Novosti

Facebook HFS
24.05.2006.
Iz arhive Hrvatskoga filmskoga saveza u kinu Tuškanac, Tuškanac 1
Drugi program restauriranih kratkometražnih filmova Miroslava Mikuljana

Izbor iz redateljevog amaterskog opusa:

Četvrtak 25. svibanj u 21 h:

Druga obala (1974)
Nadgradnja  (1965)
Ekvilibrij (1966)
Single Cross (1970)
Arijadna (1970)
Ljetni dan (1974)
Sava kod Zagreba 514 (1964)
Circulus  (1971)

Trajanje programa oko 55 min.

NEPROFESIJSKI FILMOVI MIRA MIKULJANA

Neprofesijski autorski opus Miroslava Mikuljana, ostvaren u njegovu matičnom Kinoklubu Zagreb prije studija montaže na današnjoj Akademiji dramske umjetnosti, još je jedan snažan argument za tvrdnju kako u povijesnim revalorizacijama hrvatske kinematografije kratkoga metra, 'amatersku' produkciju nipošto ne treba odvajati od profesionalne. Pogledom na Mikuljanove neprofesijske filmove iz 1960-ih i 1970-ih godina, dobit će se jasnija slika ne samo o njemu kao filmskom autoru, nego i o korijenima nekih fenomena u hrvatskoj kinematografiji, nad kojima pravo prvog autorstva nepravedno, a katkada i nadmeno, svojataju profesionalci iz mainstrema.
Ne treba čekati veću distancu kako bi se ustvrdilo kako je Mikuljan, iskušavajući se u kratkom  filmu, istodobno i jednakovrijedno dokumentirao i eksperimentirao. Kada za ono prvo nije mogao pronaći 'izvanredne' fenomene ili situacije,  fokusirao bi se na rutinsko,  svakodnevno, primjerice, na ljudska (osobito ženska) tijela koja užurbano ili tek dokono prolaze pred njegovom kamerom (Intermezzo, Post sezona, 1970), potkrepljujući upravo ideju o prolaznosti svega fizičkog. Za druge teme 'pobrinuli' su se (podivljala) priroda (primjerice, poplava u dokumentarcu Sava kod Zagreba 514) ili kaotično društvo, a Mikuljan je, priklonivši se promatranju i redukciji, tim fenomenima puštao da govore gotovo sami za sebe, kao što to vrlo rječito i subverzivno čini u dokumentarnoj gastarbajterskoj duologiji s početka 1970-ih: Putnici Eldorado expressa (1970) i Jesenice-Stutgart (1972).
Znao je Mikuljan biti i alegorično subverzivan, najdomišljatije u Rođendanu stalagmita (1970), svojevrsnom eksperimentalnom zazivanju individualizma, zatomljenog u to doba, a ovdje predočenog usamljenom figurom čovjeka koji se razlikuje od ulične gomile po tome što jedini hoda prema naprijed, dok se svi drugi kreću natraške. Napokon, redukcija ga je znala odvesti i ka formalizmu i apstrakciji (pr. Seisana, 1970), bivajući i tada, slikom i zvukom, svjedokom (duha) svoga vremena. (D.N.)

Majstorska radionica sa Pjerom Žalicom: Kako snimiti dokumentarni film

Radionica je namijenjena urednicima, novinarima, producentima, redateljima, studentima... »više

POZIV NA PROJEKCIJU FILMOVA BEOGRADSKOG "ATELIERA VARAN"

“Atelier Varan“, centar za produkciju i promociju dokumentarnih filmova iz Beograda, koju vodi skupina nezavisanih filmaša iz Srbije, prikazat će... »više

HRVATSKI FILM U BEČU, 25. 5-1.6.2006.

Pod pokroviteljstvom bečkog i zagrebačkog gradonačelnika, Micheala Häupla i Milana Bandića, suvremeni hrvatski film bit će predstavljen u Beču... »više

RADIONICA SCENARIJA, REŽIJE, KAMERE, RASVJETE I MONTAŽE

U četvrtak, 25. svibnja s početkom u 19:00 h, u kino dvorani Kino kluba "Zagreb" na Trgu žrtava fašizma 14, održat će se uvodno... »više