U utorak 16. veljače u 21 sati u kinu Tuškanac u Zagrebu ugostit ćemo Jaapa Pietersa, jednog od vodećih autora nizozemskog avangardnog filma, često nazivanog 'Okom Amsterdama'. Radi se o filmašu koji već 25 godina sa svojom Super 8 kamerom snima 3 i po minutne poetske eksperimentalne dokumentarce o životu Amsterdama, konkretno De Pijpa, kvarta u kojem živi. U tim filmovima, koji su u svojoj srži intenzivne vježbe gledanja, Pieters dokumentira ljude i događaje na koje naiđe lutajući gradom, ili promatrajući ih s vlastitog prozora, hvatajući slučajne trenutke ljepote koji promiču užurbanom oku.
Jaap Pieters
Na kratku retrospektivu svojih radova Jaap Pieters doći će, kao i inače, s vlastitim projektorom i kutijom punom filmova. Program i raspored filmova biti će određen na dan projekcije, a dobrim dijelom će ovisiti o njegovom raspoloženju, kao i o dojmu koji stekne o gradu u kojem se nalazi. U zadnjih nekoliko godina Pieters je imao retrospektive svojih radova u SAD-u, Južnoj Koreji, Švicarskoj, Španjolskoj, Grčkoj, Libanonu...
Jaap Pieters
Osebujni Pieters (rođen 1955.) počeo je snimati filmove početkom 90-ih, u relativno kasnoj fazi svoga života, nakon perioda bavljenja fotografijom, jednako fasciniran rubnim dijelovima društva koliko i ljepotom življenja. U počecima bavljenja filmom u oku njegovog objektiva najčešće su bile skitnice, pijanci, emigranti i ostali dobrim dijelom 'izgubljeni' građani Amsterdama. Snimao ih je kako plešu, žicaju cigarete ili izvode mini psihodrame za nevidljivu publiku na ulici. U kasnijoj fazi stvaralaštva snima filmove i izvan svog kvarta, u posljednje vrijeme često i na svojim putovanjima, a trenutno radi na projektu u okviru kojeg snima serijal portreta starih ljudi.
Jimmys Ballet
Pietersovi jedinstveni filmovi koje je teško karakterizirati većinom traju koliko i jedna super 8 mm rola, dakle 3 minute i dvadeset sekundi, nemaju zvuka, i uglavnom su u jednom, često statičnom kadru. Projekcije filmova su neka vrsta performansa, jer sam autor najavljuje i pušta filmove. Unatoč prisutnom voajerizmu, gledatelj Pietersovih filmova nikad nema osjećaj da autor iskorištava svoje subjekte, nego naprotiv kao da obraća nužnu pažnju na važne detalje koje ostali ignoriraju.
Kopjesdans
U svome stanu koji djeluje kao muzej zaboravljenih, izgubljenih i često razbijenih predmeta u kojima Pieters pronalazi trunke ljepote (stare gramofonske ploče, fotografije i knjige, slomljene čaše i vaze...), ovaj 'kroničar ljepote raspadanja' posjeduje stotine snimljenih rola koje nažalost nikad nije razvio zbog nedostatka financija.
Blikjesman
'Ono što me najviše fascinira je granica između filma i fotografije. Snimanjem dugih statičnih kadrova film pokušavam približiti fotografiji, i na taj način omogućiti gledatelju da osjeti polje napetosti između dva medija (...) Na kraju ostaje samo slika, tj. film napravljen u trenutku, s korištenjem minimalnih alata i s minimumom manipulacije.' - Jaap Pieters
Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, i ulaz na njega je besplatan. Filmove puštamo s filmskih kopija formata super 8mm. Filmovi nemaju dijaloga.