Na ovogodišnjem jubilarnom četrdesetom izdanju međunarodnog festivala Alternative Film/Video koji se održava od 7. do 11. prosinca u Beogradu u programu glavne konkurencije nalaze se i četri hrvatske produkcije, te jedna hrvatsko-srpska koprodukcija. Riječ je filmovima Tvornica filmova Silvestra Kolbasa u vlastitoj produkciji, Poruka (The Message), Bruna Pavića u vlastitoj produkciji, Dok smo bili tu Sunčice Fradelić u produkciji Kino kluba Split, Accidental memory fields Krunoslava Ptičara u produkciji Filmske udruge Šuma, te film Idu dani Igora Toholja.
Tvornica filmova (Film Factory) je filmski esej o fotografiji, ispričan kroz fotografiju. Tema filma je istraživanje medija: prikazivanje prolaska vremena starenjem samog fotografskog materijala. Polazište filma su crno-bijele fotografije snimljene u zapuštenoj i ispražnjenoj tvornici Fotokemika snimane isključivo na fotografskim materijalima koji su nekoć u toj tvornici i proizvedeni. Fotografije su dijelom standardne fotografske reprodukcije, a dijelom s vidnom greškom nastalom starenjem materijala. Istodobno to je i priča o negativnim posljedicama tranzicije, propasti industrijalizacije i radničkog pokreta.
Tvornica filmova
Poruka (The Message) je found footage film/video sastavljen od govora predsjednika 195 zemalja svijeta. Od svakog predsjednika korišteno je 1-4 frame-ova koji su montažno stavljeni u kontinuitet. Njihove pojedinačne poruke tako postaju jedna globalna poruka. Ta poruka je nejasna, uznemirujuća i ne jamči svijetlu budućnost. Rad istovremeno funkcionira kao kratki eksperimentalni film i loop video instalacija.
Poruka
Dok smo bili tu (While We Were Here) sažeto prikazuje fragmente života likova, kroz ljeto i zimu, dok se svako od njih suočava s gubitkom, a film je svojevrsno meditativno putovanje kroz promjene.
Dok smo bili tu
Accidental memory fields je film sastavljen od nasumičnog slijeda televizijskih materijala koji su degradirani do apstrakcije u jednu novu dinamičnu formu. Ona propituje materijalitet slikovne građe, te na jedinstven, mračan i poetičan način reinterpretira taj medijski besprekidni kontinuitet slika kojima smo svakodnevno suočeni.
Accidental memory fields
Film Idu dani je mašinski (engine), automatski film. U pitanju je eksperiment koji reinterpretira sjećanje i njegovu manifestaciju artikuliranu u filmskoj formi kroz metodu vizualnog automatizma, sa unaprijed definiranim kriterijima koji proizlaze iz parametara svakog kadra u montažnom nizu.
Idu dani
Alternative Film/Video najstariji je festival u regiji posvećen avangardnom i eksperimentalnom filmu, a ove godine slavi četrdeset godina od svog prvog izdanja. Poznat je po svom intimnom karakteru, gdje autori, umjetnici, kritičari, kustosi, arhivisti, filmofili i ljubitelji avangarde raspravljaju, druže se i gledaju filmove. Cilj festivala je bilježiti i teorijski definirati pokrete, promovirati konstruktivne vrijednosti i podržati nove kreativne mogućnosti u vizualnim medijima.
Alternative Film/Video festival