Na 22. školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić radionicu za dokumentarni film vodi, kao i proteklih nekoliko godina, filmski redatelj Tomislav Mršić, a polaznici se bave pitanjima definiranja dokumentarnog filma, kako se stvara, na koje se načine može snimiti te u praktičnom dijelu što je potrebno za kvalitetnu pripremu i snimanje, dok će voditelj radionice igranog filma filmski redatelj Ivan Goran Vitez svoje polaznike pokušati učiniti novim autorima formata Kreše Golika, bar. Ili, čak!
Radionicu za animirani film vodi Jasminka Bijelić Ljubić iz ŠAF-a, koja će polaznike naučiti svemu, od koliko je sličica potrebno da Baltazar prijeđe put od jednog do drugog kraja čarobne mašine do temeljnih principa animacije, a u praktičnom radu izradi kratkog animiranog filma.
Kadar iz igranog filma Crvenkapica po vuku s prošlogodišnje radionice
U specijaliziranom radioničkom programu radionica za kameru i snimanje pruža teorijska znanja o osnovnim tehničkim osobinama kamere, a polaznike uz niz vježbi očekuje i priprema te snimanje filma pod vodstvom Borisa Poljaka, dok radionicu za montažu ove godine vodiTomislav Stojanović, akademski filmski montažer, apolazniciće spoznati zašto su montažeri najveći dio kreativnog procesa jer spajaju snimljeni materijal u smislenu cjelinu. Radionica za fotografiju koju vodi akademski filmski snimatelj i fotograf Darije Petković bavit će se tehnološkim znanjima o fotografiji, razvijati praktične vještine snimanja i obrade teme, autorske stilove i pristupe temi te organizirati završnu izložbu. Profesorica komparativne književnosti i filozofije i novinarka Višnja Biti ponovo će zaroniti u radijske valove i s polaznicima radionice radioreportaže otkrivati brojne tajne prvenstveno radija, ali i drugih medija.
Radionicu za eksperimentalni film ponovo vodi filmski redatelj Tomislav Šoban, a polaznici upoznaju modele, načine i mogućnosti autorskog izražavanja eksperimentalnog autorskog filma, dok će se scenaristica Irena Krčelić u radionici scenarija od ideje do realizacije s polaznicima baviti cijelim procesom, pisanjem, snimanjem, montiranjem i prikazivanjem nastalih djela. Radionicu dramske pedagogije vodi Marija Šorša iz Teatra Tirena, a bavi se dramskim tehnikama koje se koriste u radu s djecom i mladima te će sami isprobati procese nastanka u dramskim igrama i vježbama te usvojiti načela dramske pedagogije, dok će redateljica Vedrana Vrhovnik na radionici radioigre naučiti polaznike kako se iz proznog žanra piše, dramatizira i dijalogizira za uho radioadaptacija priče, tj. radioigra.
Zanimljivo, 22. škola medijske kulture održava se 2020. godine, a svečano otvara 18. kolovoza, pet godina i jedan dan poslije smrti jednog od najvećih domaćih autora filmske i televizijske glazbe Arsena Dedića (čak trideset i četiri dugometražna igrana filma, od Živa istina Tomislava Radića, 1972., preko Glembajevih, Vlak u snijegu, Vlakom prema jugu, Godišnja doba i drugih, ali i za animirane, kratkometražne igrane, pa za televiziju, još 1966. za dramu Mediteranska klima, od 1971/2. godine za serije U registraturi, Prosjaci i sinovi, Jedrima oko svijeta, ali i za Male tajne velikih majstora kuhinje).
I naravno, sve se događa uz kompletne mjere zaštite!
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com