U petak, 17. svibnja s početkom u 20 sati u prostorijama Kino kluba Split (Ulica Slobode 28) prikazat će se film Adriana Goycoolea AI Jetée. Nakon odgledanog filma slijediti će razgovor s autorom.
AI Jetée je remake poznatog foto-romana Chrisa Markera iz 1962. godine, La Jetée. Koristeći se AI tehnologijom u reproduciranju originalnih slika, glazbe i glasa pripovjedača, ovaj eksperimentalni pothvat istražuje autentičnost i kreativnost u vremenu osnaživanja umjetne inteligencije.
AI Jetée je inspirirana Markerovim izvornim remek djelom, pri čemu reinterpretira poznati narativ uz pomoć generativne umjetne inteligencije. Replicirajući komponente filma, proces vođen umjetnom inteligencijom unosi i element nepredvidljivosti, stvarajući neobičan pogled na izvorni materijal. Reprodukcije nipošto nisu točne, štoviše nerijetko su urnebesno krive. Također, budući da umjetna inteligencija ne proizvodi dvaput istu osobu, izgled glavnih likova se mijenja u različite verzije njih samih, što pridonosi snovitosti filma. Stvara se dojam gledanja originalnog filma dok se spiralno vrti kroz multiverzum. Film od gledatelja traži razmatranje međuigre izvornika i re-kreacije. Publika je pozvana na promišljanje o posljedicama utjecaja umjetne inteligencije na naše razumijevanje fotografije, glazbene kompozicije, vokalne izvedbe i kulturnog pamćenja.
Markerova La Jetée je kultno djelo karakterizirano postapokaliptičnom pričom smještenom u ratom razoreni Pariz. Film koristi jedinstvenu tehniku uporabe crno-bijelih fotografija za razvijanje priče, nudeći nevjerojatno vizualno iskustvo. Bavi se temama putovanja kroz vrijeme, sjećanja i oholosti ljudskog postojanja. Filmska priča poslužila je kao inspiracija za 12 majmuna Terryja Gilliama.
Adrian Goycoolea rođen je u Brazilu, a živio je u Rio de Janeiru, Santiagu, New Yorku i na Srednjem zapadu. Možda zbog raznolike pozadine, njegovi filmovi često se bave pitanjima lokacije i identiteta, istražujući raskrižja osobnog sjećanja s društvenom i političkom poviješću. Njegov rad kreće se od kratkih, eksperimentalnih, jednokanalnih djela do višekanalnih umjetničkih instalacija, a nedavno je proširio svoj raspon na kratke i dugometražne osobne dokumentarne filmove. Adrian je radio kao programer i publicist u Anthology Film Archives u New Yorku, a njegovi eksperimentalni filmovi i instalacije naširoko su prikazivani. Tijekom godina, njegovi su radovi prikazani na filmskim festivalima kao što su Rotterdam International Film Festival, FIDOCS: Santiago International Documentary Film Festival, The Moscow International Film Festival i Frameline: San Francisco International LGBT Film Festival, MIX NYC: New York Lesbian and Gay Experimental Film/Video Festival. Radovi su mu prikazani na različitim lokacijama poput Anthology Film Archives, Muzeja sjećanja i ljudskih prava do umjetničkih galerija kao što su The Artists’ Space, Taller Boriqua u NY i La Panaderia u Mexico Cityju. Adrian je trenutno viši predavač na Sveučilištu u Sussexu.