Večernje se projekcije filmova u Školi medijske kulture na prvi pogled čine najjednostavnijom stvari na svijetu: svake se večeri u pola devet (ili osam i pol, što bi rekao Fellini) publika okupi u kino dvorani, uvodničar, u pravilu jedan od predavača na seminarima medijske kulture ili voditelja pojedinih radionica, kaže nekoliko prigodnih rečenica, a Damir i Mislav pokrenu projekciju.
E, ali nije baš sve tako lako. Prvo potencijalni uvodničari odabiru filmove koje namjeravaju prikazati, vodeći računa da je riječ o važnim djelima koja mogu dobro poslužiti pri edukaciji polaznika o nekom autoru, posebno vrijednom filmu ili razdoblju filmske povijesti, a zna se dogoditi da prvo odabrani filmovi nisu tehnički dovoljno kvalitetni, pa ih se mora zamijeniti rezervnim odabirom. Onda se uvodničari, koji će idućeg jutra skupa s polaznicima analizirati viđeno ostvarenje, za sve to moraju dobro i pošteno pripremiti. Jer, polaznici dobro (prepo)znaju ako im se pokuša muljati. Neki su uvodničari posebno omiljeni, a treba pošteno priznati da neki baš i nisu. Kroz proteklih se gotovo dvadeset godina profilirala nekolicina koji imaju kultni status i njihovim se uvodima svi raduju. Jednako kao što se među redovitijim polaznicima našlo nekoliko koji briljiraju informiranošću i znanjem pa treba svakako voditi računa o tome da znaju ili misle da znaju jednako dobro ili još bolje o pojedinom autoru i filmu (Internet čuda čini!). Valja poštovati i njihove stavove, iako su ponekad vrlo neobični, a najviše raduje dobra, čak i žustra razmjena mišljenja iz koje svi mogu nešto korisno naučiti. Tako su konačno i nastala neka vrijedna prijateljstva polaznika i predavača, koja traju godinama.
Polaznici prvog stupnja seminara medijske kulture slušali su izlaganje dr. sc. Tomislava Šakića o povijesti hrvatskog filma dok su istodobno polaznici drugoga od dr. sc. Rajka Petkovića dobili dragocjene spoznaje o filmovima Chucka Jonesa. Održane su i prve vježbe koje za polaznike prvog stupnja drže Mirjana Jukić, prof. i Katica Šarić, mag. paed. soc., o multimediji u teoriji i praksi, a na drugom stupnju u isto vrijeme metodičke vježbe za nastavu filmske umjetnosti u srednjim školama koje vode Ana Đordić, prof. i doc. art. Jelena Modrić, filmska montažerka.
U bolničkom parku polaznici radionice za kameru i snimanje s voditeljem Borisom Poljakom pažljivo biraju kadrove, postavljaju stative i snimaju razne zanimljive detalje, događanja koja uoče ili lica prolaznika i onih upornih koji stalno sjede na klupama i u kafićima. Idućih će dana obići cijele Toplice i snimiti još bezbroj motiva, učeći kako to zaista treba raditi. Oko zgrade osnovne škole motaju se polaznici radionice za digitalnu fotografiju voditelja Darija Petkovića, koji lagano s teorije i pobližeg upoznavanja opreme prelaze na praktično snimanje. Polaznice radionica za igrani film voditelja Daniela Kušana odnosno za dokumentarni film Tomislava Mršića (zanimljivo, u te su dvije radionice isključivo djevojke i žene!?) prilično su tajanstvene i ne žele otkrivati teme koje su izabrale ove godine, a u skrivenosti ih nadmašuju tek polaznici radionice za eksperimentalni film voditelja Damira Čučića, koji tvrde da se isključivo bave introspekcijom ili vještinom upoznavanja samih sebe. Trenutno.
Prvi su svoje radove svima dali na uvid polaznici radionice radijske reportaže voditeljice Višnje Biti. Kao i proteklih godina, oni rada na dva kolosijeka: snimaju materijale za završni rad u kojem će sudjelovati svi polaznici, a istovremeno rade dnevne priloge koji se pod naslovom Radio u boji već mogu poslušati na web stranici Hrvatskog filmskog saveza.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com