Teoretičar filma i filmski kritičar Hrvoje Turković dobitnik je ovogodišnje Nagrade „Ante Peterlić“ za knjigu Tipovi filmskog izlaganja. Prilozi teoriji izlaganja, objavljenu 2021. u izdanju Hrvatskog filmskog saveza. Nagradu bijenalno dodjeljuje Hrvatsko društvo filmskih kritičara za „izvrsnost u filmskoj publicistici, autorima ili urednicima, za radove objavljene kao zasebna izdanja – knjige, časopise, zbornike, monografije i sl. – originalno na hrvatskom jeziku i na području Republike Hrvatske“. Ove je godine dodijeljena treći put, drugi put za redom izdanju HFS-a, a u konkurenciji su bile knjige tiskane 2020. i 2021.
Tipovi filmskog izlaganja šesnaesta je Turkovićeva autorska knjiga, a četvrta u izdanju Hrvatskog filmskog saveza (uz Umijeće filma, 1996; Film: zabava, žanr, stil, 2005. i Život izmišljotina. Ogledi o animiranom filmu,2012), kojemu je bio dugogodišnji predsjednik. Tema knjige predmet je njegova osobitog teorijskog interesa koji je desetljećima didaktički razvijao kroz predavanja kolegija pod istim nazivom na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti. Kroz niz pojedinačnih rasprava i uz sintetizirajući uvod, knjiga obrađuje ključne probleme teorijskog (i nastavnog) područja koje je do sad obrađivano jednostrano, jednoznačno i rasuto po različitim teorijskim disciplinama – načela globalnog strukturiranja filmova odnosno filmskog izlaganja.
U obrazloženju žirija Nagrade, koji su činili Nikica Gilić, Janko Heidl i Višnja Vukašinović, stoji:
„Uživajući u impresivnom opusu kritičarskih i teorijskih radova Hrvoja Turkovića lako je naviknuti se na visoku razinu njegove analitičnosti, na sposobnost iznimno sustavnog razmišljanja o filmu. No, knjiga Tipovi filmskog izlaganja. Prilozi teoriji izlaganja čak i u ovom kontekstu predstavlja iznimnu vrijednost. Naslanjajući se, dakako, na relevantne filmske prethodnike, Turković opet stvara svoju, prepoznatljivo Turkovićevu teoriju, jasnim se jezikom hrabro noseći s temeljnim problemima analize filma. Kako i zašto film niže svoje podražaje? Od čega se oni sastoje? Kako se film organizira? Koje su nam vrste filmskog izlaganja dostupne i važne? Kako funkcioniraju? Temeljna pitanja zaslužuju temeljite odgovore, a Turković ih ovdje daje, objašnjavajući ih pritom na veoma jasnim primjerima, u rasponu od Wellesova Građanina Kanea i Tarkovskijevog Stalkera do obrazovnih filmova Radovana Ivančevića. Jedna od najboljih knjiga o filmu izašla u zadnjih nekoliko godina, ovo je i jedna od najboljih knjiga Hrvoja Turkovića. Ova će filmološka publikacija stoga služiti kao udžbenik filmoljupcima i studentima u predstojećim godinama, ali će predstavljati i uzor budućim piscima knjiga o filmu u Hrvatskoj i šire.“