Bar u početku kišnu srijedu, očekujući razvedravanje i sunčano vrijeme do kraja boravka u Trakošćanu, polaznici prvog stupnja seminara medijske kulture započinju izlaganjem dr. sc. Bruna Kragića o povijesti filma, nastavljaju predavanjem dr. sc. Tomislava Šakića o povijesti hrvatskog filma, a zaokružit će je vježbama multimediji u teoriji i praksi koje vode Mirjana Jukić, prof. i Katica Šarić, mag. paed. soc. Ono u praksi između ostalog obuhvaća snimanje i montažu kratkog videa čija je posebnost da je napravljen for your eyes only, odnosno radi se zaista kao vježba i neće biti javno prikazan.
Drugi će stupanj pratiti izlaganje filmske kritičarke Diane Nenadić o film noiru, a zatim i metodičke vježbe za nastavu filma u srednjim školama koje vode Ana Đorđić, prof, i doc. art. Jelena Modrić, filmska montažerka.
Snimio Krunoslav Heidler
Serija večernjih projekcija donosi ove godine prave bisere filmske umjetnosti, pa su u nedjelju svi mogli pogledati animiranu ljubavnu priču Jasmine redatelja Alaina Ughetta, po odabiru dr. sc. Midhata Ajanovića, kroz koju se reflektiraju i burna politička zbivanja zadnjih desetljeća u Iranu, u ponedjeljak neobičan dokumentarno-eksperimentalni Mitch autora Damira Čučića, kojeg je odabrao akad. filmski redatelj Daniel Kušan, film obilježen trakavicom nesređenih producentskih odnosa zbog kojih se relativno često prikazuje u inozemstvu, a rijetko u nas, u utorak je prof. dr. Hrvoje Turković donio pravu filmsku poslasticu i klasik Alfreda Hitchccka Nevolje s Harryjem iz 1955. godine, šarmantnu kriminalističku komediju, a u srijedu će filmska kritičarka Diana Nenadić pokazati niz filmova Ivana Ladislava Galete. Zadnji će u nizu, u četvrtak, biti eksperimentalni i višestruko nagrađivani Hukkle mađarskog redatelja Györgya Pálfija iz 2002. godine, priča o svakodnevnom životu stanovnika nekog sela, po odabiru filmske kritičarke Rade Šešić. Naravno, uzbuđenje večernjim projekcijama nastavlja se sve do osam ujutro kada na jutarnjim analizama polaznici obrazlažu zbog čega im se filmovi sviđaju, ili možda ne, otkrivajući svoje filmske ukuse i afinitete ali i zavidno znanje o estetici filma.
Zadnja tri radna dana 16. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić protječu u petoj. Užurbano se dovršavaju snimanja i montaže, a na vratima radionice za animirani film voditelj Edo Lukman duhovito je nacrtao zatvorske rešetke, simbolično pokazujući da nema izlaza dok film ne bude gotov. Činjenica da su animatori vrijedno radili i nakon 22.30, kada su ostali polaznici izlazili iz dvorane, poslije večernje projekcije, govori sama za sebe.
I u drugim je radionicama slično, eksperimentatori rade do ponoći i dalje, jer im treba noćna tama, ali i da bi sačinili što kvalitetniji film, kamermana je manje u eksterijerima jer su zaokupljeni pregledom snimljenog materijala i pripremama za montažu, samozatajni pripadnici radionice za postprodukciju zvuka između ostalog tonski obrađuju sekvencu iz filma Ben Hur, baš onu gdje galijoti veslaju pod udarcima biča, pa se i sami valjda donekle osjećaju kao da su za veslima.
No, u petak i subotu, kad budu prikazivali svoje rezultate, umor i nervozu zamijenit će zadovoljstvo i ponos. I otići će iz Škole da bi joj se ponovo vratili, već iduće godine.
Isto je i sa po definiciji vječno zaposlenim, a poželjno malo primjetnim članovima radnog tima 16. škole medijske kulture, tehničarima Nikolom Bišćanom, Damirom Pezerovićem i Mislavom Vinkovićem, novinarima Krunoslavom Heidlerom (danas slavi 82. rođendan!) i Duškom Popovićem te Kristinom Dorić i Gordanom Semper iz Ureda Škole, koji su upravo to što im ime kaže. Radni tim.
Duško Popović