Svojedobno sam, kao parafrazu na motto Melvilleova filma »Bljedoliki ubojica« (Jean-Pierre Melville: Samuraï, 1967.) rekao da je filmski autor najosamljenije biće na svijetu osim, možda, bijeloga tigra…i to unatoč slutnji (što ju je imao i William Blake) da su svi ovozemaljski autori »samo tajnici nadnaravnih entiteta«.
Ivan Martinac
(Zapisano u Splitu, na Pepelnicu, 28. 2. 2001.)
U povodu 41 godine filmskog stvaralaštva Ivana Martinca, Otvoreno pučko učilište u Splitu počastilo je splitskog filmskog majstora, pjesnika i arhitekta retrospektivom njegovih filmova, koja je održana od 27.–29. travnja u kinu Zlatna vrata. Premda ukupna Martinčeva filmografija broji 72 filmska naslova (od kojih je režirao 58, a montirao 68), retrospektiva se fokusirala na 14 autorskih filmova. Na prvoj i drugoj projekciji prikazani su Martinčevi kratki filmovi Avantira, moja gospođa, Rondo, Monolog o Splitu, Lice, Fokus, Ubrzanje, Uska vrata, Most, Izlazak, Izgnanstvo, Sve i ništa, Lutke i Grad u sivom, a retrospektiva je završila projekcijom njegovog jedinog cjelovečernjeg igranog filma Kuća na pijesku (1984.–85.).
Splitsku retrospektivu uveličao je izlazak iz tiska monografije/kataloga Martinac (u izdanju Otvorenog pučkog učilišta Split i Hrvatskog filmskog saveza), u kojem osobnu inventuru života s filmom i filmskog stvaralaštva autor kolažira filmografijom, podacima o retrospektivama i nagradama, te odabirom ulomcima iz novinskih članaka i razgovora, te isječcima iz pisama, osobnih bilješki i dnevničkih zapisa. Ukratko – Martinac u prvom licu jednine.