Redateljice Dalija Dozet i Nikica Zdunić te montažer i filmski kritičar Danijel Brlas su, kao članovi žirija, na kraju jedanaestog Gledališta Kinokluba Zagreb odlučili nagradu Maksimilijan Paspa dodijeliti filmu Precijenjena dramaturgija Sunčice Ane Veldić u kojem autorica, kako kažu, beskompromisno otkriva svoj kreativni košmar i apsolutnu predanost. Svaki je član žirija imao pravo dodijeliti i posebno priznanje, pa je Nikica Zdunić odabrala Moranu Franov, za film Mohamed Reporting Live, jer je autorica u iznimno kratkoj formi britko, skladno i odmjereno prožela fragmentirani zvučni zapis i vizualni kolaž, čime je na vrlo poseban način stvorila ključ percepcije društvene svakodnevice. Favorit Dalije Dozet bio je Željko Radivoj, za sve filmove prikazane na Gledalištu jer nas ustrajnom odlukom da prenosi svoju svakodnevicu kroz neposredno snimanje suvremenika te suptilnim kombiniranjem svoje realnosti s vlastitim autorskim postupcima vodi na mozaičko putovanje kroz opća, a opet specifična mjesta i ljude, podsjećajući nas da nikada ne prestanemo biti znatiželjni, dok je posebno priznanje Danijela Brlasa dobio film Spoj Nevena Dužanca zbog prožimanja intimnog prostora s javnim, posredstvom iznimne režijsko-snimateljsko-glumačke sinergije i stvaranja djela koje se gleda u jednom dahu.
Žiri kritike sastavljen od Martine Jurišić i Antona Tomičića svoju je nagradu također dodijelio Precijenjenoj dramaturgiji zbog zdrave doze autoironije, subverzivnosti, duhovitosti i prkošenja institucionalnom autoritetu koji je autorica pokazala u svojem filmu pa je tako Sunčica Ana Veldić postala apsolutnom pobjednicom jedanaestog Gledališta KKZ. Svoje posebno priznanje dodijeli su Marinu Mandiru za film Karolinin izvanredan dan jer je uspio zadržati publiku s najdužim filmom na ovogodišnjom Gledalištu te ju je nasmijao i zabavljao od prve do zadnje scene, pokazavši time svoju originalnost i specifičan filmski i humoristični izričaj.
Jedanaesto Gledalište, koje se oslanja na dugu tradiciju klupskog natjecanja autora KKZ, a nekad se održavalo pod imenom Šampionata dr. Maksimilijana Paspe, svojevrsni je uvod i u niz sadržaja koji se ove godine odvijaju kao dio programa obilježavanja devedeset godina postojanja Kinokluba Zagreb (a samim time i filmskog amaterizma u nas). Prva je u nizu bila projekcija izbora klupskih filmova pod nazivom Svi su nam ovi filmovi jednaki, održana 30. siječnja u Arheološkom muzeju u Zagrebu, na kojoj su prikazani radovi Zastajkivanje Hrvoja Turkovića (1967), Trapezakt Mire Manojlovića (2011), +topia Petra Novaka (2012), (Kontra)indikacije Valentine Lončarić (2016), Boca istine Dalije Dozet (2016), Every Little Thing Nikoline Pavleković (2016) te slavni K3 Mihovila Pansinija (1964), a iste je večeri održano i predavanje predsjednika KKZ Vedrana Šuvara i dopredsjednika Tomislava Šobana o filmskom amaterizmu i ravnopravnosti u filmskoj zajednici. Događanje je održano u sklopu projekta Kruzej - Kroz muzej(e) jednaki.
Planirane su i brojne druge aktivnosti, od restauracije filmova Tatjane Ivančić, preko ponovnog izdanja knjige GEFF-a, pa nove monografije Kinokluba Zagreb, dovršenja filma o povijesti KKZ, rekonstrukcije kariokineze u MM centru te performansa Automatofoni, odnosno filmoloških događanja s Hrvojem Turkovićem, niza projekcija koje bi se događale posvuda u gradu i u okolini, izložbi plakata, mnogim radionicama i još mnogo toga.
Ove će godina, s pravom, biti godina Kinokluba Zagreb!
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com