
hrvatske kinematografije. Sadrži uvodni povijesni pregled
uvjeta pod kojima se razvijao hrvatski film, popraćen polemikom
s prevladavajućim niposaštavanjem hrvatskog filma. Središnji
dio knjige čini istraživački pregled nad ključnim komponentama
kinematografske situacije u drugoj polovici 1990-ih godina
(zakonodavstva, temeljnih državnih nadleštava, proizvodnih
prilika, distribucije, prikazivalaštva; filmskog obrazovanja,
filmskih udruge, nakladništva). Priložena je i Filmografija
hrvatskog filma od 1991.-2002. te obuhvatni adresar (izvori
informacija o hrvatskoj kinematografiji, bibliografija,
spisak zakona i uredaba, međunarodne uključenosti, državnih
tijela, proizvodnih poduzeća, umjetničkih organizacija,
distributera, televizijskih postaja, festivala i revija,
kina, nekomercijalnih prikazivača, arhiva, viših studija
i obrazovnih seminara, udruga, kinoklubova, časopisa i godišnjaka).
Zagrebački krug crtanog filma, građa
za povijest hrvatske kulture (urednik Zlatko Sudović), almanah
I.-IV., Zavod za kulturu Hrvatske, Zagreb film 1978.-1986.
Četiri knjige donose bitnu građu iz povijesti zagrebačkog
crtanog filma. (1) Prva knjiga daje iscrpnu povijest crtanog
filma (Ranko Munitić), filmografiju do 1978, nagrade, leksikon
crtanofilmskih djelatnika, uz obilne dokumentacijske ilustracije.
(2) Druga knjiga donosi odabrane scenarije i knjige snimanja
crtanih filmova zagrebačke škole. (3) Treća knjiga donosi
izbor napisa o filmovima i autorima zagrebačkog crtanog
filma objavljivanim po periodici (od 1951-1972). (4) Četvrta
knjiga u vidu 'almanaha' pokriva razdoblje od 1972-1982:
kronologiju četiri zagrebačka poduzeća s crtanofilmskom
proizvodnjom (Zagreb filma, Filmoteke 16, Adria filma i
Jadran filma), Filmografiju toga razdoblja, nagrade; potom
blok izabranih scenarija i knjiga snimanja iz tog razdoblja
te izbor napisa o crtanim filmovima tog vremena. Dragocijen
izvor podataka i sudova o pojedinim crtanim filmovima, korisnih
pri nastavnoj analizi.
C. FILMSKA TEORIJA
Ante Peterlić: Osnove teorije filma,
Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb 2000.
Ključni filmološki udžbenik, temelj za svaku nastavu filma.
Obrađuje zamjedbene i općedoživljajne temelje filmskog zapisa
i njegovih vrsta, temeljne oblike filmskog zapisa (temeljne
pojmove tzv. 'filmskog jezika') uz posebna poglavlja o zvuku
i montaži, te najzad o načelima i čimbenicima ustraojavanja
cjeline filmskog djela.
Hrvoje Turković: Umijeće filma, esejistički
uvod u film i filmologiju, Hrvatski filmski savez, Zagreb
1996.
U kratkim, pristupačno pisanim esejima, tu se obrađuju
neki pojedinačni filmski postupci (npr. elipsa, pretapanja,
dubinska mizanscena, opisne sekvence, odijevanje, perspektiva
pripovijedanja, montažne varke i dr.) a na primjerima pojedinih
filmova; potom pitanje fikcionalnosti (igranofilmskosti)
i dokumentarizma; razmatraju se različiti tipovi filmova
i njihove ključne značajke; odnos književnosti i filma;
pojedine i globalne značajke televizije i njezina funkcioniranja,
te kulturološki kontekst u kojem se primaju filmovi i televizijske
emisije.
Hrvoje Turković: Teorija filma. Prizor,
montaža, tematizacija, Meandar, Zagreb, 2000 (2. izd.)
Temeljni je cilj knjige nanovo protumačiti tradicionalna
shvaćanja o prirodi filma i o 'gramatičkim' vidovima gradnje
filma u svjetlu najnovijih shvaćanja spoznajne psihologije
('kognitivizma'). Uvodno se tumače dva tipa tradicijskih
teorijskih pristupa ('gramatičkog' i 'estetičkog'), daje
se novo tumačenje tradicionalnog shvaćanja o 'iluzionističnosti'
odnosno realističnosti filmske slike (odnosno o prikazivalačkoj,
mimetičkoj prirodi filma), a podrobnije se razjašnjava logika
montažne gradnje filma, osobito one tzv. 'neprimjetne montaže'
narativnog filma. Za nastavnu primjenu osobito su korisna
poglavlja 'pojam prizora i točke promatranja' te dio 'Scena
i unutarscenski kontinuiteti'.
D. FILMSKA TEORIJA, METODIKA NASTAVE, RADIONIČKI PRIRUČNICI
Borivoj Dovniković: Škola crtanog filma,
Prosvjeta, Zagreb 1996.
Knjiga je svjetski najpristupačniji i najdetaljniji priručnik
za izradu crtanog filma. Pisan rukom uz bogate i didaktički
izvrsne ilustracije nezamjenjiv je za sve koji uče i podučavaju
još uvijek temeljnoj tzv. cel-animaciji. Knjiga daje uvid
u sve ključne faze izrade i tehnološkog temelja izrade crtanog
filma, razjašnjava sve temeljne pojmove animacije. Popraćena
je iznimno korisnim pojmovnim kazalom, te se može koristiti
kao priručno pomagalo za rješavanje zadataka i poteškoća
pri izradi crtanog filma.
Lew Hunter: Scenarij 434, prev. Martina Anieia, Antibarbarus,
Zagreb, 1998.
Jedini priručnik o scenariju trenutno raspoloživ na hrvatskom
jeziku. Pregledan i vrlo instruktivan priručnik o pisanju
scenarija, s mnogo praktičnih savjeta, od onih vrlo tehničkih
(kako da izgleda scenarij i koji su modaliteti u kojima
se on predočava), do sadržajnih (kako dolaziti do ideje,
kako planirati narativnu stukturu filma i dr.).
Mira Kermek: Djeca – film, priča i pjesma, Školske novine,
Zagreb 1994.
Pregledna analiza oblika i metodičkih vidova dječjeg stvaralaštva
i organiziranja dječjih filmskih družina.
Joško Marušić: Alkemija animiranog filma, Meandar, Zagreb,
2004.
Knjiga se sastoji od dva tipa tekstova. Jedan, ključni
tip, jesu priručnički instrukcijski tekstovi u kojima se
savjetodavno opisuju pojedini tipovi animacijskih postupaka,
te tehnoloških i gospodarskih uvjeta za njihovo ostvarenje
[tekstovi Marušića o tehnologiji animacije, te tekstovi
Kreča, Petričića, Vaskova i Štalteral. Drugi dio tekstova
pokušava dati estetski, kultumo-povijesni i socijalni kontekst
pojave animiranog filma, a posebno hrvatske animacije i
stvaralačke prakse filma.
S jedne strane, knjiga može služiti kao udžbenik (ponajprije
dijelovi o proizvodnji crtanoga filma), dok povijesni dijelovi
imaju priručnička obilježja, a sve može poslužiti studentima
Akademije likovnih umjetnosti, Akademije dramskih umjetnosti,
studentima Filozofskog fakulteta, djelatnicima profesionalcima
u animacijskoj proizvodnji, u kino i video klubovima.
Krešimir Mikić: Film u nastavi medijske kulture, Educa,
nakladno društvo, d.o.o. 2001.
Obuhvatan priručnik pokriva večinu područja važnih za
nastavu filma: teorijski pregled osnova filma (filmske slike,
odnosa filma i drugih umjetnosti, filmskih izražajnih sredstava,
filmskih rodova i vrsta); kratki povijesni pregled razvoja
filma; pregled procesa nastanka filma; a potom posebno razrađuje
pedagoške i metodičke pojmove (načelne probleme dječjeg
razumijevanja filma, odnosa mladih i medija, i utjecaja
okolnih shvaćanja na djecu, te pitanja nastavne i izvannastavne
aktivnosti vezane uz film. Knjiga ima niz korisnih dodataka
(popis literature, najznačajnijih filmskih djela, rječnik
filmskih pojmova, matricu za analizu filma, te indeks).
Krešimir Mikić: Medijska kultura (udžbenici za 5, 6, 7.
i 8. razred),
Školska knjiga, Zagreb, 2004.
Udžbenici K. Mikića Medijska kultura temeljeni su na zadacima
medijske kulture u obrazovanju učenika za virtualni i digitalni
svijet današnjice, ali i sutrašnjice. Programski sadržaji
medijske kulture aktualizirani su (primjerice, izborom novijih
filmova), ali i korigirani u tom smislu da su u središte
interesa stavljeni vizualni mediji, a sve je prilagođeno
interesima učenika i njihovu medijskom iskustvu.
Stjepko Težak: Metodika nastave filma, Školska knjiga, Zagreb
2002.
Drugo, ponešto prepravljen i osuvremenjeno, izdanje ključnog
priručnika iz metodike nastave filma u školama gdje je film
općim predmetom. Knjiga ima dva glavna dijela: prvi daje
teorijske temelje (ishodišta) nastave filma, a u njemu se
razrađuje bit i svrha nastave filma s podrobnim pregledom
temeljnih pedagoških problema u suočavanju s filmom, potom
ključni čimbenici filmskog odgoja i obrazovanja, te pitanja
vezana uz koncipiranje i izvedbu nastave filma. Ostatak
knjige posvećen je demonstriranju – na pojedinačnim primjerima
filmova - mogućih pristupa pojedinim vidovima filma. Knjiga
korisna nadasve za obrazovanje nastavnika za filmsku nastavu,
ali i kao stalan priručnik uz rješavanje pojedinih nastavnih
zadataka i problema.
E. FILMSKE INTERPRETACIJE
Midhat Ajanović: Animacija i realizam / Animation and
Realism Midhat Ajanović,
Hrvatski filmski savez, Zagreb, 2004.
Šest studija - o filmskom realizmu, o crtanom realizmu
Walta Disneya, o fenomenu zagrebačke škole crtanoga filma,
srednjoeuropskoj animaciji, Johnu Griersonu i animaciji,
te japanskim anime filmovima - pisanih poletnim stilom,
popraćenih pravim bogatstvom podataka, daju i širok i dubok
pogled na ključne povijesne trendove svjetskog animiranog
filma. Riječ o vrhunskoj interpretativnoj prozi, ključnom
prilogu svjetski važnom promišljanju animacije, knjizi podjednako
korisnoj i poticajnoj stručno animacijskoj, ali i široj
kulturnoj zajednici.
Knjiga je tiskana dvojezično, na hrvatskom i engleskom jeziku,
funkcionalno je ilustrirana i opremljena nezaobilaznim indeksom
navedenih filmova i imena.
Irena Paulus: Brainstorming: zapisi o filmskoj glazbi, Hrvatsko
društvo filmskih kritičara, Moderna vremena, Zagreb, 2002.
Knjiga je primjer živog interpretativnog pristupa filmskoj
glazbi uglavnom filmovima s repertoara. U prvom dijelu donosi
eseje posvećenim nekim ključnim povijesnim filmovima i filmskih
vrstama (npr. Psihu, Vrtoglavici, Odiseji u svemiru, SF-u),
a u većem dijelu donosi osvrte na filmsku glazbu i njezinu
funkciju u aktualno prikazivanim filmovima. Tekstovi su
pisani čitko, s dobrom mjerom pristupačne stručnosti. Glazba
se tumači sa stajališta njezine funkcije u narativnom ustrojstvu,
pa su posrijedi i analize strukture obrađivanih filmova.
Knjiga je posebno korisna za tematiziranje suvremenih filmova
u nastavi.
Ante Peterlić: Studije o 9 filmova, Hrvatski filmski savez,
Zagreb, 2002.
Najnovija knjiga interpretacija – potankih analiza nekih
od povijesno ključnih filmova (M, Pravilo igre, Građanin
Kane, Vrtoglavica, Rio Bravo, Do posljednjeg daha, Prošle
godine u Marienbadu, Osam i pol, Odiseja u svemiru). Uzor
su intepretativnog pristupa pojedinom filmu, a ujedno i
izvor bogatih podataka o autoru, kulturnom kontekstu, povijesnom
razvoju pojedinih motiva te o stilskim odrednicama i filma,
i autora i razdoblja.
Zoran Tadić: Sto godina filma i nogometa, Hrvatska kulturna
zaklada, HKZ - Hrvatsko slovo, Zagreb, 2003.
Knjiga se sastoji od feljtona u kojima se sa sugestivnog
osobnog stajališta pristupa dvjema ljubavima Zorana Tadića:
nogometu i filmu. Filmski tekstovi dodiruju niz tema iz
povijesti filma, daju portrete pojedinih stvaralaca, osobne
fascinacije pojedinim povijesnim i suvremenim filmovima,
bave se i načelnim pitanjima filma, razvoja filmskih stilova
i odnosa javnosti prema filmu, a pokušavaju dinamično tematizirati
pojedine kulturološke aspekte suvremenosti. Čitko i zanimljivo
štivo, riznica ideja kako oživjeti pristup filmu.
Hrvoje Turković: Suvremeni film. Djela i stvaratelji, trendovi
i tradicije, Znanje, Zagreb, 1999
Zbirka esejističkih pristupa filmovima s repertoara prve
polovice 1990-ih (mnogi još uvijek raspoloživi u videotekama),
ali i profilima nekih povijesnih stvaralaca, opusa i pojedinih
filmova. U sklopu analiza, razbistravaju se mnoga pitanja
stila (npr. klasičnog, modernističkog i postmodernističkog
stila), pitanja narativnog strukturiranja filma, a na konkretnim
se primjerima razjašnjavaju mnogi važni filmski pojmovi.
Knjiga je popraćena pojmovnim i nazivno-imenskim kazalom
koje omogućava pretragu prema tematskom interesu
E. MONOGRAFIJE O AUTORIMA
Ante Babaja, (grupa autora, ur. Ante Peterlić, Tomislav
Pušek), Nakladni zavod Globus, Zagreb, 2002.
U seriji knjiga o najvećim hrvatskim filmskim redateljima
ova je koncipirana donekle osobito. Uz dva eseja i razgovor
s autorom što daju pregled ukupnog opusa Babaje i njegovih
osnovnih autorskih odlika (Ante Peterlić, Hrvoje Turković
te razgovor Damira Radića i Vladimira Svera), ostatak je
tekstova posvećen pojedinim komponentama Babajina opusa:
ulozi adaptacija proza Slobodana Novaka, o slikovnom stilu
Babaje, te o glazbi u njegovim igranim filmovima. Uz filmografske,
biografske i bibliografske podatke, tu su i neki od krakterizirajućih
suvremeničkih reakcija na Babajine filmove (Ranko Marinković,
Nenad Polimac, Mihovil Pansini, Slobodan Novak).
Krešo Golik, autor Petar Krelja, Hrvatski državni arhiv
– Hrvatska Kinoteka, Zagreb, 1997.
Monografija sadrži veliku studiju Petra Krelje o stvaralaštvu
Kreše Golika, tri temeljita biofilmografska razgovora s
Krešom Golikom, te zbirkom suvremeničkih osvrta na Golikove
filmove i aspekte tih filmova. Uz to su priloženi obvezatna
sažeta biografija, filmografija Kreše Golika te bibliografija
radova o njemu.
Tomislav Gotovac (Urednici Aleksandar Battista Ilić, Diana
Nenadić), Hrvatski filmski savez, Muzej suvremene umjetnosti,
Zagreb, 2003.
Gotovac je jedna od najvećih stvaralačkih ličnosti na
avangardnom krilu hrvatske umjetnosti, podjednako filma
i likovnih umjetnosti. Knjiga okvirno donosi (na hrvatskom
i na engleskom) dva velika eseja, jedan Jerka Denegrija
o ključnoj likovno-kulturnoj važnosti i pionirstvu Gotovčevih
akcija, peformansi i djela, a drugi, Hrvoja Turkovića, o
filmskom prinosu Gotovca filmsko-eksperimentalističkoj tradiciji,
te o temeljnim osobinama njegova stvaralaštva. Ova dva eseja
dopunjena su i intrigantnim biofilmografskim razgovorom
s Gotovcem. Središnji dio monografije čini fascinantna dokumentacija
– poput slikovnih monografija – Gotovčevih akcija, reprodukcija
njegovih fotografskih radova, te slika iz filmova.
Oktavijan Miletić, autori Ante Peterlić i Vjekoslav Majcen,
Hrvatski državni arhiv – Hrvatska Kinoteka, Zagreb, 2000.
Ova se monografija posvećuje jednom od doista rijetkih
filmskih klasika iz međuratnog razdoblja (Prvog i Drugog
svjetskog rata). Temelj su joj dva eseja. Vjekoslav Majcen
oživljava biografske i povijesne okolnosti u kojima je djelovao
Miletić – daje rijedak uvid i u mikro-svijet građanskog
društva kojem je pripadao Miletić, te u ulogu koju je u
kinematografiji Hrvatske odigrao Miletić. Peterlić se osobito
posvećuje filmski očitovanom svjetonazoru Oktavijana Miletića,
dajući uz to intepretativan pregled njegovih ključnih filmova.
Uz veliki biofilmografski razgovor s Oktavijanom Miletićem,
kao dokumentacija je dana rasprava samog Miletića (usporedba
kazališne i filmske umjetnosti), sjajan esej Ljubomira Marakovića
o Lisinskom, te Branka belana o Miletiću kao autoru i snimatelju.
Također je priložen Miletićev memorarski zapis; filmografija
i podaci o nagradama i priznanjima.
F. MONOGRAFIJE O FILMSKIM KLUBOVIMA
Mira Kermek: Škola animiranog filma, Čakovec, 1975. –
2000., Hrvatski filmski savez, Zagreb 2000.
Ova monografija daje povijest razvoja ove 'škole' – važne
i u Hrvatskoj ali i svjetski poznate - kojoj je ključni
artikulator i nositelj bio Edo Lukman, te pregled razvoja
metodologije radioničkog rada Lukmana. Monografija je popraćena
filmografijom filmova napravljenih u ŠAFu.
Mirko Lauš: Trideset godina Kinokluba Slavica, Hrvatski
filmski savez, Zagreb 1995.
Ova monografija daje povijest razvoja Kinokluba Slavice,
kratki povijesni pregled hrvatskog dječjeg filmskog stvaralaštva,
osvrt na rad voditelja Kluba Mirka Lauša. Monografija je
popraćena s bibliografijom napisa o radu Kluba, popisom
članova Kluba, i filmografijom filmova napravljenih u Klubu.
II. Časopisi:
Hrvatski filmski ljetopis
Tromjesečnik (4 broja godišnje), oko 240 str., fotografije,
sažeci na hrvatskom i engleskom.
Uredništvo: Nikica Gilić (izvršni urednik), Bruno Kragić,
Diana Nenadić, Ivo Škrabalo, Igor Tomljanović, Hrvoje Turković
(glavni urednik), Katarina Marić (gostujuća urednica).
Izdaje se na temelju potpore Ministarstva kulture RH i Gradskog
ureda za kulturu, Grad Zagreb
Ministarstvo prosvjete i športa otkupljuje dio naklade Ljetopisa
koji se dostavlja srednjim školama.
Časopis se (zbog zatvorenosti knjižarske i novinske distribucije
časopisima) pretežito distribuira pretplatom.
Adresa: Hrvatski filmski savez,
Zagreb, Dalmatinska 12 (tel.: 01/48 48 771; fax.: 01/48
48 764).
Hrvatski filmski ljetopis jedini je časopis u Hrvatskoj
koji sustavno njeguje studijski, istraživački i teorijski
pristup filmu, često u tematskim blokovima veličine omanje
knjige (kognitivna teorija filma, emocije i film, filmska
montaža, dokumentarni film, filmska glazba, filmsko snimanje,
digitalni film, videoumjetnost i dr.), pretežito domaćih
autora, ali i ključnih prijevoda svjetskih filmologa. Objavljuje
studijske biofilmografske razgovore sa važnim autorima hrvatskog
filma, povijesne i filmografske obrade hrvatskog filma,
leksikografije filmaša; prati kulturnu politiku na području
hrvatskog filma. Donosi i redovite osvrte na sve filmove
na repertoarima hrvatskih kina, preglede festivala, te interpretacije
aktualnih filmova, autora i trendova.
U svojih 9. godina izlaženja, časopis je privukao suradnju
preko 120 izvornih autora, pisaca o filmu, pretežito domaćih,
ali i stranih.
Zapis
Tromjesečnik (4 broja godišnje), oko 70 str., fotografije,
sadržaj na hrvatskom i engleskom.
Uredništvo: Marijan Krivak, Krešimir Mikić, Diana Nenadić
(glavna urednica), Duško Popović i Vera Robić-Škarica
Distribuira se prema predbilježbama.
Adresa: Hrvatski filmski savez,
Zagreb, Dalmatinska 12 (tel.: 01/48 48 771; fax.: 01/48
48 764).
Zapis je izvorno bio internim biltenom Hrvatskog filmskog
saveza obavještavajući o djelatnostima HFS-a i njezinih
članica, ali već više godina ima profil autonomnog časopisa
(uz zadržavanje biltenskih priloga). Posebnu pažnju posvećuje
neprofesijskom filmskom stvaralaštvu (djece i odraslih,
klubovima i individualnim stvaraocima), festivalima i posebnim
priredbama, donosi napise posvećene teoriji medijske i općenito
vizualne kulture, metodici filmske nastave, osobito prati
alternativno filmsko i videostvaralaštvo, prati nove tehnologije
na audiovizualnom području, donosi važne prijevode o temama
medijske kulture te o važnim filmskim stvaraocima.
Oba časopisa mogu se naručiti u
Hrvatskom filmskom savezu, Dalmatinska 12, 1000 Zagreb,
(tel.: 01/48 48 771; fax.: 01/48 48 764).; E-mail: diana@hfs.hr;
vera@hfs.hr