Novosti

Facebook HFS
22.08.2014.
16. škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić
Vatreni film

Petak započinje jutarnjom analizom sinoć viđenog klasika, prvog cjelovečernjeg animiranog filma Walta Disneya Snjeguljica i sedam patuljaka, iz 1937. godine. Uvodničar dr. sc. Rajko Petković upozorio je prepuno gledalište, u kojem su se uz sudionike oba stupnja seminara medijske kulture i polaznike radionica, kojima je to obaveza, našli i mnogi voditelji i organizatori, na niz važnih detalja vezanih uz ovaj film. Osim nezaobilazne uloge u razvitku filmske animacije Snjeguljica je presudno utjecala na filmsko stvaralaštvo uopće, posebno na neke principe montaže i dubinskih kadrova, a bila je i omiljeni film slavnog Sergeja Mihajloviča Ejzenštejna. Doduše i nesuđenog slikara Adolfa Hitlera, koji je nesrećom i za sebe i za cijeli svijet zalutao u politiku, ali to je sasvim druga priča. Bit će zanimljivo poslušati na, također obaveznoj, analizi i razgovoru s polaznicima ŠMK kako su oni doživjeli film i koje su njegove značajke prepoznali. Često se upravo na jutarnjim filmskim analizama prepoznaju stvarni poznavatelji i ljubitelji filma i talenti za filmsku teoriju i kritiku.


Prof. dr. Mira Kermek Sredanović i Carmen Lhotka

Večernjoj je projekciji prethodilo zanimljivo predavanje filmske montažerke Carmen Lhotka iz Hrvatske kinoteke o zaštiti i restauraciji audiovizualnog gradiva. Gotovo je jednako teško snimiti dobar film i fizički ga sačuvati kako bi ga mogli gledati godinama. Zbog krivih procjena o važnosti čuvanja audiovizualnog gradiva bespovratno je propalo bezbroj važnih naslova, posebno pri velikim promjenama kao što su bile prijelazi s nijemog na zvučni film ili s crno-bijelog na film u boji. Ali, i svijest o važnosti čuvanja znala se suočiti s fizičkim ograničenjima, znanjima i mogućnostima. Filmska je traka prolazila raznovrstan razvojni put, a bilo je i nekih vatrenih faza, koje je Carmen Lhotka zorno prikazala paleći filmsku traku. To, i činjenica kako je očekivano trajanje VHS kaseta do dvadeset, a CD-a i DVD-a do deset godina, izazvalo je posebnu pažnju slušača. No, i bez tih spektakularnih detalja predavačica je uspjela u potpunosti privući zanimanje svojih slušača kvalitetom predavanja, golemim znanjem o svim detaljima dugotrajnog, skupog i složenog procesa restauracije i čuvanja filma, na raznim nosačima, šarmantnim načinom prenošenja znanja i osobnošću, pa je sat i pol izlaganja proteklo u mahu. Aktivno sudjelovanje slušača, otvoreni i sadržajni razgovori o svim temama i najava nastavka suradnje i nakon završetka Škole medijske kulture svakako su primjer dobrog predavanja pa ne čudi i primjetan dojam razočarenja kod većine polaznika što je tako kratko trajalo.

Polaznicima prvog stupnja seminara medijske kulture dr. sc. Bruno Kragić govorit će  o povijesti filma, a dr. sc. Irena Paulus polaznicima drugog stupnja o filmskoj glazbi Arsena Dedića.

U radionicama se polako zahuktava. Iako se čini da je još mnogo dana pred polaznicima, vrijeme brzo protječe, a valja naučiti i napraviti puno toga. Jure okolo po terenu, traže teme i motive, snimaju. Jučerašnja se kiša na kraju prometnula u sunčani dan pa je vani ugodnije. Uglavnom se ne priča o onome što rade, svi to žele sačuvati kao iznenađenje za petak i subotu, 29. i 30. kolovoza kad će javno prikazati svoje rezultate. Ipak, iz obično dobro obaviještenih krugova saznaje se ponešto o muzejskoj zbirci raznovrsnog oružja ili o bednjanskom govoru, kao nekima od mogućih tema. Pa, koliko su krugovi bili u pravu, vidjet ćemo za tjedan dana.

Duško Popović

16. škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Kišno ljeto

Drugi je radni dan 16. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić otpočeo grmljavinom koja je oko pola četiri ujutro zatutnjala nad Trakošćanom. Kiša je padala otprije, svakako već u dva. U programu je prvog stupnja... »više

16. škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Povratak korijenima

Poput neke Bellis perennis, narodski rečeno katarinčice, krasuljka, iskrice ili tratinčice, Trakošćan se smjestio u beskraju šumskog, zagorskog zelenila iz kojega putniku bljesne bjelinom svoga neogotičkog sloga... »više

Antonio Britvar

Između informatike i filma

Svoj prvi film Antonio Britvar je snimio u četvrtom razredu osnovne škole. Bila je to autobiografska priča, precizno složena od fotografija iz bogatog i sadržajnog života desetogodišnjaka (rođenog djevičanskog 11. rujna... »više

Ljeta škola filma Šipan

Spustila se zavjesa

Za trideset i šest polaznika ovogodišnje, jedanaeste Ljetne škole filma Šipan istodobno je najljepši i najtužniji bio trenutak završne večeri, održane 14. kolovoza, na kojoj su prikazani rezultati njihova desetodnevnog boravka... »više