Zapis

Facebook HFS
37
2002
37/2002
MM izlog
OXYGEN 4
Zadarski videOumjetnik Dan Oki priredio je (od 26. 2 – 20. 3. 2002) u zagrebačkom Studiju "Josip Račić" samostalnu izložbu pod naslovom "Kisik 4 / Oxygen 4", koja je zamišljena kao prezentacija njegova istoimenog cjelovečernjeg filma a ujedno i kao jedn
"KISIK 4 (O4)" priča je o astronautu Luki Vitlovu koji se za vrijeme zajedničkog godišnjeg odmora sa svojom djevojkom Sofie van der Velde i kolegom astronautom Akirom Yamaguchijem, suočava s posljedicama svoga nedavnog svemirskog leta. Doktor astronautičke medicine Rita Rosenstein stiže iz Europskog centra za svemirska istraživanja na Velebit kako bi, u posljednji trenutak pokušala spasiti astronaute od neobjašnjive i neizlječive bolesti koju su dobili za vrijeme boravka na Svemirskoj stanici. Projekt "KISIK 4 (O4)" je istraživanje u mediju fotografije, websitea, DVD-ROM-a i igranoga filma, a temelji se na različito oblikovanim procesima produkcije i post-produkcije igranoga filma. Ukupna finalizacija filmskog projekta realizira se u suradnji s publikom čije će aktivno sudjelovanje definirati konačnu formu igranog filma na digitalnom betacamu/35mm filmu. Za vrijeme snimanja filma fotografski tim: Goran Škofić, Lucas van der Put, Marija Prusina i Nikša Ružić medijem fotografije bilježili su proces snimanja filma. Jedan dio fotografija prikazuje filmski set viđen izvana, dok drugi pripada mizanscenskoj vizuri samog filma. Fotografije snimjene iz "vanjskog" rakursa izložene su u prostoru galerije, dok su one snimljene iz vizure filma pohranjene na webu u obliku "slagalice" različitih verzija priče "KISIK 4 (O4)": oxygen4.org. Sudionici sitea www.oxygen4.org mogu monitrati svoje vlastite varijante nastale kombinacijama originalnog slikovno tekstualnog materijala filma. Publici je, također, ponuđena mogućnost kreiranja dija-projekcije, kojoj se nadalje mogu pridružiti novoispisani titlovi ili odabrani dijelovi teksta iz scenarija.Tako osmišljene strukture mogućih narativnih smjernica filmske priče bilježe se i arhiviraju kao montažni postupci nastali participiranjem publike čija idejna rješenja mogu utjecati i na završnu montažu igranog filma "KISIK 4 (O4)". Ova etapa tek je prva u nizu različitih razina sintetiziranja snimljenog filmskog materijala. Posjetioci galerije i web site-a imat će jedinstvenu priliku da među prvima reagiraju i utječu na elemente koji će film "KISIK 4 (O4)" odrediti kao cjelinu. Daljnje etape u tom procesu su DVD-ROM prezentacija kraće interaktivne verzije filma te naposljetku sam igrani film "KISIK 4 (O4)" u trajanju od -/+ 100 minuta. Za razliku od weba, interaktivnost DVD-ROM-a temelji se na ideji prostora u filmu. Pritom se cjelokupnim trajanjem i matičnom strukturom filmske naracije ne manipulira izravno, nego rezultati stvarnog, interaktivnog sudjelovanja publike nude nekoliko vizualnih planova iz kojih gledatelj može promatrati različite prosotore odnosno filmsku mizanscenu. Publika plovi prostorima medijskih predjela posredno ulazeći i zadirući u strukturu, ritam i priču filma. Sudjelovanjem publike na mediju DVD-ROM-a nastavlja se otpočeti proces zajedničkog osmišljavanja zaršne verzije filma. U ovom slučaju publika inuitivno utječe na kompoziciju montaže planova, ritam, metriku i emotivni ugođaj pojedinih scena filma, za razliku od weba gdje je publici ponuđena mogućnost slaganja rasporeda strukture scena budućeg filma. Scenarij filma "KISIK 4 (O4)" određen karakteristično linearnom pričom i naglašeno karizmatičnim karakterima ishodište je koncepta suradnje publike i autora. "KISIK 4 (O4)" je priča o ljubavi i smrti, unutar čije se jednostavne naracije i dramaturške cjeline od tri čina, isprepliću i presijecaju najrazličitiji žanrovi. Prvi dio tako predstavlja konceptualizirani cross-over znanstvene fantastike i TV sapunice koji se pak nadalje miješa s melodramom, elementima socijalne fantastike i ljubavnog filma. Svi ti elementi dramaturški se pretvaraju u strukturalistički film kojega unutarnji ustroj omogućuje rastvaranje zatvorene cjeline na sastavne dijelove, dekonstrukciju cjeline i njezinu daljnju medijsku multiplikaciju.

SADRŽAJ

ZAPIS