Na izložbi nazvanoj Magnitude u zagrebačkoj Galeriji Badrov
(Trg žrtava fašizma 1) umjetnički fotograf, filmski snimatelj
i autor Željko Sarić predstavlja se od 7. prosinca 2005.
najnovijom serijom od sedamnaest kinegrafija, fotografija
dobivenih posebnom tehnikom snimanja.
Kinegrafija je postupak kojim Sarić istražuje odnos medija
fotografije i filma, unoseći u fotografski postupak pokret
kamere svojstven filmskom mediju, kako bi navedenom sintezom
objedinio osnovne elemente dvaju medija. Time nastaje postupak
kinegrafija, koji je izvedenica od riječi kinetika, tj.
zapis nastao kretanjem fotografa-snimatelja i rotacijom
SRF-kamere 360 stupnjeva u kojoj kontinuirano teče film,
kao i kretanjem osoba koje su motiv fotografije.
Primjenom dugih ekspozicija, kojima se u kontinuitetu zapisuje
prostor na klasičan Leica-film, ostvarena je mogućnost kretanja
prostorom, a time i bilježenje promjena koje pri takvu pokretu,
svojstvenu filmskom mediju, ostaju zabilježeni kao fotografska
slika.
U seriji Magnitude, osim navedenim, Sarić se koristio
sličnim postupkom: metodom skeniranja izabrane skupine statista,
koji su snimljeni kao dio filmske scene bijega i panike
izazvane pojavom zemljotresa u podnožju nebodera Raketa
na zagrebačkom Vrbiku. Serija od sedamnaest crno-bijelih
slika, formata 50 cm x 250 cm, snimljena je početkom studenoga
2005.
Producenti izložbe su Galerija Badrov i Hrvatski filmski
savez.