Zapis

Facebook HFS
59
2007
59/2007
Mirko Piv­če­vić: SNI­MA­TELJ­SKI RAD U FIL­MU "TA DIV­NA SPLIT­SKA NOĆ"
Zaključak

Ukupna svjetska filmska produkcija postavila je visoke standarde filmske fotografije i dovela je gotovo do savršenstva. Za ukupni izgled filma, posebno za fotografiju, filmska industrija koristi naziv look 27. Producent i redatelj stvaraju željeni izgled filma, dakle look, izborom filmskoga snimatelja, scenografa, kostimografa...

Filmski snimatelj prihvaća produkcijske i redateljske zahtjeve i u suradnji s njima pokušava ostvariti njihove, ali i svoje zamisli. Jasno je da se filmski snimatelji prepoznaju po izgrađenom stilu i likovnosti, ali je od presudne važnosti snimateljska prilagodba produkcijskim uvjetima kako bi u konačnici nastao proizvod koji svojim lookom odgovara namjeni i ciljevima zbog kojih je nastao. Da bi filmski snimatelj opstao u visokoj filmskoj produkciji, jako mu je važno naučiti stvarati fotografiju filma prema visokim standardima i općeprihvaćenom značenju riječi look. Ta riječ, dakle, označava visoki standard snimateljske kreacije, a danas podrazumijeva i uporabu nove tehnologije, posebice one vezane uz digitalnu obradu slike u postprodukciji.

"Nitko te nikada neće pitati u kakvim si uvjetima radio", dobronamjerno me savjetovao jedan stari filmski radnik.
Mislim da skromni uvjeti rada uvijek u ljudima bude veću kreativnost, tako sam i ja u skromnim uvjetima pokušao stvoriti look ovoga filma. Snimao sam na negativu za koji sam mislio da više ne postoji. Sve njegove slabosti nastojao sam iskoristiti kao prednosti. Izbor formata, optike, kamere, rasvjete i scenske tehnike prilagodio sam lokacijama i financijskim mogućnostima. Na filmu sam radio s dvojicom majstora rasvjete i jednim majstorom scene. Ostatak su bili pomoćni radnici koji su prvi put radili na filmu.

Rad u laboratoriju, kao i rad na crno-bijelim negativima, polako i sigurno odlazi u povijest. Uvijek sam volio eksperimentirati s negativima, tako sam eksperimentirao i u laboratoriju. Takvo iskustvo bilo mi je od presudne važnosti za fotografiju ovoga filma. S obzirom na vrijeme u kojem živim, možda mi je ovo bila i posljednja prilika za takav način rada.

U nekoj drugoj produkciji vjerojatno bih snimanju ovoga filma pristupio drukčije, što ne znači da bih ga uspio snimiti bolje.

SADRŽAJ

ZAPIS