Zapis

Facebook HFS
Posebni broj
2007
Posebni broj/2007
Analiza filma
JEDAN OD MOGUĆIH PRISTUPA FILMU LEDENO DOBA
(5. razred osnovne škole)

LEDENO DOBA (ICE AGE)
Proizvodnja:SAD,2002.godina
Redatelji:ChrisWedge,CarlosSaldanha

Prije gledanja filma

  • Koliko godina imaš?
  • Koliko godina imaju tvoji roditelji, baka i djed?
  • Prije koliko godina je živio Matija Gubec?
  • Kada je rođen Isus?
  • Kada su živjeli dinosaurusi?
  • Što je to ledeno doba, kada Zemlja počinje ulaziti u ledeno doba?
  • Film koji ćemo danas gledati film je o tom vremenu, o vremenu početaka ledenog doba i stanovnicima tog razdoblja života na Zemlji.
  • Prije nego što pogledamo film, porazgovarajmo još o jednom problemu koji je postojao oduvijek, pa tako i u ledenom dobu, kao i danas.
  • Što misliš o ljudima koji se potpuno razlikuju od drugih, svojim osobinama, razmišljanjima, ponašanjem, djelima?
  • Misliš li da takvi ljudi trebaju ostati takvi kakvi jesu i ne prilagođavati se većini, ostalima, ili je potrebno da se ipak prilagode?
  • Pogledajmo kako je taj problem obrađen u filmu Ledeno doba.

    Gledanje filma Nakon gledanja filma
  • Kako ti se svidio film?
  • Zašto?
  • Ispričaj sadržaj filma.
  • Koji je zajednički problem svih likova?
  • Kako su se povezali Sid i Manfred?
  • Što si uočio kod Diega i Sida?
  • Kad nabrojimo pojmove kao što su nespretni ljenivac, tužni pojedinac i biće bez ljubavi i prijatelja, na koje likove iz filma mislimo i to s obzirom na njihovo ponašanje u početku filma?
  • Do kojih promjena dolazi tijekom radnje?
  • Koji su likovi simpatični, a koji nisu?
  • Koje snažne osobine iskazuju pojedini likovi, a koje slabe?
  • Kako nastoje Manfred, Sid i Diego biti drukčiji od ostalih?
  • Zašto žele pomoći djetetu? Koji su razlozi?
  • Zašto se Diego ipak priklanja ostalima?
  • Kako žive tigrovi?
  • Koje su bitne razlike između tri glavna junaka i skupine tigrova?
  • U čemu su se promijenili Manfred, Sid i Diego i zašto to čine?
  • Koja je uloga Scrata?
  • Kako on nastoji riješiti problem?
  • Kada se pojavljuje u filmu?
  • S obzirom na priču filma, na njezin početak i završnicu, kako opisuješ njegov lik?
  • Kakvi su prikazani likovi, prostori, s obzirom na uvjerljivost?
  • Što misliš, je li ovaj animirani film nastao crtanjem rukom pojedinačnih crteža ili računalnom animacijom?
  • Koji su ti se prizori posebno dopali obzirom na sliku, crtež i zašto?
  • Što možeš reći o zvuku u filmu?
  • Glas kojeg junaka ti je posebno dojmljiv? Zašto?
  • I na kraju: možeš li ovaj film zamisliti kao igrani?

Zaključak:

Ledeno doba, Ch. Wedge-C. Saldanha, 2002.

Animirani film Ledeno doba nastao je računalnom animacijom. Često se u filmovima, posebice animiranima, računalo rabi da se postignu zanimljivi učinci (efekti), koji baš nisu uvijek čvršće povezani s radnjom filma i likovima. Međutim, u ovom slučaju to nikako nije slučaj. Mogućnosti koje pruža računalo u animaciji u potpunosti su prilagođene radnji i likovima.

Priča o tome kako je svatko na svoj način jedinstvena osoba sa svojim osobinama, ponašanjem, odgojem, ali uvijek spreman i mijenjati se i prilagoditi zajedničkom cilju (u ovom filmu nesebičnu spašavanju izgubljenog djeteta), pri čemu se uvijek poštuju i tuđe osobine, vrijedna je misao koja proizlazi iz ovog filma.

Film Ledeno doba na vrlo uspješan način pokazuje kako i animirani film može dobrom pričom, zanimljivim i razrađenim likovima i uspješnom animacijom (oživljavanjem likova, prikazivanjem ambijenata) biti jednako rado gledan kao i igrani.