Tražeći najbolje članice i članove selektorske komisije i stručnoga ocjenjivačkog suda organizatori 58. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece su umnogome promijenili prošlogodišnji sastav, pa su tako od šest imena koja su dijelila pravdu 2019. zadržana četiri, Astrid Nox i Marina Andree Škop koje su, uz ostale, i u Sisku i ove godine u Malom Lošinju bile zadužene za selekciju, Maja Flego koja je već niz godina članica ocjenjivačkog suda i Čejen Černić Čanak koja je iz uloge prošlogodišnje selektorice prešla u ovogodišnju rolu članice stručnoga ocjenjivačkog suda.
Mišljenja su o tome, kao uostalom i o bilo čemu drugome na ovome svijetu, dosta različita. Dok jedni smatraju kako je dobro stalno imati nova imena i svježi pristup, čime se uz ostalo izbjegava moguće favoriziranje nekih školskih filmskih skupina i klubova već po navici te nagrađivanje onih koji sami sebe shvaćaju nezaobilaznima, bez obzira na stvarnu trenutnu kvalitetu, drugi se zalažu upravo za višegodišnje kontinuirano obavljanje tih poslova kako bi se uspostavio određeni standard i utvrdili trajni(ji) kriteriji. Oba su stajališta ravnopravna i smislena, a praksa najbolje pokazuje tko je (trenutno) u pravu. I svakako, puno više nego o voditelji(ca)ma, uvijek treba voditi računa o djeci i njihovim autorskim djelima.
Postoje aktivnosti i profesije u kojima se sve više osjeća prevlast ili bar sve veća zastupljenost žena, od medicine do obrazovanja, pa ne čudi da je i u dječjem filmskom stvaralaštvu očita dominacija žena u funkciji voditeljica dječjih filmskih skupina (preostalim i malobrojnim muškim voditeljima svaka čast!) i svemu što je s tim u vezi. Sasvim je u skladu s ovime i spoznaja da su svih šest ovogodišnjih selektorica i članica stručnog ocjenjivačkog suda žene.
Čejen Černić Čanak (1982., Osijek) se 1997. godine pridružila Kino klubu Mursa, više je puta nagrađivana za amaterske filmove, pohađala radionicu dokumentarnog filma na Imaginarnoj akademiji u Grožnjanu, gdje je 2001. napravila prvi dokumentarni film Il Postino, a diplomirala filmsku i TV-režiju na ADU u Zagrebu. Od 2007. radi kao asistentica na igranim filmovima i serijama, dokumentarnom i animiranom filmu i kao suradnica na plesnim predstavama, a kao profesionalna redateljica snima kratkometražne igrane i dokumentarne filmove. Režirala je dugometražni igrani film Uzbuna na Zelenom Vrhu te napravila kratki animirani film Cura koja je voljela bajke.
Maja Flego je diplomirala pedagogiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, bila novinarka i urednica u Školskim novinama i Zrnu, napisala knjige Priča za mame i tate odnosno Iz roditeljskog kuta ili roditelj u kutu, a sad radi kao savjetnica u Uredu pravobraniteljice za djecu i već je desetak godina članica stručnih žirija na Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, Festivalu o pravima djece i Internacionalnom festivalu animiranog filma djece i mladih VAFI.
Animatorica Petra Zlonoga diplomirala je grafički dizajn i završila diplomski studij Animirani film i novi mediji na Akademiji za likovne umjetnosti u Zagrebu, osvojila niz nagrada, bila umjetnička savjetnica za animirani film u HAVC-u i vodila niz radionica za djecu i odrasle.
Uz njih, o nagradama će odlučivati i ocjenjivački sud djece iz Malog Lošinja.
Rezultate njihova truda i rada i dugogodišnjih promišljanja saznat ćemo u nedjelju, 4. listopada zajedno s nagradama ovogodišnje Revije.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com