Novosti

Facebook HFS
24.10.2018.
Promocija monografije Slobodana Šijana „Tomislav Gotovac – Life as a Film Experiment“ i projekcija filmova Tomislava Gotovca u New Yorku
24.-25. 10. 2018. @ Columbia University / Anthology Film Archives

Institut Tomislav Gotovac, Multimedijalni institut i Hrvatski filmski savez organiziraju američku  promociju knjige „Tomislav Gotovac – Life as a Film Experiment“ praćenu projekcijama filmova  Tomislava Gotovca.

U suradnji s Harriman Institute na sveučilištu Columbia i Perforations New York/Domino, krajem listopada njujorškoj će publici biti predstavljena monografija Slobodana Šijana o ikoničkom filmskom, vizualnom i performerskom umjetniku, kao i izbor najznačajnijih filmova iz Gotovčeva opusa.

U srijedu, 24. listopada u 17.00 u prostoru Harriman Institute (Columbia University), na promociji knjige će uz autora, Slobodana Šijana, sudjelovati Pavle Levi [Stanford University], Dijana Jelača [Brooklyn College] i Petar Milat [Multimedijalni institut], a diskusiju će moderirati Aleksandar Bošković [Columbia University].

Dan kasnije, u četvrtak 25. listopada u 19.00 u Anthology Film Archives, jednom od najznačajnijih svjetskih centara avangardnog filma, bit će prikazani “Prijepodne jednog fauna” [1963], “Pravac” (Stevens–Duke) [1964], “Plavi jahač” (Godard–Art) [1964], “Kružnica” (“Jutkevich–Count”) [1964] i “Glenn Miller I.” (“Srednjoškolsko igralište I.”) [1977].
Nakon projekcija, Pavle Levi će voditi razgovor sa Slobodanom Šijanom.

Slobodan Šijan stvorio je knjigu o umjetniku od umjetnika, izdašno koristeći i miješajući osobna sjećanja, naraciju, svjedočanstva i arhivski materijal. Izobilje vizualnog materijala, kao i iznimno grafičko oblikovanje čine da se knjiga, rađena montažno-kolažnom logikom, čita kao film. Takav pristup rekonstrukcija je interakcije Tomislava Gotovca sa stvarnošću, filmom i umjetnošću, umjetnika koji je bio istovremeno i lakmus i palimpsest jednog ubrzano mijenjajućeg vremena. Knjiga, stoga, funkcionira i kao osobna kontekstualizacija burnog umjetničkog razdoblja u Jugoslaviji, uključujući „crni talas“ i Nove tendencije kojih je Gotovac bio aktivnim sudionikom.

Prikazivanje filmova Tomislava Gotovca komplementarno je, i donekle nužno, knjizi koja je i pokušaj razumijevanja nekih od procesa koji su utjecali na nastanak Gotovčevih filmova i na formiranje njegovih umjetničkih postupaka. Kako kaže Hrvoje Turković: „Osobita metodološka strukturalnost postaje ključna ‘tema’ filma. Po ovim osobinama Gotovčevi filmovi daju originalni (i vremenski pionirski) doprinos uobličenju osobitog usmjerenja u sklopu eksperimentalnog (avangardnog) filma, kasnije poznatog pod odrednicom strukturalistički film.“

Iznimna i jedinstvena sposobnost Tomislava Gotovca da rekonstruira filmski jezik i u narativnom i eksperimentalnom i u strukturalističkom radu ovim će događanjem po prvi puta biti cjelovito predstavljena američkoj publici.

KINO ZA SVE: Senzorne projekcije za djecu s teškoćama u razvoju

Pod motom kino za sve i dostupno svima na senzornim projekcijama djeca mogu šetati, kretati se, donijeti svoju omiljenu igračku ili dekicu, grickalice i sok, doći u pratnji roditelja, nastavnika, prijatelja, baka, djedova… »više

Oni samo dolaze i odlaze proglašen najboljim kratkometražnim filmom u Rumunjskoj!

Rumunjski grad Sibiu od 15. do 21. listopada ugostio je 25. izdanje Astra Film Festivala, najvećeg festivala dokumentarnog filma u zemlji... »više

Dubrovnik Film Festival

Pismo iz bijele kuće

Po izboru dubrovačke djece najbolji animirani film sedmog Dubrovnik Film Festivala je H2O+NaCl autorice Lucije Bilandžić iz OŠ Blage Zadre iz Vukovara, topla priča o ljubavi kapljice vode i zrna soli... »više

Dubrovnik Film Festival

Tirena

U petak navečer, za trajanja četvrte festivalske projekcije, u mračnom četvrtom redu kina Sloboda traje tiha, ali prava drama: ona je nesretna, a on je voli, pokušava je maziti, ljubiti, ona se ne brani ali i ne sudjeluje, čini se da je svemu kraj... »više