Večer animacije u kinu Tuškanac je u srijedu, 25. travnja bila posvećena najboljim filmovima s prošlogodišnjeg festivala animiranog filma Annecy 2017., a program je priredila ASIFA Hrvatske u suradnji s festivalom Annecy te uz podršku Hrvatskog filmskog saveza i Hrvatskog audiovizualnog centra.
Kadar iz filma Negativni prostor
U sedamdeset i pet minuta prikazano je šest nagrađenih filmova s prošlogodišnjeg festivala, a među njima smo vidjeli radove Div ljudožder (The Ogre) francuske autorice Laurène Braibant iz 2017., koji je dobio posebno priznanje žirija, nepunih deset minuta upečatljive alegorije o naizgled uglađenom čovjeku koji proždire sve na što naiđe, a na kraju i samoga sebe i svijet u kojem živi, pa petnaestominutni Blažena slučajna smrt (The Blissful Accidental Death) Sergiu Negulicija, Rumunjska, 2016., dobitnika nagrade za najbolji prvi film, o čovjeku koji u antikvarijatu slučajno pronalazi crtež koji na poleđini ima skriveno ljubavno pismo, pa njegovim tragom spominje neke važne ljude i događaje iz prošlog stoljeća, Negativni prostor (Negative Space) francuskih animatora Maxa Portera i Rua Kuwahata iz 2017., koji je dobio posebno priznanje André-Martin za kratki francuski film i nagradu međunarodne federacije filmskih kritičara FIPRESCI, a u svojih se pet i pol minuta bavi strašću čovjeka koji vrsno i cijeloga života pakira stvari, čemu ga je naučio otac, i kada otac umre čovjek je razočaran prazninom prostora oko njegova mrtva tijela, Djed morž (Grandpa Walurs) Lucrèce Andreae, Francuska iz 2017., koji je dobio nagradu publike, skoro petnaest minuta fascinantne animacije o dolasku obitelji, bake, majke i četvoro djece na vjetrovitu i oblačnu plažu, u potrazi za djedom koji je bio čudak (uostalom, kao i svi njegovi), a sada je mrtav, pa se baka moli, mama vikom na zločestu djecu prikriva vlastiti gubitak, kćeri su opsjednute svojim pubertetom, najmlađi sin stalno upada u nevolje, a stariji je najusamljeniji i najuporniji u potrazi za djedom kojeg će pronaći kao reinkarniranog morža te Zločesta djevojčica (Wicked Girl) tursko-francuske autorice Ayce Kartal, koja je dobila nagradu žirija, osmominutna priča iz 2017. o osmogodišnjoj djevojčici iz Turske čija živahna mašta u bolničkom krevetu oživljava nekadašnja sretna vremena iz dana provedenih na selu, kod bake i djeda, ali i neke mračne uspomene i Teret (The Burden) švedskog autora Nika Lindrotha von Bahra, skoro petnaestominutna priča iz 2016., dobitnica glavne nagrade Kristal za kratki film, mjuzikl u četiri epizode apokaliptičkog prigušenog glasa, čija se radnja odvija u supermarketu, hotelu s produženim boravkom, call centru i restoranu s hamburgerima, negdje u tamnom beskraju.
Prikazana su i tri festivalska trailera proizvedena u jednoj od globalno najboljih škola animacije, interaktivnog dizajna i digitalne komunikacije Gobelins, Bijela zmija (The White Snake) Antoina Bonneta, Mathilde Laillet, Mathilde Loubes, Claire Matz, Jamesa Mollea i Victorie Niu, Francuska, 2017., u kojem u backstage-u tradicionalne kineske opere osoblje i izvođači oživljavaju igrokaz “Legenda o bijeloj zmiji”, Drijemež (The Nap) Jocelyn Charles, Morgane Ravelonary, Pierra Rougemonta, Camille Guillot, Quentina Boyer di Bernarda i Joséphine Meis, Francuska, 2017., o buđenju radnika na nekom šangajskom gradilištu osamdesetih godina prošlog stoljeća, i njihovom povratku na posao te Wu Qi Dao Julesa Bourgesa, Cécile Guillard, Nathana Harbonn-Viauda, Antoina Vignona i Benjamina Warnitza, Francuska, 2017., o školi za borilačke vještine u sjevernoj Kini u kojoj se jedna djevojčica bori za status šampiona.
Publika je, prenatrpana u maloj dvorani, s posebnim oduševljenjem primila najavu organizatorice i voditeljice Večeri animacije Maše Udovičić da se od jeseni selimo u veliku dvoranu kina Tuškanac.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com