Oni koji se u osnovnim i srednjim školama u nas bave medijskom kulturom, bilo teorijski, kroz predavanja ili praktično, vodeći školske filmske skupine, dakle ponajviše učitelji i profesori hrvatskog jezika, ponekad naglašavaju da u sredinama u kojima rade nemaju potporu, pa se nastava ili vannastavne aktivnosti često svode na osobnu zainteresiranost, pojedinačni napor i entuzijazam. A bude i primjera omalovažavanja, nerazumijevanja i podsmijeha, pa i opstrukcije od strane kolega!
Ravnatelji su pri tome presudan faktor. Njihova je uloga velika, od moralne i financijske potpore do uvažavanja molbi i zahtjeva svojih nastavnika, pa iako ima lijepih primjera pozitivnog stava ravnatelja koji o takvim aktivnostima kontinuirano vode računa, često se čuje da su baš poneki ravnatelji u tom procesu najslabija karika. Možda i zato što u svakodnevnoj trci s vremenom, obavezama i nedostatkom potpore odozgo, ne prepoznaju ili zanemare vrijednosti koja im se nude na dlanu?
Predstavljanjem programa 16. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić što je 27. svibnja održano u zagrebačkom kinu Tuškanac, željelo se upoznati ravnatelje zagrebačkih osnovnih i srednjih škola (kojih je ukupno oko 150) sa sadržajima ove najveće i najkvalitetnije edukacijske forme za filmske neprofesionalce u nas, namijenjene od samoga početka upravo učiteljima i profesorima, odnosno već aktivnim ili budućim voditeljima školskih filmskih skupina.
Predsjednik Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić dr. sc. Bruno Kragić naglasio je da je riječ o svojevrsnoj mini filmskoj akademiji, u kojoj se koncentrirano, tokom deset dana trajanja, polaznici uče svemu što je važno znati za uspješno bavljenje filmom, od teorijskih postavki i povijesti filma do praktičnih znanja o snimanju, montaži, obradi zvuka i drugim specijalnostima koje nauče kako bi ih prenosili svojim učenicima. O radioničkim programima Škole govorila je Marina Zlatarić, profesorica hrvatskog jezika u OŠ Bartola Kašića i, uz Melitu Horvatek Forjan iz OŠ Marije Jurić Zagorke, veteranka koja je sudjelovala u svih dosadašnjih petnaest Škole medijske kulture. Sudionici predstavljanja mogli su čuti i vidjeti i neka ostvarenja iz proteklih Škola, radio dramu Masaža odnosno igrani film Masaža, snimljene po scenariju polaznika Škole kao primjer istog sadržaja u raznim autorskim obradama, film Paint It Black, kao pokazatelj snimateljskih dosega te animirani 5 kumi. Prikazan je i učenički rad Totalno drukčiji od drugih članova školske filmske skupine OŠ Bartola Kašića.
Govoreći u ime svoje ravnateljice Mirjane Ljubić, koja nije mogla osobno sudjelovati, Mirjana Jukić, profesorica i savjetnica hrvatskog jezika u OŠ Rudeš i voditeljica školske filmske skupine te Udruge Hodači po žici, naglasila je kako je upravo uloga ravnatelja u pokretanju i potpori školskih filmskih skupina, ali i u nastavi medijske kulture, od posebnog značenja. Oni moraju prepoznati važnost medijske kulture, ne samo u nastavi nego i u širenju općeg obrazovanja među mladima, poticati svoje nastavnike i profesore koji pokažu želju da se aktiviraju kao predavači i voditelji i davati im i moralnu i financijsku podršku. Ravnateljica Ljubić poznata je između ostaloga i po tome što takvu potporu pruža, pa je veliki dio uspjeha učenika njene škole u oblasti filmskog i videostvaralaštva svakako i njezina zasluga.
Mentorica studentima Učiteljskog i Filozofskog fakulteta u Zagrebu, profesorica Jukić sa žaljenjem je konstatirala kako se budući profesori hrvatskog jezika teško odlučuju da u svojim diplomskim predavanjima obrade teme iz oblasti medijske kulture pa je krug zagovaratelja nastave i primjene medijske kulture, paradoksalno, sve manji. Svaki napor da se takvo stanje izmijeni je dobrodošao, a uloga Škole medijske kulture Dr Ante Peterlić izuzetno je važna i velika.
Duško Popović