Zapis

Facebook HFS
39
2002
39/2002
Medijska kultura u nastavi
METODIČKA I RADIOFONSKA RADIONICA
Drugi stupanj Seminara medijske kulture u Četvrtoj školi medijske kulture (Trakošćan, 26. Kolovoza - 3. rujna 2002) polaznicima je pružio bogat i raznolik program. U jutarnjim satima pratili smo predavanja filmskih stručnjaka i najboljih poznavatelja filmske umjetnosti. Predavanja su bila zanimljiva, na visokoj razini, dobro pripremljena i uz brojne primjere koji su nam zorno svjedočili o onome što smo čuli. Sami predavači dali su sve od sebe i potrudili se uputiti nas u takav pristup filmskim djelima koji će poboljšati i olakšati naš dijalog s učenicima u prenošenju znanja iz medijske kulture. Tako smo čuli zanimljiva predavanja dr. Ante Peterlića (Analiza filma i Kazalište i film), dr. Hrvoja Turkovića (Moderni animirani film i Avangardni film), dr. Mate Kukuljice (Igrani elementi u hrvatskom dokumentarnom filmu i Povijesni pregled stvaralaštva djece i mladeži u osnovnim i srednjim školama), Krešimira Mikića (Likovnost u filmu), mr. Darija Markovića (Žanr u filmu) i Nikice Gilića (Filmska naracija). Jutarnjim predavanjima prethodio je razgovor o filmovima koje smo gledali večer prije, među kojima su bili klasici poput Murnauove Zore, Wylerove Detektivske priče, Leanova Kratkog susreta, Tatijeva Mojega ujaka, te djela hrvatskih autora: Slavica V. Afrića, Orao Z. Tadića i filma S. Tribuson Ne dao Bog većeg zla, s ovogodišnje Pule. U poslijepodnevnim satima radili smo u dvjema radionicama: Metodičkoj (voditelj dr. Stjepko Težak) i Radiofonskoj (voditelj dr. Nikola Vončina). Dok je u Metodičkoj radionici gledanje i analiza animiranoga filma Satiemanija (Z. Gašparović) bilo inspirativno, filmovi Aska i vuk i Mali princ ostavili su iza sebe niz otvorenih pitanja. U Radiofonskoj radionici najprije smo upoznali temeljne postavke medija, a nakon toga krenuli u stvaranje, uz pomoć i stalnu potporu redateljice Vedrane Vrhovnik. Bili smo i redatelji i glumci i kritičari, a rezultati našega rada mogli su se čuti pri predstavljanju radova polaznika. Oduševljeni rezultatima, zaključili smo kako bismo rado sudjelovali u većem broju radionica, koje bi nas naučile raditi s učenicima i doći do sličnih rezultata, što i jest naš cilj. Mislim da je ovim seminarom i cjelokupnom svojom organizacijom i radom Četvrta škola medijske kulture opravdala svoje postojanje i dokazala da je jedinstvena institucija visoke kakvoće.

SADRŽAJ

ZAPIS