Charles-Émile Reynaud (8. prosinca 1844. - 9. siječnja 1918.), francuski znanstvenik, predavač te izumitelj je najpoznatiji po izumu prakinoskopa, odnosno uređaja za prikazivanje pokretnih slika kojeg je osamdesetih godina Devetnaestog stoljeća usavršio u sistem poznat kao Théâtre Optique, a omogućavao je projekciju pokretnih slika na ekran. Njime je 28. listopada 1892. u Parizu publici prikazao seriju od oko petsto rukom crtanih sličica pod nazivom Pauvre Pierrot, koja se danas smatra prvim animiranim filmom u povijesti. Njegovu su slavu i stečeno bogatstvo ubrzo pomračila braća Auguste (1862. - 1954.) i Louis (1864. - 1948.) Lumiere koji su 1895. godine izumili kinematograf, patentirali svoj izum 13. veljače, a već 22. ožujka 1895. prikazali i prvi film, slavni Izlazak radnika iz tvornice Lumiere, na konferenciji o unapređenju fotografske industrije u Francuskoj, a 28. prosinca u pariškom Grand Cafeu priredili komercijalnu projekciju koja se službeno smatra prvom takvom uopće.
Reynaud je posljednje godine života proveo siromašan i zaboravljen, kažu da je neke od svojih djela protestno bacio u Seinu, no ostao je zapamćen po prvoj projekciji animiranog filma na celuloidnoj vrpci, pa se taj datum u svijetu obilježava kao Svjetski dan animiranog filma, a utemeljen je 28. listopada 2002. godine. Obilježava se u pedesetak zemalja širom svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, a središnja će se proslava održati u nedjelju, 25. listopada u kinu Tuškanac, u organizaciji ASIFA Hrvatska.
Program počinje u 15.00 sati u maloj dvorani kina Tuškanac održavanjem radionice animacije za djecu uzrasta od devet od četrnaest godina, koju će voditi Dorotea Radušić. Predviđeno je trajanje radionice devedeset minuta.
Istog je trajanja i ASIFA pitching koji od 18.00 sati isto traje u maloj dvorani kina Tuškanac, a vodi ga Draško Ivezić. Autori ili timovi imaju po deset minuta za prezentaciju svojih animiranih filmskih projekata (bez obzira u kojoj su razvojnoj i produkcijskoj fazi) pred domaćim stručnjacima iz polja animacije, uključujući i producente i distributere. Na kraju svake prezentacije, u dodatnih još deset minuta, prezenteri će moći odgovarati na pitanja stručnog tima i sudjelovati u javnoj raspravi.
U 21.00 počinje projekcija kratkih animiranih filmova u velikoj dvorani kina Tuškanac. O filmovima i o retrospektivnom prikazu domaće produkcije radova nastalih u desetljeću između 2000. i 2010. godine s autorima će prije projekcije razgovarati Lana Brčić, a bit će prikazani sedam minuta dugi Film sa djevojčicom redatelja Daniela Šuljića, nastao u produkciji Zagreb filma, nešto manje od deset minuta dug Plasticat Simona Bogojevića Naratha, u produkciji Kenges-a, malo više od devet minuta duga Ciganjska autora Davora Međurečana i Marka Meštrovića, u produkciji Fade in te Kreativnog sindikata, najduži u ovoj zgodi film Ručak Ane Hušman, koji traje petnaest i pol minuta, a snimljen je u produkciji Studija Pangolin, zatim nešto manje od sedam minuta dug Ona koja mjeri redatelja Veljka Popovića, nastao u produkciji Kenges-a, točno osam minuta dug Miramare koji je režirao Michael Müller, a snimljen je u produkciji ALU Zagreb i Zagreb filma, devetominutni Nespavanje ne ubija autora Marka Meštrovića u produkciji Kreativnog sindikata i devet i pol minuta dugi Ornament duše Irene Jukić Pranjić snimljen u produkciji Zagreb filma.
Ulaz je na sva događanja besplatan, uz pridržavanje epidemioloških mjera zaštite i samozaštite.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com