U utorak 10. veljače u 20 sati, u okviru programa Kratki utorak, kino Tuškanac u Zagrebu donosi hrvatsku premijeru novog kratkog filma najperspektivnije mlade domaće autorice Hane Jušić Da je kuća dobra i vuk bi je imao, koji je prije samo dva tjedna doživio svjetsku premijeru na filmskom festivalu u Rotterdamu.
Hana Jušić
Film je u program Rotterdam film festivala uvrstio poznati njemački kritičar i programer Olaf Möller, i to u sekciju pod nazivom „Signals: Really? Really!'“, kojoj je tema povratak elemenata nadrealizma u suvremeni film. U njoj su između ostalih prikazana i nova djela Roya Anderssona, Shinye Tsukamota, Jörga Buttgereita, Vernona Chatmana, Quentina Depieuxa i Elodie Pong.
Da je kuća dobra i vuk bi je imao
Möllerova je teza je u današnjem 'post hladnoratovskom, neoliberalnom svijetu s kraja povijesti' povratak nadrealističnih težnji u umjetnosti neizbježan, upravo zbog činjenice da mnoga društveno-politička kretanja (ekonomska kriza, urušavanje srednje klase, rast populističke desnice i dr.) podsjećaju na kasne dvadesete prošloga stoljeća kad se pojavio i originalni nadrealistički pokret, i to kao zdrava metoda borbe protiv spomenutih zala.
Da je kuća dobra i vuk bi je imao
Junakinja filma Da je kuća dobra i vuk bi je imao, prostodušna Sandra, svoju bitku s očekivanjima obitelji budućeg muža u koju se 'priženila', vodi u tipično malograđanskom ambijentu roštilja. Ali, da se izrazimo rječnikom TV-prodaje, to nije sve! Njezina nova obitelj ne samo da voli mesne aktivnosti u dvorištu, nego živi od obiteljske mesnice koja se nalazi u prizemlju kuće u kojoj svi oni žive. Upravo zbog njihove fokusiranosti na mesnato i tjelesno Sandra će postupno početi gubiti doticaj sa stvarnošću.
Da je kuća dobra i vuk bi je imao
Hana Jušić (u popratnom tekstu Rotterdam FF-a najavljena kao „nedvojbeno najtalentiranija redateljica s prostora bivše Jugoslavije“) ovim je filmom definitivno iskoračila iz sigurne zone realističnih drama o „mladim ljudima u sobama“, iznimno popularnih u domaćem akademskom filmskom okruženju.Također, ostavila je iza sebe adolescentsku problematiku, koja je bar u malim dozama bila prisutna u njezinim filmovima, i hrabro otklizala dublje u ono po čemu je najzanimljivija domaća autorica (možemo tu slobodno uračunati i autore) – u tjeskobni, pa i morbidni prikaz (kvazi)obiteljske zajednice i njezina utjecaja na pojedinca. Naravno, tu je i za autoricu karakterističan jak seksualni naboj, a ovaj put prisutna je i dobrodošla novost u vidu nadrealnih ispada. Začudnost prikazanog pojačana je zrnatom slikom koja je rezultat činjenice da je film snimljen na 16-milimetarskoj filmskoj traci, što je u današnje vrijeme raritetan izbor koji treba pozdraviti.
Da je kuća dobra i vuk bi je imao
Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, a ulaz u kino je besplatan. Film puštamo s DCP-ja. Poslije projekcije održat će se razgovor s autoricom.
Da je kuća dobra i vuk bi je imao
O filmu:
Scenaristica i redateljica: Hana Jušić
Producentice: Tina Tišljar i Tena Gojić
Produkcija: ADU Zagreb i HRT
Uloge: Sanja Drakulić, Tibor Knežević, Marina Redžepović, Damir Poljičak, Blanka Bart-Hajoš, Mijo Pavelko
Direktorica fotografije: Jana Plećaš
Montažer: Jan Klemsche
Scenografkinja: Jana Plećaš
Kostimografkinja: Katarina Pilić
Oblikovatelji zvuka: Borna Buljević i Martin Semenčić
Trajanje: 25 min