Filmski diptych Potisnutost filmska je verzija 2 kanalne video instalacije “Sve sto znamo”, produciranoj za muzej grada Vukovara 2006 godine.
Dva filma su potpuno razlicita ali ih povezuje zajednicka tema Potisnutost.
Prvi je film snimljen 16mm kamerom, iz ruke, u Beogradu, na putu iz Beograda do Vukovara i u Vukovaru. Iznenađujući «susret» s ideologijom nacije, u Beogradu, na putu za Vukovar, to prepuštanje ideološkom prividu nacionalne pripadnosti, koje se doživljava kao bezuslovno, zapravo registrira traumatićni događaj koji se dogodio poćetkom devedesetih, s raspadom države, ratom i uspostavom novog društvenog poretka. Trauma nikada nije povijesno djelatna ili potpuno važna u prvotnom trenutku, ona je rupa u simbolićkom poretku trenutka koji za nju nije spreman, koji je ne može primiti, ili barem ne odmah i bez strukturalnih promjena.
Drugi film je igrani film, snimljen u jednom finom zagrebaćkom stanu u kojem se odvija cijela radnja - rasprava i svađa muškarca i žene, para.
Izvadak iz teksta Natase Ilic “Sve sto znamo” |