Zagreb, 18. svibnja – Online interaktivna platforma Filmska naSTAVa, koja uključuje filmski sadržaj za osnovnoškolske i srednjoškolske učenike i profesore diljem Hrvatske, obogaćena je novim filmovima te sada broji čak 69 filmskih ostvarenja – 41 film za osnovnu i 28 filmova za srednju školu.
Riječ je o naslovima nagrađenima na prošlogodišnjim revijskim programima Hrvatskog filmskog saveza: 59. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, 26. Filmskoj reviji mladeži i 14. Four River Film Festivalu.
Jako mi je drago da je moj igrani film Brod u boci dobio priliku biti na platformi. Drago mi je da srednjoškolci gledaju filmove svojih vršnjaka, a najviše od svega da ih sa svojim nastavnicima zajedno analiziraju. Ponosan sam što je upravo moj igrani prvijenac dostupan i što svako malo dobivam pozive i poruke raznih učenika i učenica, kaže Karlo Gagulić, čiji je spomenuti film osvojio Nagradu publike na Four River Film Festivalu 2020. godine.
Platforma je dosad imala više od 57.084 posjeta te 14.848 korisnika u svim županijama u RH, a učenici, zahvaljujući platformi, imaju priliku u trajanju od jednoga školskog sata pogledati niz kratkometražnih filmova te ih sa svojim nastavnicima analizirati i interpretirati zahvaljujući unaprijed pripremljenim metodičkim materijalima, kvizovima i uvodnim videoobraćanjima voditelja Filmske naSTAVe. Odnedavno učenici mogu i u sklopu filmske naSTAVe samostalno komentirati filmove - podijeliti svoje dojmove ili postavljati pitanja, a sve u svrhu što veće interaktivnosti.
Učiteljica Ana Manjaka i učenici 5. i 6. e razreda Osnovne škole Ivana Rabljanina sa Raba gledali su i analizirali najnovije filmove za učenike osnovne škole - dokumentarni film Buđenje za pamćenje i animirane filmove Pjevajuća vešmašina, Kopači zlata i U gori raste zelen bor. Učenici su jako dobro reagirali na animirane filmove, posebno im se svidio film Kopači zlata u kojem su tražili elemente vesterna. Naposljetku su svoje znanje potvrdili rješavanjem kviza u formatu koji je dostupan na stranici Filmske naSTAVe. Tijekom cijele nastavne godine, u sklopu školskog Kinokluba, posežemo baš za filmovima koje su stvarali osnovnoškolci i srednjoškolci, kaže Ana Manjaka.
Alati koji su dostupni učiteljima na ovoj platformi su jako detaljni i uvelike olakšavaju pripremu za nastavu. Za nas je ovo sjajna priprema od motivacije do analize, korak po korak. S očekivanim odgovorima uz pitanja i priloženog kviza koji se može koristiti za vrednovanje u svim oblicima, učenje o filmu i uz film zbilja mogu biti važan dio redovne nastave u mnogim nastavnim predmetima, dodala je učiteljica Ana Manjaka.
Program se provodi s partnerima koji su iskazali interes za suradnjom – školama i njihovim nastavnicima diljem Republike Hrvatske. Riječ je o osnovnim i srednjim školama iz deset županija (Grad Zagreb, Istarska, Karlovačka, Koprivničko-križevačka, Međimurska, Primorsko-goranska, Splitsko-dalmatinska, Varaždinska, Vukovarsko-srijemska i Zagrebačka), a očekuje se i povećanje broja županija, posebice s obzirom na dosadašnji interes nastavnika. Filmska naSTAVa može se koristiti u školskoj učionici, ali i u online nastavi, što se pokazalo osobito korisnim tijekom pandemijske krize. Zbog velika interesa, program je preveden na engleski te dostupan za korištenje učenicima i nastavnicima i izvan hrvatskoga govornog područja.
Trend povećanja broja filmskih djela djece i mladih te sve veći broj filmskih i videodružina u školama rezultat je kontinuirane filmske i medijske edukacije djece i mladih te njihovih profesora, stoga i u novom ciklusu Filmske naSTAVe@online možemo očekivati još veći porast korisnika te ukupno jačanje svijesti o važnosti ovakve edukacije u suvremenoj školi, kao i izvan nje.