Prva je polovica 15. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić protekla po sunčanu vremenu koje je pogodovalo nesmetanu održavanju onog dijela aktivnosti koje se događaju u eksterijerima, no noćašnja kiša i grmljavina (strela Božja tresnula je, više puta, negdje oko pola tri, činilo se blizu hotela Park u kojem je smještena ekipa), izgleda ne plaši voditelje radionica koji ili sele aktivnosti pod krov ili pokazuju polaznicima kako se radi u ne-uvjetnim uvjetima. Sve ima svoj razlog i smisao.
Polaznici prvog stupnja seminara medijske kulture slušali su u petak predavanje dr. Midhata Ajanovića o uvodu u animaciju i zagrebačkoj školi, odnosno dr. Hrvoja Turkovića o filmskim vrstama, a u subotu od ideje do knjige snimanja Marine Zlatarić, prof. i mediji kao izvannastavne aktivnosti (radio, fotografija, film) Melite Horvatek Forjan, prof. Marina Zlatarić održala je i vježbe za polaznike prvog stupnja naslovljene Od ideje do kratkog filma.
Polaznici drugog stupnja u petak su slušali predavanje dr. Rajka Petkovića o ruskom filmu do raspada SSSR-a, a u subotu dr. Midhata Ajanovića o nadrealizmu i filmu. Za njih su Ana Đorđić, prof. i Jelena Modić, filmska montažerka organizirale vježbe naslovljene metodičke vježbe za nastavu filma u srednjim školama.
Photo by Krunoslav Heidler
Svi polaznici 15. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić mogli su na večernjoj projekciji u petak pogledati film Soba i po ili sentimentalno putovanje kući Andreja Hrzanovskog, iz 2009. godine, o čemu je uvodno govorio dr. Midhat Ajanović, a u subotu ujutro s njim i analizirati viđeno. U subotu je projekcija mini retrospektive Nedjeljka Dragića, s filmovima Možda Diogen (1967), Idu dani (1969), Tup-tup (1972), Dnevnik (1974) te Slike iz sjećanja (1989), ponovo po izboru i s uvodnom riječi dr. Midhata Ajanovića.
Iako većina sudionika aktivno sudjeluje u jutarnjim analizama, sve se izrazitije formira ekipa koja vrlo kvalitetno i svakodnevno iznosi svoje stavove i zaista imaju što ta reći.
Važnu ulogu u provedbi 15. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, kao i u svima što su joj prethodile, imaju realizatori. Njihov je zadatak biti što manje primjetan, a sveprisutan, osigurati nesmetani rad i polaznicima i voditeljima, brinuti se za brza i kvalitetna rješenja mogućih problema koji se, i pored dugih i opsežnih priprema ipak znaju dogoditi. Najbrojniji su oni koji brinu o tehnici, a nje je sve više i sve je složenija, kako bi se odgovorilo potrebama polaznih i specijaliziranih radionica. Tako oni stižu prije svih drugih, postavljaju računala i snimače, one neke kokičare, razvlače kablove, brinu rade li mikrofoni i svaki čas govore jen dva tri, pripremaju i vrte filmove, popravljaju, ako se može, osobna računala polaznika i voditelja, daju savjete o kamerama i ostalom, ma tu su, uvijek pri ruci. Oni su Matko Burić, Damir Pezerović, Fran Sokolić, Mislav Vinković i David Vitko, a vrijedi primijetiti da svi nose svojevrsnu uniformu, one hlače s puno džepova, iz kojih u pravom trenutku izvlače koješta što već treba. Na isturenom položaju, u Zagrebu, je i Željko Radivoj, veteran i doajen, koji osigurava logistiku svake vrste. Gordana Gorički brine o financijama, da sve štima i da ministar Linić može mirno spavati, bar što se ŠMK-a tiče. Jake snage press-a, fotograf i ujedno najstariji i najvedriji član ekipe Krunoslav Heidler i dolje potpisani novinar nastoje zabilježiti sve što se na Školi događa, a tajnica Škole Kristina Dorić drži u svojim nježnim, porculanskim rukama sve konce i koordinira rad realizatora.
Duško Popović