Na Reviju je ove godine prijavljen 221 film, a selekcijska komisija odabrala je za službenu projekciju njih 89. Među prijavljenima je bilo najviše igranih, ukupno 73, pa 58 animiranih, 27 dokumentarnih, 25 filmova u slobodnom stilu, 24 TV-reportaže i 6 radioničkih. Kad se zbroje igrani i animirani, dakle mašta, sve skupa 131, i usporede s brojem dokumentarnih i TV-reportaža, recimo gruba stvarnost, u totalu 51, očito je da mladi autori preferiraju izmišljeni svijet jer ih stvarni valjda nervira i plaši.
Najviše su radova prijavili Dom mladih iz Rijeke, čak sedamnaest ali je u službenu konkurenciju uvršten tek jedan, zatim English all around šesnaest, ali niti jedan nije uvršten, pa Foto kino video klub Zaprešić s petnaest, a uvršteno je devet, Narodno sveučilište Dubrava, Zagreb, trinaest sa šest uvrštenih i Bacači sjenki, Zagreb, s pet odabranih od deset prijavljenih.
Selekciju su napravile filmska i TV redateljica (a prije nekoliko godina i sama uspješna sudionica revija dječjeg filmskog stvaralaštva) Čejen Černić Čanak, ponikla u Video klubu Mursa iz Osijeka, asistentica drugim redateljima pri snimanju niza filmova, autorica kratkih dokumentarnih i igranih filmova te prvog cjelovečernjeg filma za djecu Uzbuna na Zelenom Vrhu, pa diplomirana komparativistkinja i filozofkinja Astrid Nox, nekada Pavlović, predavačica kolegija iz filmologije, fotografije, stripa, animacije i medijske pismenosti na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, ponosna bivša studentica Ante Peterlića i Hrvoja Turkovića, autorica više izložaba fotografije, polaznica Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić (oba teorijska stupnja, montaža i animirani film) na kojoj je bila i predavačica, a upisala kao polaznika i svog sina te montažerka, producentica i redateljica Marina Andree Škop, autorica (s kolegom Draženom Žarkovićem) igranog filma za djecu Moj dida je pao s Marsa.
Kad ovoj ženskoj selekcijskoj trojci dodamo članicu stručnog ocjenjivačkog suda Maju Flego, diplomiranu pedagoginju, novinarku, autoricu knjiga Priče za mame i tate odnosno Iz roditeljskog kuta ili roditelj u kutu, urednicu više stručnih publikacija i savjetnicu pravobraniteljice za djecu, od 1999. članicu žirija Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, a od 2009. selektoricu filmova Festivala o pravima djece UNICEF-a, koja je u ovogodišnjem revijskom žiriju uz kolege Borisa Poljaka, profesionalnog filmskog i TV snimatelja, direktora fotografije u mnogim filmovima drugih redatelja ali i autora vlastitih nagrađivanih dokumentarnih i eksperimentalnih filmova, poput Autofokusa te Oni samo dolaze i odlaze te dugogodišnjeg voditelja radionice kamere i snimanja na Školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić i diplomiranoga grafičara i studenta druge godine filmske i TV režije Tomislava Šobana, autora više amaterskih filmova i voditelja brojnih filmskih radionica za djecu i odrasle, lako je izračunati da su žene pobijedile rezultatom četiri prema dva.
Naravno, svi jednako vrijedno i ravnopravno doprinose odabiru najboljih filmova i autora i nitko ne remeti timski sklad, a u nedjelju ćemo svi znati rezultate njihova rada. Pa ipak, nekako se posebno osjeća onaj nježni, ženski duh koji lebdi nad cijelom sisačkom Revijom. Dugo najavljivana kiša ipak je izostala i danas nas čeka sunčani dan i obilje filmova na drugoj i trećoj revijskoj projekciji, ali i niz ugodnih, popratnih sadržaja.
Sve je dodatno oplemenjeno viješću o dolasku jedne buduće filmašice, kojoj želimo obilje sreće i zdravlja, i puno dobrih filmova, pa se s punim pravom može zaključiti da je ovo prava (filmska) godina žena!
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com