Sinoć je prvim dvjema projekcijama u Kinu Kinoteka otvoreno 16. po redu Gledalište, godišnji festival Kinokluba Zagreb na kojem se prikazuju svi filmovi koje su članovi snimili u protekloj godini.Najbolji film osvojit će Nagradu ‘Maksimilijan Paspa’ za najbolji amaterski film u protekloj godini.
Gledalište je otvoreno projekcijskom blokom sastavljenim od autorskih filmova polaznika Filmske škole i novih radova već etabliranih kinoklubaških autorica kao što su Nikica Zdunić, Iva Gavrilović i Anita Čeko.
U drugom bloku odmah nakon otvaranja prikazana je dirljiva posveta Sunčice Ane Veldić nedavno preminulom prijatelju Kinokluba Martinu Semenčiću, film Tako živi jet set. U tom bloku premijerno prikazivanje imali su i filmovi s radionice eksperimentalnog filma Modularni film koju je vodio Vladislav Knežević.
Prije samog otvaranja održala se projekcija Nevidljive / The Invisible Ones, zamišljena kao početak pregleda suvremenog (ženskog) eksperimentalnog stvaralaštva KKZ-a, a u svjetlu aktualne morfologije domaćih vizualnih umjetnosti.
Projekcije se nastavljaju danas i sutra u Kinu Kinoteka u popodnevnim satima, a projekcija nagrađenih filmova bit će u petak u 21 sar. Raspored projekcija i popis filmova dostupan je na https://kkz.hr/vijesti/16-gledalishte-kinokluba-zagreb
Gledalište ćemo zatvoriti završnom zabavom u Kinoklubu uz kinoklubaški DJ duo nakon dodjele nagrada. Na afterištu vas čekaju DJ discetta i DJ-ica šeboj čija staromodno svježa after-astro-afro post-punk-punch r&b&biscuits selekcija kvantnim skokom vodi u zonu plesne (r)evolucije.
Za više informacija slobodno se obratite na mail promocija@kkz.hr ili 091 338 64 23 (Dražen)
U nastavku teksta donosimo opširniji opis programa:
O programu
Amaterski autorski film, vrhunaravni princip Kinokluba Zagreb, film je kretanja. To se odnosi na konstantna gibanja u vremenu društvenih promjena i super-brzourušavajućih granica tehnoloških dostignuća, kao i dijalog s gotovo stoljetnom baštinom, raznim smjernicama, ličnostima i umjetničkim koprcanjima koje su nas dovele do ovog trenutka. Ovogodišnje Gledalište okuplja filmove nastale na nešto širem geografskom polju nego do sad. Filmska škola, odnedavno najveći inkubator svježih nada autorskog filma, kroz tri svoja minula izdanja okupila je ljude sve različitijih senzibiliteta i adresa i izbacila pregršt priča, a filmske radionice Oslobođeni film u redove kinoamatera regrutirale su omladinu i hobiste iz Umaga, Zadra, Đakova, Vrgorca i Ozlja. Kinoklubaši sa stažem proživljavali su ladanjske avanture u sklopu Rezidencijalnog programa za razvoj amaterskoga autorskog filma RAAF, a okupljali su se i u odajama KKZ-a u sklopu Male filmske forme, sanjarili na novom izdanju radionice Nisam od jučer, i učili se filmski krotiti prirodu i društvo kroz Etnografske kretnje, između ostalog. Sveobuhvatna pouka je da su gradovi dosadni i da se treba stalno nekud kretati. Hvala, pandemijo!
Napredna radionica koju ove godine posebno ističemo je Modularni film, pod vodstvom Vladislava Kneževića, koja je na divan način izbrusila individualistička stremljenja svojih polaznika i spojila ih u zajednički monolit, dokazavši pritom da u filmskom amaterizmu, za razliku od rata, kolaboracionizam ima samo pozitivne rezultate. Filmove nastale u sklopu te radionice jedine prikazujemo na okupu, jer su upravo tako i zamišljeni: kao različita lica jedne te iste gmižuće zvjeri.
Eksperiment modularnog filma zapravo je samo glasan odjek težnje koja se očitava u največem broju kinoklubaških uradaka općenito, pa tako i na ovogodišnjem Gledalištu: manična studija društvenih i mentalnih šavova koji nas drže na okupu. Šumovi u prirodi protiv šumova u komunikacijskim kanalima. Praznine u filmskim trakama protiv praznina u mozgovima i srcima. Stvari koje nisu onakvima kakvima se čine protiv stvari koje se odvijaju mimo nas dok mislimo da radimo neke bitnije stvari.