Veleposlanstvo Narodne Republike Kine, Ministarstvo kulture
Republike Hrvatske i Hrvatski filmski savez organizirali
su i od 21. do 26. studenoga 2005. godine pikazali ciklus
suvremenoga kineskoga filma, u kojem su, tijekom šest dana,
prikazani filmovi Go Home, redatelja Lija Chenshenga, Farewell
to Death, redatelja Wanga Weija, Final Dash redatelja Xiaa
Fenga i Hand in Hand redatelja Lija Honga.
Filmski kritičar Tomislav Kurelec upozorio je na činjenicu
da azijski filmovi, od Irana do Koreje i Japana, već četvrt
stoljeća osvajaju brojne nagrade na međunarodnim festivalima
jer su najinovativniji i najzanimljiviji radovi suvremene
svjetske kinematografije. Kineski filmovi s pravom se ubrajaju
u sam vrh azijske i svjetske produkcije, često vrlo hrabro
i kritički prikazujući brojne probleme suvremenoga kineskoga
društva.
U ovom ciklusu nije bilo tako kritički orijentiranih filmova
i autora, no pokazalo se kako i pozitivni pristup ima snagu
i kvalitetu. Diskretna propaganda dosega kineskoga društva
ne smeta previše pri gledanju priča o Zhangu, pjevaču u
pekinškoj operi, i njegovu odnosu s unukom (Go Home, red.
Li Chensheng, 2001), opasnosti istraživanja droga (Farewell
to Death, red. Wang Wei, 2000), uspješnu razvoju računalno
upravljane razvodne ploče, koja posve mijenja povijest kineskih
telekomunikacija (Final Dash, red. Xiao Feng), te o sklapanju
prijateljstva i uzajamnu upoznavanju učenika iz raznih dijelova
Kine.
Čini se da razumljiva kulturološka i civilizacijska barijera
i nedostatno poznavanje svakodnevna života u Kini nisu smetali
hrvatskim gledateljima da s mnogo razumijevanja i topline
prihvate nove kineske filmove.