english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2017.
82

26. DANI HRVATSKOG FILMA
(Zagreb, 16 - 20. lipnja 2017.)
Radionica filmske kritike DHF, mentorica Višnja Vukašinović

Ranjivost intime

Opet, unedogled, Nikica Zdunić, 2017.

Problematika dugometražnog odnosa normalan je i posvemašnji fenomen. Što se događa s ljudima koji su dugo vremena zajedno? Otvarajući prozor u jedan muško-ženski odnos Opet, unedogled Nikice Zdunić omogućuje gledateljima prikaz djelića jedne naizgled duge veze.

Početni kadrovi prikazuju dijelove ljudskog tijela u krupnom planu čime nam je nagoviještena intimna atmosfera cijelog filma. Suočeni smo s problematikom zajedničkog života te malim tajnama i zamjerkama koje ljudi nose u sebi bojeći se komunikacije. Oni razgovaraju o naizgled bezazlenim temama i interesima dok slučajno Njoj ne izleti nešto što se Njemu baš i ne sviđa. Nešto što je davno trebalo biti zaboravljeno i oprošteno.


Opet, unedogled

Njihova imena su nepoznata, oni mogu biti bilo tko. Svaki gledatelj može pronaći dio sebe u njihovoj intimnoj priči. Kadrovi, koji se stapaju bez jasnih granica, daju dojam kontinuiranosti koji se spominje i samom naslovu. Priča se ponavlja i sigurno će se opet ponoviti. Unedogled. Kamera je statična i pridonosi ozbiljnosti cijele situacije. Repetitivnost priče naglašena je i sumornošću i ispranošću boja; odjeća izgleda tek kupljeno, ali iznošeno; vrijeme je oblačno i naposljetku kišovito. Nema ništa novo u njihovom odnosu, sve je već viđeno. Njihova veza kružnog je tijeka. Ton razgovora brzo iz nonšalantnog prelazi u ozbiljan. Dok Ona pokušava sve okrenuti na šalu, On postaje okrutan i udara je tamo gdje zna da je najosjetljivija. Osobe s kojima smo najintimniji zapravo imaju najviše oružja protiv nas. Veze nas čine ranjivima.

Secirajući odnos između dvoje ljudi, redateljica nam prikazuje kolotečinu zajedničkog života u samo trinaest minuta trajanja. Odlična gluma Tihane Lazović, u ulozi Nje, uvelike pridonosi vjerodostojnosti cijele radnje. Film uspijeva u ostaviti neugodan aftertaste. Ostavlja nas zamišljene. Komunikacija kojoj treba težiti u dobrom odnosu ovdje je izostavljena. Dijalozi su prisutni. Govori se mnogo, ne kaže se ništa važno. Riječi su oružje s kojim treba biti pažljiv, a kad one zakažu On i Ona se bacaju na fizičko, pokušavajući se izvući na svoju seksualnost. Pokušavaju opravdati nedostatak komunikacije. Kada ni to ne uspije, dijalog se stiša kao i njihove strasti. Za sad je gotovo, ali ponovit će se.

Tema nedostatka komunikacije, koja je obrađivana od Hollywooda do Bollywooda, ovdje je prikazana na pristupačan i jednostavan način u veoma kratkom vremenskom prozoru. Redateljica postiže ono najbitnije: daje gledateljima materijal da se i sami zamisle nad svojim odnosima te da ih poprave kako se ne bi ponavljali opet, unedogled.

Zrinka Jurec

Nikica, Nikica, Nikica
Frizerski stolac kao psihijatrijski kauč
Stare teme na nov način
Pubertetlija sama na svijetu
Plaža kao ljudski habitat
Imaginarij kontrasta
Nestalna pojava otuđena od Svijeta
Roditelj u koštacu sa zvijeri profesionalizma
Dječji doživljaj obiteljske traume
Sadržaj nadjačan formom
Do osobne katarze
Povratak podvijena repa
Kad život iznevjeri očekivanja

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta