Novosti

Facebook HFS
02.12.2020.
Filmska vježbenica : Preoblikovanje vremena
Filmska vježbenica praktičan je nastavak na predavanja Filmske čitanke, prijave su otvorene do 6. prosinca

Filmska vježbenica praktičan je nastavak na predavanja Filmske čitanke, u sklopu koje će polaznici kroz montažni zadatak imati mogućnost promisliti o nekim novim prostorno-vremenskim obrascima, referirajući se na teorijske cjeline koje su ih okupirale tokom predavanja.

Od polaznika se očekuje da znaju osnove montaže, imaju osigurane tehničke preduvjete za rad (računalo i program za montažu), te da su odslušali predavanja Filmske čitanke. Radionica će se sastojati od dva online sastanka i 10 dana tokom kojih će  će polaznici samostalno raditi.

Za prijavu je do 6. prosinca  potrebno poslati kontakt (mail, ime i prezime) te nekoliko rečenica motivacije u kojima će se istaknuti koja ih je tematska cjelina, informacija ili misao posebice potaknula na razmišljanje tokom predavanja Filmske čitanke te bi istu voljeli praktično primijeniti u svojoj vježbi.

Po završetku prijava, polaznicima će se poslati link za uvodno predavanje koje će se održati  8. prosinca. Na uvodnom predavanju polaznici će s voditeljicama dogovoriti principe rada i  dobiti materijal na kojemu će tokom sljedećih 10 dana raditi u vlastitom tempu. 19. prosinca se polaznici ponovno sastaju i zajedno sa voditeljicama predstavljaju rezultate rada i analiziraju vlastiti proces.

CIlj radionice je primjeniti stečena teorijska znanja u praksi te potaknuti sudionike na raspravu i razmjenu ideja i komentara kako o vlastitom tako i o tuđem radu.

“Pošto doživljaj vremena zapravo jest autorova neotuđiva intuitivna vizija života, a ritmička tenzija u montiranim fragmentima diktira svaki konkretan montažni spoj, to znači da montaža otkriva stil samog režisera. U montaži se ispoljava odnos režisera prema samoj ideji, preko montaže umetnikovi pogledi na svet dobijaju svoj konačni oblik. Smatram da je režiser koji lako i na različite načine montira svoje filmove prilično plitak. Uvijek ćete prepoznati Bergmanov, Bresonov, Kurosavin, Antonionijev stil montiranja. Nikada ih ni sa kim nećete pomiješati. Jer njihova percepcija vremena, izražena u ritmu, uvek ista.”
(Andrej Tarkovski, Zapečaćeno vreme, Akademska knjiga Novi Sad, 2018.)

Novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa

U prodaji je novi dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa (102-103, 244 stranice) koji otvaramo opširnim tematom "Glazba i film". Muzikologinja i filmologinja Irena Paulus analizira popratnu glazbu u filmovima Ta divna splitska noć i F20 Arsena Antona Ostojića... »više

Rekordna gledanost 52. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva

Više od 28.700 pregleda i 3.600 posjetitelja te nikad veći broj prijavljenih filmova unatoč pandemijskim uvjetima pravi su pokazatelji potrebe i zainteresiranosti publike za reviju ovakvog tipa... »više

Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Ivan Munđar

Od 2017., kad je kao šesnaestogodišnjak prvi put bio na Školi medijske kulture, u Krapinskim Toplicama, Ivan je složio lijepu nisku radionica, od kamere i snimanja, preko eksperimentalnog filma do dvostrukog sudjelovanja u radionici za digitalnu fotografiju... »više

Eastern Neighbours Film Festival

Dokazani i novi talenti

ENFF 2020 je uspješno završen nakon što se suočio s nizom okolnosti koje su od organizatora i sudionika zahtijevale mnoštvo prilagođavanja. Prvi je koji je održan online, pa iako neki poznavatelji tvrde da je upravio to budućnost ne samo filmskih festivala... »više