Zapis
MOZAIK
KINEMATOGRAFIJA U HRVATSKOJ
U Novinarskom domu u Zagrebu predstavljen je 18. lipnja zravršni tekst projekta Kinematografija u Hrvatskoj – Izvještaj o stanju, u kojem su prikupljeni i sistematizirani podaci o hrvatskoj kinematografiji u području proizvodnje, distribucije i prikazivalaštva, te u području infrastrukture ove djelatnosti. U realizaciji istraživanja koje je potaknuo Institut Otvoreno društvo – Hrvatska, sudjelovala je veća skupina istraživača, stručnjaka za pojedina područja kinematografije, a koordinatori projekta su bili Albert Kapović (Strata istraživanja) i Hrvoje Turković koji je priredio završni tekst.
Na održanom skupu razmatrana je problematika položaja kinematografije u Hrvatskoj, a cilj rasprave bio je da se na osnovi prikupljenih podataka koji daju sliku sadašnjeg stanja, utvrde neke osnove daljeg razvoja hrvatske kinematografije.
SEE DOCS IN DUBROVNIK
Prvi festival dokumentarnih filmova SEE Docs in Dubrovnik, utemeljen kao sestrinski festival Balticum Film i TV festivala koji se svake druge godine održava u danskom gradu Bornholmu, održan je u Dubrovniku od 23.–29. lipnja. Dubrovački festival održava se bijenalno, a predstavlja dokumentarnu produkciju zemalja jugoistočne Europe, zemalja baltičke regije i europskih filmskih škola.
U kategoriji The SEE competition prikazano je 28 dokumentaraca iz 12 zemalja (Albanije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Crne Gore, Grčke, Hrvatske, Makedonije, Kosova, Mađarske, Rumunjske, Srbije i Slovenije). Hrvatski film Dečko kojem se žurilo Biljane Čakić-Veselič podijelio je prvu nagradu s mađarskim filmom Djeca-Kosovo 2000. redatela Ferenca Moldovanyja.
U Baltic kategoriji prikazana su 23 filma iz Danske, Estonije, Finske, Latvije, Njemačke, Poljske, Rusije i Švedske, a najboljim filmom proglašen je švedski Ministričina istraga redatelja Ulrika Holmstrupa.
Europske filmske škole predstavljene su s 18 filmova iz Bosne i Hercegovine, Danske, Estonije, Finske, Hrvatske, Italije, Latvije, Norveške, Njemačke, Srbije, Slovenije i Švedske.
U posebnim programima prikazan je program sportskih filmova, tri retrospektive hrvatskih dokumentarnih filmova u odabiru Hrvoja Turkovića, retrospektiva Akademije dramske umjetnosti iz Zagreba i izbor iz produkcije FACTUM-a. Hrvatski filmski savez predstavljen je s tri filma: Glenn Miller 2000 Tomislava Gotovca, Endart Ivana Ladislava Galete i Nigredo Zdravko Mustaća.
EUROPEIZIRANA 48. PULA
S novom koncepcijom, u kojoj se uz recentni nacionalni film predstavlja i program suvremenih europskih filmova, od 22. – 30. lipnja održan 48. Filmski festival u Puli. U natjecateljskom programu hrvatskog filma prikazano je šest cjelovečernjih igranih filmova: Ajmo žuti Dražena Žarkovića, Holding Tomislava Radića, Kraljica noći Branka Schmidta, Polagana predaja Brune Gamulina, Sami Lukasa Nole i Posljednja volja Zorana Sudara.
U natjecateljskom programu za Internacionalnu Arenu u programu Europski filmovi prikazani su: Aberdeen (Hans Petter Moland), Amelie (Jean-Pierre Jeunet), Barabe (Milan Zupančić), Curenje (Jan van de Velde), Dnevnik Bridget Jones (Sharon Maguire), Hvala na čokoladi (Claude Chabrol), Kruh i tulipani (Silvio Soldini), Malena (Giuseppe Tornatore), Nataša ( Ljubiša Samardžić), Ognjem i mačem (Jerzy Hoffman), Pepermint (Costas Kapakas), Princeza i ratnik (Tom Tykwer), Rasturi me (Virginie Despentes), Reykjavik (Baltasar Kormakur), Ruke uvis (Floriann Flicker), Susjedi (Alex de la Iglesias), Vučje bratstvo (Christophere Gans), Zajedno (Lukas Moodysoon).
Program Nova Europa, obuhvatio je sedam filmova iz Makedonije, Bugarske, Češke, Slovenije, Jugoslavije, Mađarske i Hrvatske, a Hrvatsku je u ovome programu zastupao film Chicco (Iboly Fekete), snimljen u hrvatsko-mađarskoj koprodukciji.
U posebnom programu prikazani su filmovi Havana mi amor (Uli Gaulke), Moulin Rouge (Baz Luhrmann) i Obećana zemlja (nova verzija) Andrzeja Wajde.
Posebni programi u Istarskom narodnom kazalištu bili su posvećeni Vatroslavu Mimici, Borisu Dvorniku, Fabijanu Šovagoviću i Eni Begović. Produkcija Hrvatskog filmskog saveza predstavljena je u programu nagrađenih filmova s Dana hrvatskog filma filmovima Glenn Miller 2000. i Nigredo Zdravko Mustaća. Posebno za festival, u povodu dodjeljivanja nagrade Fabijan Šovagović, Hrvatski filmski savez producirao je namjenski film koji ulomcima iz Šovagovićevih filmova i svjedočenjima intervjuiranih redatelja s kojima je radio, predstavlja velikog hrvatskog glumca. Film je režirao Zoran Tadić.
DANI KREŠE GOLIKA
U suradnji s Kinotekom Hrvatske, općina Fužine organizirala je 6. – 8. lipnja Dane Kreše Golika. U okviru priredbe prikazani su Golikovi kratki filmovi Još jedan brod je zaplovio, Od 3 do 22, Koreografija za kameru i plesače i Šest koraka…(do svjetskog rekorda), te cjelovečernji igrani Imam dvije mame i dva tate, Ljubica, Tko pjeva zlo ne misli i Pucanj. Razgovore o filmovima nakon projekcije vodio je filmski kritičar i redatelj Petar Krelja.
AKADEMCI U MÜNCHENU
U okviru münchenskog Filmfesta (7.–8. 2001.) prikazani su filmovi i video radovi hrvatskih akademaca: Zauvijek moja Ljube Lasića, Vuk Nikole Ivande, Demonski plodovi, Mladena Dizdara te Taksi za prijatelja Tomislava Šanga. Izvan službene konkurencije u Münchenu se videom Dodir predstavila studentica Umjetničke akademije u Splitu Jelena Nazor.
TANJA GOLIĆ NA SARAJEVSKOM BIENALU
Na Bienalu mladih umjetnika iz Europe i Mediterana, održanom u sarajevu od 16. – 25. srpnja 2001. Hrvatsku je predstavljalo osmoro autora iz različitih umjetničkih područja, a među njima i video-umjetnica iz Rijeke Tanja Golić koja je postavila video-instalaciju "Lakoća postojanja" u prostoru Collegium Artisticum.
GRANICE 2001.
U okviru manifestacije Granice/Borders 2001. (17.9. – 21. 9.) u izložbenom salonu "Vladimir Becić" u Slavonskom Brodu prikazan je video program sastavljen od radova hrvatskih video umjetnika. Zastupljeni su Ivan Faktor, studenti Umjetničke akademije u Splitu, Leo Vukelić, Igor Kuduz, Vladislav Knežević, Davor Mezak, Milan Bukovac i Simon Bogojević-Narath.
*** ***
|