english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2017.
82

26. DANI HRVATSKOG FILMA
(Zagreb, 16 - 20. lipnja 2017.)
Radionica filmske kritike DHF, mentorica Višnja Vukašinović

Frizerski stolac kao psihijatrijski kauč

Žene žene žene, Nikica Zdunić, 2017.

U kratkometražnom dokumentarnom filmu Žene žene žene mlade redateljice Nikice Zdunić upoznajemo tri generacije žena i njihove frizerke kojima redovito odlaze. U dinamičnom i pomno izbalansiranom ritmu izmjenjuju se sekvence u kojima sudjeluju po jedna mušterija te njezina frizerka, koja se osim kosi posvećuje i stanju uma.

Nakon uvodne špice u Almodóvarovom stilu, film otvara scena u kojoj kroz zanimljiv i u filmu često korišten kadar u ogledalu upoznajemo bakice, mušteriju i frizerku iz čijeg humorom obojanog razgovora zaključujemo da, iako se poznaju godinama, između njih postoji određena distanca. Slijede tinejdžerka i njezina frizerka u srednjim godinama čiji odnos nalikuje onom tete i nećakinje, a potom i posljednji par: žene približno istih godina koje raspredaju o ljubavnim boljkama. Friziranje je prilično dugotrajan proces u kojem saznajemo intimne detalje koje mušterije možebitno ne dijele ni sa svojim bliskim prijateljima. Zapravo je prilično iznenađujuće kojom se lakoćom i praktički bez tabua žene otvaraju svojoj frizerki koja silom prilika preuzima ulogu terapeuta.

Budući da su uloge govornika i slušača jasno definirane, frizerke se nikada ne oglase da bi rekle nešto o sebi, one su tu samo na usluzi i to do te mjere da postaju ispovjednice. Ispovjednička pozicija najočitija je iz kontrasta između odnosa tinejdžerke prema vlastitoj majci i prema frizerki. Dok je pored nje u salonu majka, ona je bahata i nervozna, a nakon što majka ode, postupno omekšava i otvara dušu i pritom nema veze što bi joj frizerka po godinama mogla biti mama - jer ona ne osuđuje, ona je kul teta s kojom može zapaliti cigaretu. Kako se seansa bliži kraju, problemi ostaju visjeti u zraku - do novog izrasta, do idućeg šišanja. Film zatvara nizanje kadrova žena u frizerskom salonu s pjesmom Balada o ženi Olivere Katarine u pozadini, što fino akcentuira blago ironični ton uratka.

Žene žene žene uvjerljivo i s dozom opuštenosti pokazuje kako odlazak frizeru nekim ženama predstavlja ritual koji traje i traje, u maniri psihoterapeutske seanse, a frizerski salon portal u svijet u kojemu mogu biti onakve kakve jesu, bez osude. Pozabavivši se (nasreću dokumentaristički) prilično zabavnim fenomenom – ženskim boravkom u frizerskom salonu - autorica je posve uspjela u namjeri da pokaže da on ne predstavlja samo puko uređivanje busena na glavi nego i priliku za pretresanje intimnih previranja.

Annabel Domović

Nikica, Nikica, Nikica
Stare teme na nov način
Pubertetlija sama na svijetu
Plaža kao ljudski habitat
Imaginarij kontrasta
Nestalna pojava otuđena od Svijeta
Roditelj u koštacu sa zvijeri profesionalizma
Dječji doživljaj obiteljske traume
Ranjivost intime
Sadržaj nadjačan formom
Do osobne katarze
Povratak podvijena repa
Kad život iznevjeri očekivanja

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta