Dr. sc. Bruno Kragić govorio je polaznicima Prvog stupnja seminara medijske kulture o povijesti filma, dok je prof. dr. Hrvoje Turković upoznao polaznike Drugog s filmskim i književnim opisom-u pojmu i u praksi.
Započela je i dvodnevna radionica Prvi koraci vašeg budućeg dokumentarca koju vodi Rada Šešić, filmska autorica i kritičarka te kuratorica nekoliko međunarodnih festivala, poput Sarajeva, Amsterdama ili Beča. Prethodno su odabrani dokumentarni projekti (u razvoju) autora Nikoline Hrga (Da nam živi, živi rad, produkcija Fade In), Vladimire Spindler (Geni moje djece, produkcija Antitalent d.o.o.), Danila-Lole Ilića (Dobri duhovi, produkcija Pulska filmska tvornica), Dalije Dozet (2D) i Daniela Tomičića (Sljeme).
Dokumentarce u pravilu zastupa tim u sastavu redatelj i producent, a ovisno o potrebama svakog projekta posebna se pažnja usmjerava na razvoj priče i scenarija, likove, situacije, narativnu strukturu te pripremu za predstavljanje projekta u formi verbalne i pisane prezentacije. Polaznici radionice su pogledali više videozapisa s nekoliko važnih sličnih događanja te dobili vrijedne upute svoje voditeljice, a svoje će projekte u formi sedmominutne prezentacije (pitchinga) predstaviti u subotu u 17.00.
Photo by Mateja Ilijašev
Neven Vučković, dipl. iur. govorio je o uvodu u autorsko pravo i legislativu u audiovizualnoj industriji o čemu mnogi naši autori nemaju dovoljno znanja, pa često dolazi do raznih problema. Najpoznatiji su oni s korištenjem glazbe u filmovima, podjednako u dječjem filmskom stvaralaštvu ili profesionalnom, i svemu između toga, ali autorska prava su daleko složenija, posebno nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju i neophodnog usklađivanja zakonske regulative. Iz sadržajnog i praktičnim primjerima bogatog izlaganja te odgovora na upite zaista se moglo mnogo naučiti o temeljnim problemima s kojima se autori gotovo svakodnevno suočavaju. Prvo izlaganje ove vrste nameće se kao tek prvo u nizu pa valja očekivati slične teme na idućim Školama.
Ovogodišnja će Škola medijske kulture ostati zapamćena i po izuzetnom zanimanju polaznika (ali i voditelja i predavača) za filmsku literaturu. Svake godine se organizatori pobrinu ponuditi recentna ali i nešto starija izdanja raznih publikacija u nakladi Hrvatskog filmskog saveza, koji je naš najveći i najproduktivniji izdavač knjiga i časopisa koji govore o filmu, ali i drugih izdavača, po popularnim cijenama. U vrijeme sveprisutnog interneta mnogi, a posebno mladi ljudi pokazuju želju i potrebu za tiskanim izdanjima što je svojevrstan kulturološki fenomen kojeg svakako valja pozdraviti.
Petak je najburniji, deveti dan Škole, kada se užurbano dovršavaju radovi u svim polaznim i specijaliziranim radionicama, montira se, preslušava i završno cizelira ono što su polaznici naučili i načinili. S nestrpljenjem se i uzbuđenjem očekuje subotnja prezentacija svega dosegnutog u tih deset dana, svi igrani, dokumentarni, eksperimentalni i animirani filmovi, radijske i TV-reportaže, fotografije, snimateljske, montažerske i vježbe postprodukcije zvuka, ali i kratki sažeci naučenog u oba stupnja seminara medijske kulture i na pripadajućim vježbama i presjek kroz prvi pitching u povijesti Škole.
I već se počinje razmišljati o pripremama iduće, XIX. škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, negdje u drugoj polovici kolovoza 2017. godine.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com