Sinoć, u knjižari Matice hrvatske
60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
U intimnoj i prijateljskoj atmosferi knjižare Matice hrvatske u Zagrebu jučer je promoviran zbornik radova 60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film, sa siječanjskog znanstvenog filmološkog skupa posvećenog šezdesetoj obljetnici pulskog filmskog festivala. O znanstvenom skupu i o zborniku nastalom od na njemu prezentiranih radova govorili su glavna urednica izdanja Matice hrvatske Romana Horvat, urednici zbornika Nikica Gilić i Zlatko Vidačković, filmolog Hrvoje Turković i recenzentica Mihaela Majcen-Marinić.
U zborniku su objavljeni tekstovi nedavno preminuloga Dejana Kosanovića, filmskog redatelja iz Beograda, autora brojnih publikacija o povijesti kinematografije na području bivše Jugoslavije, profesora na beogradskom Fakultetu dramskih umetnosti i višegodišnjeg direktora filmskog festivala u Puli Nacionalni festival međunarodnoga značaja, filmskog montažera i kritičara te magistra filmologije Slavena Zečevića Prva revija domaćeg filma-dokumentarni trag s početka pulskoga festivala, doktora filmologije i urednika pri Leksikografskom zavodu Miroslav Krleža Tomislava Šakića Hrvatski igrani film 1950-ih između klasičnoga stila i ranoga modernizma, znanstvenog novaka na Katedri za filmologiju pri Odsjeku za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu Krunoslava Lučića Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli, doktora filmologije, ravnatelja Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža, predavača na ADU u Zagrebu i urednika Hrvatskog filmskog ljetopisa Brune Kragića Klasični stil u historiografijama hrvatskoga filma, diplomirane muzikologinje i doktorice filmolgije te autorice niza publikacija o filmskoj glazbi Irene Paulus Vrlo zapetljana priča: glazba u filmu Bitka na Neretvi, predstojnika Katedre za filmologiju Odsjeka za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu, voditelja Poslijediplomskog doktorskog studija književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture te autora niza filmskih publikacija i glavnog urednika Hrvatskog filmskog ljetopisa Nikice Gilića Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: - dvije vojničke naracije, diplomiranog filmskog i TV-redatelja, diplomiranog novinara i diplomiranog muzeologa Nikše Sviličića Nacrt istraživanja utjecaja strukture filmskog izraza na recepciju novoga hrvatskoga igranoga filma, doktora filozofije te autora niza tekstova i više knjiga o teoriji filma i filmskoj kritici Marijana Krivaka O hrvatskom filmu i filmskoj kritici 1990-ih, osobni pogled i umjetničkog ravnatelja Festivala igranog filma u Puli, predavača na ADU u Zagrebu, filmskog kritičara Zlatka Vidačkovića Hrvatska kinematografija od 2007. do 2012. i Festival igranog filma u Puli.
U svojih je šest desetljeća trajanja, mijena i potraga pulski filmski festival prolazio zanimljive i čudnovate pute, a ostavio brojne tragove i vječite vrijednosti pa predstavlja neiscrpno vrelo za buduća filmska istraživanja, analize i bilježenja te je stoga najavljen i novi, drugi po redu znanstveni skup kojega će u siječnju 2014. godine organizirati Odjel za kazalište i film Matice hrvatske, s temom hrvatskog filma od osamostaljenja Republike Hrvatske do danas, a nakon njega naravno i drugi zbornik.
Valja naglasiti da su ovo prvi filmološki znanstveni skupovi u povijesti Matice hrvatske, odnosno da je uspješno otvoren posve novi sadržaj u dugovječnoj i bogatoj priči MH koja je započela davne 1842. godine.
Duško Popović