„Rakijaški dnevnik“ ovaj tjedan nastavlja festivalski život na festivalu „Manaki brothers“ u Makedoniji – prošli vikend nagrađen posebnom nagradom na Međunarodnom festivalu novog filma u Splitu!
Dodjelom nagrada u subotu 19. rujna završeno je dvadeseto izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma, koji se od 12. do 19. rujna održao u Splitu. U kategoriji dugometražnog filma međunarodni žiri u sastavu Bea de Visser (Nizozemska), Sarah Skoric (Belgija) i Dean Šoša (Hrvatska) dodijelio je Grand Prix peruanskom filmu Videofilija, redatelja Juana Daniela F. Molera, a posebnu nagradu žiri je dodijelio Rakijaškom dnevniku u režiji Damira Čučića.
Ovaj eksperimentalni dokumentarac, odnosno rekonstrukcija audiosnimki ilegalne izrade rakije koju je “vodio“ Eric Maria Strom (tj. Mario Haber) stigao je u Split s već sedam osvojenih nagrada: Boris Poljak, kao direktor fotografije ovjenčan je na 24. Danima hrvatskog filma, 62. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma, te 13. Liburnija Film Festivalu trima nagradama za kameru, a u Beogradu su i Damir Čučić i Goran Štrbac osvojili nagrade za montažu, odnosno glazbu, dok je Martin Semenčić nagrađen Zlatnom Arenom za oblikovanje zvuka na 62. Pulskom filmskom festivalu i Nagradom za najboljeg dizajnera zvuka na 13. Liburnija Film Festivalu. Također, film je prije dva mjeseca prikazan i u popratnom programu međunarodnog festivala FID Marseille, te u natjecateljskom programu prizrenskog DokuFesta. Ovaj tjedan ga očekuje i prikazivanje na filmskom festivalu Manaki Brothers u Makedoniji, inače posvećenom direktorima fotografije u okviru popratnog programa, gdje je kao posebni gost festivala otputovao Boris Poljak.
Mario Haber (odnosno Eric Maria Strom) bio je „alkemičar modernog doba“ – profesionalni tonski snimatelj i predani proizvođač domaće rakije. Njegova je kuća u centru Samobora bila svojevrsni rakijaški ‘hram’ u koji je na degustaciju rakija i likera, ilegalno proizvedenih u vlastitom podrumu, često pozivao svoje prijatelje. Više od desetljeća, snimao je živopisne razgovore i zvukove u kući i oko fermentora alkohola, sve do dana dok nije preminuo u ljeto 2014.g. Živio je i umro kao snobartist i DJ.