Uzete posebno, svaka od tradicija na koje se pozivaju Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji (modernistička kontemplativnost, SF moraliziranje, bitnička ekspresivnost) jest rizik (tupila, banalnosti, kiča). Uzete zajedno, međusobno si sabotiraju vrline i podcrtavaju mane.
U svojim uspjelim izdancima, umjetnička djela kontemplacije daju čitatelju/slušatelju/gledatelju/igraču prostor za slobodnu misao doziran s točno onoliko provokacije koliko je potrebno da djelo ne nestane. Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji sa svojom grubom SF ikonografijom i poplavom nasumičnih doskočica guše introspekciju.
Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji, D. Barić i T. Babić
U svojim uspjelim izdancima, djela u kojima je neprijatelj cijeli jedan društveni poredak postaju inspirativne priče o junačkoj borbi empatije i kreativnosti protiv okrutnosti i jednoumlja. Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji sa svojim mrtvim bilom i ciničnom naracijom ne mogu iznaći junaka.
U svojim uspjelim izdancima, umjetnost asocijativnog protoka riječi i ideja omogućava najlucidnije komedije, najbritkije kritike i najdirljivije pjesme. Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji svojim lijenim tempom i tvrdo osuđivačkim tonom ne dopuštaju rečenicama da rezoniraju kao poezija.
Lekcija iz autosabotaže ali i izazov: pronaći djelo koje ova tri senzibiliteta kombinira u nešto lijepo/moćno. Prepuštam drugima.
---
Veliki žiri DHF-a (redatelj Mladen Đorđević, producentica Vanja Jambrović, filmski kritičar Dragan Jurak) nagradio je Dalibora Barića i Tomislava Babića za najbolji scenarij te Tomislava Babića za najbolje oblikovanje zvuka.
---
Tekst je napisan u sklopu radionice filmske kritike održane u okviru 24. DHF, pod mentorskim vodstvom Višnje Vukašinović.