Zagrebačko Dokukino KIC u Preradovićevoj 5 bilo je u nedjelju, 7. svibnja domaćinom svečane projekcije dokumentarnih filmova nastalih na šestoj Školi dokumentarnog filma koja je održana u organizaciji udruge Restart, a pod mentorstvom Ane Hušman, Igora Bezinovića, Borisa Mitića, Olivera Sertića i Hrvoslave Brkušić. Na Školi koja je trajala od 4. listopada 2016. do 28. veljače 2017. u Zagrebu, a pohađalo ju je desetero polaznika, surađivali su i snimateljica Dinka Radonić, producentica Vanja Jambrović, dizajner zvuka Ivan Zelić, brazilsko-španjolski scenarist i redatelj Sergij Oksman te srpski multimedijalni umjetnik Miloš Tomić. Polaznici među kojima su bili Maja Alibegović, Inesa Antić, Mihovil Antić, Jasmina Beširević, Roko Crnić, Ana Martinović, Marina Redžepović, Vladimira Spindler, Klara Šovagović i Vladimir Tatomir, su savladali sva potrebna znanja za kompletnu autorsku produkciju dokumentarnog filma, a to su i dokazali svojim radovima.
Prikazano je devet filmova, među kojima su bili Lovačka sreća autorice Maje Alibegović, trinaestominutna priča o lovačkim pravilima, ritualima i običajima u susjednoj Sloveniji gdje su lovci gotovo isključivo muškarci, Posledice rada Inese Antić, u trajanju od šesnaest minuta, o pjevačici i performerici Zoji Borovčan koju u Beogradu znaju i kao Johanu Helmut Kol-svinju s karminom, odnosno njenim pjesmama o zatočeništvu, oslobođenju i posljedicama rada, Iti inpiko redatelja Mihovila Antića, jedanaest minuta duga priča o pokušaju grupice muškaraca s malog otoka da pomognu svome sumještaninu u nevolji, Udaljenost autora Roka Crnića, najkraći, tek šest minuta dug film o odnosu sviranja i slušanja i raznim nijansama tog odnosa, pa dvadesetominutni All Good Things Jasmine Beširević, o vezi dvoje ljudi, muškarca i žene (koja je majka autorice), vezi koja traje trideset i šest godina, iako nisu nikada živjeli skupa, čak prebivaju u raznim državama pa se na kraju sretnu po prvi put u Sofiji, u Bugarskoj, Britanac Ane Martinović, devet minuta, o sajmu antikviteta na zagrebačkom Britanskom trgu i o ljudima koji se svake nedjelje na njemu okupljaju, jedanaestominutni Vodič za premijeru Marine Redžepović, o glumcima, slijepom Voji i Marinu koji vidi, i redatelju Damiru koji ih opisno vodi kroz prvu projekciju njihova novog filma, zatim najduži, čak dvadeset i jednu minutu, Mama, zašto plačeš… autorice Vladimire Spindler, poznate fotografkinje i samohrane majke koja se bori za dobrobit svoje dvoje djece i boji se da lagano gubi životnu energiju te Vani Vladimira Tatomira, o arhitektonskim i drugim granicama za koje mislimo da ih sami definiramo, ali smo istodobno ograničeni životom s drugima koji nam nameće često nepisana, a čvrsta pravila. Film traje četrnaest minuta.
Vrijedi napomenuti da je ove godine bilo čak sedam žena i samo tri muška autora.
Prošle je godine, na završetku pete Škole dokumentarnog filma, u kinu Grič prikazano jedanaest filmova, a valja napomenuti da su u službenom programu Dana Hrvatskog filma, među 87 dokumentaraca u natjecateljskoj selekciji bila i dva filma, 58% Bojana-Harona Markičevića te Rezidba Katerine Dude koji su snimljeni na četvrtoj Školi dokumentarnog filma, održanoj 2015. godine.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com