english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2015.
79

24. DANI HRVATSKOG FILMA
(Zagreb, 23-26. travnja 2015)

Veliko E

Rakijaški dnevnik, Damir Čučić, 2015. (81 min., HFS)

Bogato naslijeđe kolege i prijatelja poslužilo je negdašnjem laureatu Pulskog filmskog festivala - Pismo ćaći, 2012., nagrađeno je Velikom zlatnom arenom za najbolji film - redatelju Damiru Čučiću da  ponovljenim uplivom u dugi metar umanji vrijednost zanimljivo osmišljenih produkcijskih rješenja u realiziranju eksperimentalnog filma.

Filmska rekonstrukcija rakijaškog dnevnika,lika i djela Maria Habera, pasioniranog proizvođača rakije i profesionalnog tonskog snimatelja, arhivska je tonska građa obogaćena izvrsnom fotografijom Borisa Poljaka, sa snimcima detalja, blizih i krupnih planova igranog karaktera u autentičnim prostorima. Okosnica priče je Haberov dnevnik proizvodnje i ispijanja rakije, realizirana kroz film esej, s preciznom pravocrtnom vremenskom linijom tijekom petnaestak godina.


Rakijaški dnevnik, D. Čučić

Strukturu filma čine ritmička izmjena kadrova fotografija iz Haberovog djetinjstva, rekonstruirani sastanci njegova rakijaškog društva u njegovu podrumu i trenuci kontemplacije i pečenja rakije u međuvremenu između susreta. O kakvoj se atmosferi i osobnostima radi, Čučić učinkovito demonstrira izmjeničnom ritmizacijom kadrova  i tonskom gradacijom slike, često bogatom, no ne pretrpanom vizualnim efektima.

Sve bi bilo u redu da pri tome kroz jednoličan tempo ne postane zamoran opisujući ista stanja gotovo cijeli osamdesetminutni film. U nezahvalnoj poziciji kao redatelj i montažer, pa i Haberov kućni prijatelj, Čučić kao da zaboravlja kratiti vrijeme, dodatno  pretrpavajući  igrano-dokumentarnu formu prevelikim brojem kadrova koji strše u maniri stop animacije. Uz to, iako film atmosfere, u kojem jednu od glavnih uloga igraju Haberove zvučne kulise snimljene tijekom pečenja rakije, dramaturgiju filma postavljaju i originalne glazbene kompozicije Gorana Štrpca koje katkada pridodaju osjećaju još sporijeg prolaska vremena, a koje je bilo moguće skratiti ili u cijeloj dužini mjestimice kvalitetnije iskoristiti.

Hommage rakijašu prijatelju i tonskom snimatelju, tako je stvorio dojam inzistiranja na eksperimentalnoj formi s velikim E, u kojoj nažalost pored legitimnih postupaka eksperimentalne naracije i transrodne manipulacije, eksperimentalnom dojmu u konačnici najviše doprinosi minutaža kojom je omeđen ovaj umalo uspio, no predugačak film.

---

Veliki žiri DHF-a (redatelj Mladen Đorđević, producentica Vanja Jambrović, filmski kritičar Dragan Jurak) dodijelio je Borisu Poljaku nagradu za najbolju kameru.

---

Tekst je napisan u sklopu  radionice filmske kritike održane u okviru 24. DHF, pod mentorskim vodstvom Višnje Vukašinović.

Toni Ćaleta

Imamo li pravo očekivati pobunu?
Bosanski, zatvorski vikend blues ili piknik bez roštilja
Vizualno dojmljivo ponovno otkrivanje Zemlje
Ozbiljno shvaćena pohota
Ima li smisla?
Dom, sigurnost, sloboda
Lekcija iz autosabotaže
Gerilski pristup obiteljskoj svakodnevici
Jednostavnost bez banaliziranja
Štakorska posla

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta