Na radnom listiću kojeg učenici Privatne umjetničke gimnazije s pravom javnosti (PUG) iz Zagreba dobiju na početku nekog od nastavnih sati matematike su i pitanja poput Što prvo pomisliš kad čuješ riječ matematika? ili Možeš li nabrojati neke primjere matematike u prirodi? Arhitekturi ili umjetnosti? Sportovima ili igrama?, a zatim uslijedi – prikazivanje filma!
Prezentacija raznih mogućnosti nastave filma i filma u nastavi, koja je u Gundulićevoj 55 pod naslovom Filmski susret u PUG-u održana u utorak, 5. travnja, pokazala je kako se sve i u kojim dijelovima nastave te na kakvim modelima i korisničkim mogućnostima filmska umjetnost i film u nastavi mogu primijeniti u Privatnoj umjetničkoj gimnaziji kao, koliko je poznato, jedinoj gimnaziji u Hrvatskoj koja ima nastavu Filmske umjetnosti u svom obaveznom programu, ali slijedom njihovih dosega i iskustava i drugdje, u sličnim ustanovama.
O nastavi filmske umjetnosti u PUG-u govorila je osnivačica Gimnazije dr. sc. Rasima Kajić, naglasivši cijeli svoj dugogodišnji osobni i institucionalni razvoji put, među kojim valja izdvojiti njen angažman kao pomoćnice ministra kulture ili predavanja studentima na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, zajedno s prof. dr. Stjepkom Težakom, a svakako i višegodišnju suradnju s Verom Robić-Škarica i Hrvatskim filmskim savezom, još u Filmskoj školi, a zatim i u Školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić, na edukaciji edukatora i upornim pokušajima da se medijske kultura uvede u redovitu nastavu, posebno na srednjim školama, što je na kraju rezultiralo i osnivanjem Prve umjetničke gimnazije 2002. godine, iako se borba nastavlja i dalje.
Njena nasljednica na mjestu ravnateljice PUG-a Tea Hofmann, profesorica hrvatskog jezika, predstavila je film kao metodički instrumentariji i mogućnosti primjene u nastavi hrvatskog jezika, dok su Romina Makoter, profesorica likovne umjetnosti i Bojan Prosenjak, profesor engleskog i francuskog jezika, govorili više o praktičnoj primjeni, između ostalog i o snimanju učeničkih filmova, posebno u sklopu međunarodnih projekata i partnerstava poput COMENIUS ili ERASMUS PLUS, a o modelu organizacije s prikazom rada filmske radionice u PUG-u uz profesoricu Hofmann govorio je i Goran Ribarić, mag. art., diplomirani filmski redatelj koji je prije Akademije dramske umjetnosti bio polaznik PUG-a, a danas je voditelj filmske radionice u školi. Kažu da je najveća radost učitelja kada ga njegov učenik obraduje pokazanim znanjem što ga je od učitelja dobio, a još više ako ga i nadmaši. Profesori PUG-a mogu s pravom biti ponosni na svoje, bivše i sadašnje učenike i na sve čemu su ih naučili.
O promociji hrvatskog filma odnosno projektu Film za 5! sudionike prezentacije upoznao je Davor Kajić, dipl. oecc., predsjednik Školskog odbora. Učenici sa svojim profesorima redovito gledaju sve domaće filmove, ocjenjuju ih, ugošćuju u PUG-u autore i bogate se novim filmskim spoznajama, iz prve ruke.
Možda je ipak najimpresivnija bila prezentacija Ane Petrović, profesorice matematike koja je pokazala koliku ulogu može imati film u nastavi matematike. Uz hrvatski jezik ili likovnu umjetnost ga mnogo lakše i prirodnije vežemo, ali je i ovdje sasvim normalno primjenjiv, pa na onom radnom listiću posve razumljivo slijede i pitanja koja se tiču zlatnog reza, načina na koji matematika sudjeluje u svakodnevnom životu ili razjašnjenja filmskih igara koja se koriste geometrijskim ili matematičkim načelima. Jer, sve je film i sve je matematika!
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com