Petak, 17. veljače, u 19 h
Škrabalo kao scenarist:
Živuće fotografije – Slike iz prošlosti filma u Hrvatskoj, dokumentarni (59 min)
Petak, 17. veljače u 21 h
Škrabalov najdraži film:
Tko pjeva zlo ne misli, igrani (93 min)
Subota, 18. veljače u 19 h
Škrabalo kao redatelj:
Velika porodica, dokumentarni (14 min)
Pes za petsto, kratki igrani (13 min)
Dan kada se sklapaju brakovi, dokumentarni (11 min)
Vodič kroz Trst, dokumentarni (14 min)
Kamo vodi autoput, dokumentarni (11 min)
Slamarke divojke, dokumentarni (16 min)
Subota, 18. veljače u 21 h
Škrabalo kao glumac:
Put nije samo vaš, kratki igrani (13 min)
Opsada, igrani (110 min)
Filmski radnik sa crtom kreativnosti
U cjelokupnom djelovanju Iva Škrabala na području kinematografije njegov praktičan rad na filmu zauzima manje, ali nikako nevažno mjesto. U široj je javnosti Škrabalo najpoznatiji kao autor legendarnih prijevoda naslova porno filmova (Hopa cupa u krevetu, Njoj se mili u svili, Šefica zna znanje i dr.) iz vremena dok je radio kao savjetnik za repertoar u Croatia filmu. Manje se zna da je Škrabalo dao naslove i mnogim hrvatskim filmovima (Tko pjeva zlo ne misli, Ljubavna pisma s predumišljajem i dr.) te sudjelovao u kreiranju mnogih hrvatskih filmskih klasika kao dramaturg (pedesetih i šezdesetih bio je zaposlenik Croatia filma i Jadran filma, a kasnije samostalni dramaturg, često u filmovima Zvonimira Berkovića) te pomoćnik redatelja (Imam 2 mame i 2 tate). Film kojem je bio najviše privržen, kao gledatelj i kao sudionik stvaranja, bio je Tko pjeva zlo ne misli i Škrabalu je bilo iznimno drago što je upravo taj film proglašen najboljim hrvatskim filmom svih vremena.
U njegov samozatajni rad na filmu idu i male glumačke role u filmovima Opsada Branka Marjanovića i Ponedjeljak i utorak Vatroslava Mimice te humorna interpretacija glavne uloge u vrlo zanimljivu igranom obrazovnom filmu Put nije samo vaš Nikše Fulgosija u kojem su autori, u želji da ukažu na nesavjesno ponašanje seljaka koji voze kola u motoriziranom prometu, inscenirali spektakularni prizor sudara za potrebe kojeg su čak ubili jednog konja! Škrabalo je poznat i kao scenarist dokumentarnih filmova Živuće fotografije – slike iz prošlosti filma u Hrvatskoj i Škola narodnog zdravlja, sasvim u skladu s njegovim zanimanjem filmskog povjesničara, ali je manje znano da je bio i koscenarist animiranoga dugometražnog filma Čarobnjakov šešir.
Ivo Škrabalo radio je i kao redatelj stvorivši zanimljiv kratkometražni opus, u kojem se ističe dokumentarac Slamarke divojke. Međutim, u njegovom opusu ima još dokumentarnih filmova koji kvalitetom i tematskom intrigantnošću mogu izboriti mjesto u povijesti hrvatskog filma (Vodič kroz Trst i Kamo ide autoput?). Škrabalovim opusom dominira šaljiv kozerski, često i oštrije satiričan pristup, kojim je autor lagano, a ponekad i oštrije podbadao društveno-politički sustav. Tako se u Vodiču kroz Trst sprdao s legendarnom opsesijom socijalističkog čovjeka za prekograničnim šopingom u svijetu kapitalizma, a u filmu Kamo ide autoput? kroz prikaz lošeg stanja Autoputa bratstva i jedinstvarazvio jeintrigantnu metaforu propasti jugoslavenske zajednice.
Njegovi filmovi nisu nikad bili dosadni: tematski šaljivi, često i satirički bockavi te stilski dinamični, skloni ritmizaciji građe. Postoji i iznimka od ovih pravila, a to je Škrabalovo zadnje ostvarenje, Slamarke divojke, usporen, intiman, kontemplativan film o umjetnosti u kojemu je Škrabalo s puno ljubavi opisao seoske umjetnice iz svojeg rodnog kraja. (Juraj Kukoč)
Ulaz slobodan!
Realizacija programa HFS u suradnji s Hrvatskom kinotekom