Zapis
POZITIVAN UMOR
Jelena Bunijevac-Matičić
Jelena Bunijevac-Matičić
POZITIVAN UMOR
U Trakošćanu je od 26. kolovoza do 3. rujna 2001. održana 3. škola medijske kulture. Polaznicima je bio ponuđen izbor rada u zasebnim seminarima medijske kulture (1. i 2. program), u videoradionicama za dokumentarni, igrani ili animirani film, te specijaliziranim radionicama za snimanje i montažu.
U školi medijske kulture bila sam prvi put, premda sam s filmovima moje filmske skupine sudjelovala na 38. i 39. reviji hrvatskog filmskog i video stvaralaštva djece i mladeži. Prijavila sam se za rad u videoradionici za dokumentarni film iz dva razloga: kao voditelj filmske skupine u školi Otok iz Zagreba, već sam se pomalo okušala u stvaranju dokumentarnog filma, a posebice jaka motivacija bio je izbor voditelja radionice. Znala sam da ću od iznimnog redatelja kao što je gospodin Petar Krelja naučiti mnogo. Ta očekivanja su više nego ostvarena jer je naša radionica imala mogućnost rada s filmskom ekipom Petra Krelje koja je zaslužna za realizaciju mnogih vrhunskih filmskih ostvaraja: gospođa Vesna Švec-Krelja, redateljeva asistentica, i gospodin Karmelo Kursar, snimatelj uz redatelja i voditelja radionice, nesebično su svoja znanja i iskustva prenosili nama polaznicima. Ležernost u odnosu, ali nadasve profesionalnost i organiziranost u radu pridonijeli su stvaranju timskog, prijateljskog ozračja, premda je sastav radionice bio heterogen i dobno i s po zanimanju polaznika (učenik gimnazije, studentica, ali već priznata redateljica, djelatnik HRT-a, profesori iz osnovnih škola). Radilo se naporno, ali ugodno, tako da smo osjećali "pozitivni umor".
Posebno me se dojmila spontanost u komunikaciji s istaknutim imenima koji se u Hrvatskoj bave filmom kao teoretičari ili stvaratelji.
Iz Trakošćana sam se vratila bogatija za mnoge spoznaje u svezi filma kao umjetnosti, za mnoga razmijenjena mišljenja i iskustva, te nova poznanstva pa i prijateljstva. Proklijale su nove ideje za kreativno stvaranje. Rad u školi medijske kulture treba doživjeti, jer prepričavajući samo površno dotaknemo isprepletenost zbivanja.
*** ***
|