english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2017.
82

26. DANI HRVATSKOG FILMA
(Zagreb, 16 - 20. lipnja 2017.)
Radionica filmske kritike DHF, mentorica Višnja Vukašinović

Roditelj u koštacu sa zvijeri profesionalizma

Zvir, Miroslav Sikavica, 2016.

Univerzalna tendencija roditelja da budu svijetli uzor svojoj djeci nije uvijek lak zadatak, što je Miroslav Sikavica vjerno dočarao kroz odnos oca i sina u kratkom igranom filmu.

Dokumentarist Miroslav Sikavica je scenarist i redatelj filma Zvir, a i u ovom slučaju fingira dokumentaristički pristup. To je priča o jednom naizgled običnom radnom danu bagerista, no rabljenjem dječje perspektive ona postaje mnogo složenija. Otac je rastrgan između profesionalne i roditeljske uloge kada shvati da se od njega očekuje rušenje nečijeg doma, a neželjeni svjedok upravo je, igrom slučaja, njegov sin. Zvijer se slama pred djetetom.


Zvir

Sikavica je odabirom oponašanja dokumentarističke poetike i naturščika za glumačke uloge sjajno postigao veći stupanj autentičnosti i time pridonio dramatici radnje. Kadrovi snimani za vrijeme vožnje u bageru su sve samo ne mirni i statični. Koristeći kameru iz ruke i u ostalim scenama, uspješno zadržava taj isti osjećaj te ostvaruje dojam ukupne cjelovitosti. Potpuni izostanak pozadinske glazbe također doprinosi realističnoj atmosferi. Kadrovima u kojima su otac i sin snimani zajedno s leđa suptilno se ocrtava zvijer, gromada, kršan i jak odrastao muškarac, u kontrastu s nevinim, zaigranim djetetom, nesvjesnim zbiljske dubine događaja, no s mnogo većim utjecajem na oca nego što misli.

Film se može promatrati i kao svojevrstan portret društva, nimalo privlačan, no posve uvjerljiv. Ali društveni je kontekst prije svega u službi obiteljske priče o roditeljskoj figuri u očima djeteta.Ta zvijer je nepokolebljiva, sve do trenutka kada se susretne s pogledom svog sina i promotri situaciju iz njegova gledišta. Roditelj uči od djeteta. Potreba da ga ne razočara, da ne okalja vlastitu sliku u dječjoj glavi, jača je od osjećaja obveze da profesionalno izvrši svoj posao, koji ionako spada u moralno sivu zonu. S jedne strane, jasno je da mora prehranjivati obitelj i da ima određene poslovne obaveze, no s druge – sama nazočnost sina spriječava oca da to uistinu i odradi. Sikavica je nedvoumno izvrsno dočarao unutarnju borbu roditelja i iskonsku, univerzalnu potrebu da ih njihova djeca vide u najboljem mogućem svjetlu te način na koji ona mogu utjecati na donošenje odluka.

Daria Keršić

Nikica, Nikica, Nikica
Frizerski stolac kao psihijatrijski kauč
Stare teme na nov način
Pubertetlija sama na svijetu
Plaža kao ljudski habitat
Imaginarij kontrasta
Nestalna pojava otuđena od Svijeta
Dječji doživljaj obiteljske traume
Ranjivost intime
Sadržaj nadjačan formom
Do osobne katarze
Povratak podvijena repa
Kad život iznevjeri očekivanja

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta