Kino klub Split organizira petu godinu za redom svoje interno klupsko natjecanje odnosno godišnju Smotru svih filmova snimljenih protekle godine. Svojim radovima sudjeluju brojni autori u kategorijama igranog, dokumentarnog, eksperimentalnog i animiranog filma, spota te u posebno zanimljivoj kategoriji nazvanoj Montaža u kameri, po istoimenoj radionici koja priprema ili dodatno educira već aktivne i neke buduće autore.
Kadar iz filma Lula & Bručke Igora Jelinovića
Najviše je igranih filmova, čak četrnaest, a među njima su i Nas dva, skoro polusatni rad Andrije Mardešića, petnaestominutni Lula & Bručke redatelja Igora Jelinovića odnosno dvadesetominutni Medo mali istog autora, pa Minjonja Njanjonja Josipa Lukića i Zatočen Marka Valića koji traju po jedanaest minuta, nešto duži Tatoo autora Jure Knezovića, kratki Paranoja autorica Karoline Teklić, Tesse Matošić i Ane Aras i još jedan rad grupe autorica Ane Pelajić, Ane Dukić, Marije Petričević, Anamarije Bogdan i Linde Žitnik Hotline, kao i gotovo desetominutni Skrivena premijera redateljice Jelene Mucibabić. Karolina Teklić se pokazuje najproduktivnijom i najraznolikijom autoricom ovogodišnje Smotre jer potpisuje i dva samostalna igrana filma Tragovi i Prekid (a autorica je i devetominutnog dokumentarca Baka), grupa autora Kino Banda potpisuje najkraći igrani film, minutu i pol dugu Čestitku, a popis igranih filmova ove godine završavaju mješovita grupa autora koju čine Ivan i Andrija Galić, Marija Lena, Roko Čule, Marina Gudelj i Marin Gugić svojim dvije i pol minute dugim radom Dite odnosno Ante Tomasović filmom Boksačke rukavice. Među šest dokumentaraca našli su se i Pravo na rad Marice i Ivana Lasića, Velimir Leko autorica Ane Palajić i Ane Dukić, 27 na 28 Andrije Tomića, Karlo Petra Vukičevića i Mornar ti spavaš Marina Tudora, dok su radovi Karla Silića i Leonarda Murgića Špurijus-Burek i pivo odnosno Karla Silića i Ive Bulić Špurijus-Da mi je stari Bill Gates označeni kao dokumentarni spot, a Eugena Bilankova Tehnička kultura Split kao dokumentarni promo. Među spotovima su Justin Johnson's-All in Tonija Mijaća, Špurijus-Matejuško, ljubavi moja te Špurijus-Đele više nije šta je bila Karla Silića (koji je isto među najproduktivnijim autorima), Frog frog dog Petre Urban, odnosno promo spot Växthus Martine Bilan i Marka Jukića, a među eksperimentalnim radovima Stegom Morim 1 i Stegom Morim 2 Tončija Kraljevića Batalića. Animacijom se bavila Maja Stojić koja je sačinila filmove worM te artifial eMotion. U kategoriji montaža u kameri prikazuju se radovi Antonije Pleštine Nog, Ane Pelajić Kod stare bake, Linde Žitnik Dnevna doza burazica, Nikoline Jurišić Što znači Božić?, Jelene Bašić Olujna sisa, Klementine Vidjak I bi svjetlo te Dine Grčića Kava i cigarete. Filmovi su različitih dužina, od jedne do deset minuta, raznih tema i pristupa, a zanimljivo je da je uglavnom riječ o autoricama. Neki su filmovi, u većini kategorija, nastali u različitim amaterskim i profesionalnim koprodukcijama.
Tri se projekcije, s pomno raspoređenim filmovima različitih kategorija, u 16, 18 i 20 sati u subotu, 13, veljače prikazuju u projekcijskoj dvorani Kino kluba Split, u Domu mladih, odnosno u Ulici slobode 28, a poslije ukupno 273 minute ili skoro četiri i pol sata programa slijedi uobičajeno, i upućeni kažu nadasve zanimljivo, klupsko druženje koje uključuje i performans iznenađenja!
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com