Novosti

Facebook HFS
24.04.2019.
Ekskluzivni prilozi Petera Watkinsa i Mirele Holy u novom broju Hrvatskog filmskog ljetopisa
Uz tekstove slavnog britanskog redatelja i doktorice ekofeminizma posvećene krizi medija i Westworldu, novi broj filmološkog časopisa u sklopu temata o suvremenoj teoriji filma analizira i veze Japana i westerna, Koreje i poezije, Jacka Nicholsona, Kluba boraca i filozofije, a sadrži i studije o Ivanu Ladislavu Galeti i Živku Nikoliću te prikaze šest svjetskih festivala i recenzije deset novijih filmova.

U prodaji je novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (96 / zima 2018, 208 stranica), najčitanijeg filmološkog časopisa u ovom dijelu Europe, s tematom posvećenim prilozima iz suvremene teorije filma. Putem interdisciplinarnih analiza japanskih i hollywoodskih filmova Saša Vojković nudi uvid u transkulturalni pristup proučavanja cirkularnosti utjecaja u svjetskom filmu, Višeslav Radić bavi se poetskim izlaganjem u filmovima Matanića, Hitchcocka, Leigha i Sorrentina, posvećujući posebnu pažnju Otoku Kim Ki-duka i Samo ljubavnici preživljavaju Jima Jarmuscha, a Ljubiša Prica pita se što nam film govori o otuđenju i destrukciji, nudeći odgovore u gledanju Malleova Izgaranja, Nicholsova Vuka i Fincherova Kluba boraca.

U povodu nedavne zagrebačke retrospektive svojih filmova, glasoviti engleski redatelj Peter Watkins ekskluzivno za Ljetopis napisao je popratni esej o krizi medija, dok se Miro Frakić osvrnuo na već tradicionalni Ciklus suvremenog švedskog filma kina Tuškanac. Nova Ljetopisova suradnica Mirela Holy interpretira, pak, popularni SF serijal Westworld iz pozicije strukturalnih pseudomitskih elemenata te komunikacijske analize s naglaskom na kritici njezina propagandnog diskursa.

U rubrici "Hrvatski film" Dragana Kružić koristi teorijsku platformu "umjetnosti kao istraživanja" Giulia Carla Argana kako bi poduzela strukturnu sistemsku analizu umjetničkog opusa Ivana Ladislava Galete, dok je Zoran Koprivica napisao esej o (ne)mogućnosti žanrovskog određenja filmova crnogorskog redatelja Živka Nikolića.

Bogati pregledi međunarodnih filmskih festivala osvrću se na 9. One Take Film Festival, 53. međunarodni filmski festival u Karlovym Varyma, 24. festival autorskog filma, 46. FEST, 15. Crossing Europe Film Festival i Diagonale – festival austrijskog filma.

Uz 10 omiljenih recenzija filmova, među ostalima o Aleksi, Teretu, Zami, Čovjeku koji je ubio Don Quixotea i Kući koju je sagradio Jack, tu su i prikazi dviju novih filmskih knjiga.

Novi broj Ljetopisa po redovnoj cijeni od 50 kuna može se naručiti na www.hfs.hr. Na istoj poveznici dostupni su i prethodni brojevi (o prikazu nacije i identiteta na filmu, Igoru Bezinoviću, gospodinu Fuliru, animaciji, filmskoj priči, indijskom filmu, glazbi i filmu, Pansiniju, filmskom snimanju, televizijskim serijama, filmskoj avangardi i dr.). Ljetopis možete i osobno kupiti na adresi Hrvatskog filmskog saveza (Tuškanac 1, Zagreb), a od sljedećeg tjedna i u knjižarama Vuković & Runjić (Teslina 16).

Cijenili bismo ukoliko ovu informaciju možete podijeliti s čitateljima, gledateljima i slušateljima.

Škola koju su školarci jedva dočekali: Filmska naSTAVa@ kino Tuškanac

Više od 200 srednjoškolaca, osnovnoškolaca i njihovih profesora provodi aktivne proljetne filmske praznike u kinu Tuškanac »više

Otvorene prijave za ljetnu filmsku radionicu u Kraljevici

Hrvatski filmski savez i ove godine organizira čak četiri filmske radionice, a s obzirom na to da se svake godine broj polaznika za radionice u Kraljevici popuni u rekordnom roku, ne čekajte zadnji tren s odlukom o tome kako ćete provesti ljeto. »više

IKEA for YU prikazan na Sarajevo sur Seine Film Festivalu u Parizu

Iako uskršnji, prošli vikend je bio „radan“ za ekipu filma „IKEA for YU“, dokumentarca Marije Ratković Vidaković i Dinke Radonić nastalog u produkciji Hrvatskog filmskog saveza... »više

Filmski četvrtak u HDA

U gori raste zelen bor

Hrvatski je državni arhiv obilježio osamdesetu obljetnicu rođenja glumca Borisa Dvornika prikazivanjem igranog filma U gori raste zelen bor redatelja Antuna Vrdoljaka, koji je prigodno govorio poslije projekcije, a posebno istaknuo svoj redateljski prosede... »više