Prvi je dan seminara protekao više radno nego svečano, a tako će biti i ubuduće, što je posve u redu. Sudionici se još okupljahu u svježini varaždinske večeri, stigao je i dio inozemnih, koji većinom nisu nikada prije bili u nesuđenoj prijestolnici Hrvatske, a svi se slažu da je barokni grad, koji se po prvi put spominje još daleke 1181. godine, od 1209. je slobodni kraljevski grad, a najveći je procvat doživio koncem XVIII. stoljeća, izuzetno lijep i zanimljiv pa su odmah krenuli u noćne šetnje. Već u srijedu čeka sve, voditelje i sudionike složen program radionica i predavanja odnosno predstavljanja pa će trenutaka za ugodna opuštanja biti manje.
Na seminaru je po dvoje mentora iz svake partnerske organizacije, a uz njih osam, redom iskusnih nastavnika i mentora medijske kulture koji aktivno rade s mladim filmašima, su i voditelji dječjih kinoklubova ili školskih filmskih skupina iz Hrvatske, njih šestoro koji su pokazali zanimanje i želju za aktivnim uključivanjem. U radionicama je šesnaest učenika osnovnih i srednjih škola iz parterskih udruga i dvanaest domaćih, a svi će osim sudjelovanja u radu, prema vlastitim sklonostima, biti uključeni i u rad dječjeg žirija na 52. reviji.
Photo by Adrian Žgajić
Ovogodišnji su partneri Kinokluba Karlovac, odnosno tima Four River Film Festivala koji je domaćin seminara, pristigli iz Gombolyag zaklade iz Budimpešte, Mađarska, čiji je temeljni zadatak pomoć razvoju znanja, vještina i sposobnosti djece i mladih, kroz jednostavne obrazovne aktivnosti, često prezentirane na duhovit način i u neformalnom okruženju što svakako pridonosi opuštanju i kreativnosti mladih sudionika, a bave se posebno odgojem i obrazovanjem vezenim za okoliš, sportom i zdravstvenom zaštitom te različitim kulturnim aktivnostima, od glazbe do filma, zatim Luksuz Produkcije iz Krškog, Slovenija, video produkcijskog ogranka Društva saveznika za meko slijetanje, osnovanog 1995. godine, kao reakcija grupe mladih na bezličnost kulturnih programa namijenjenih baš njima, gdje je 1998. snimljen Naprijed Borisa Petkovića, prvi iz serije kratkih igranih filmova, a od 2001. postaje produkcijski centar za mlade filmaše te Kulturnog centra Gornji Milanovac, Srbija, koji je sa svoje 44 godine postojanja prerastao u kulturnu instituciju koja provodi niz zanimljivih projekata, poput Međunarodnog bijenala minijaturnih umjetnosti (kojeg organizira od 1998.), Likovne kolonije Mina Vukomanović Karadžić, od 2004. i festivala Kratka forma, koji se specijalizirao za filmove duge do jedne minute, do pet minuta i najviše petnaest minuta, pristižu iz cijelog svijeta i uglavnom su visoke kvalitete, a dobar dio autora su djeca i mladi.
Poslije formiranja Europske mreže filmskog stvaralaštva mladih i prvih kontakata i povezivanja dvadesetak europskih filmskih festivala srednjoškolskog filma, seminari poput varaždinskog trebaju omogućiti zajednički rad voditelja i medijskih pedagoga, njihovo upoznavanje i razmjenu stavova i iskustava, s regionalnim pristupom, a uz sudjelovanje učenika i njihov angažman u radioničkim programima. Uz četiri zemlje čiji predstavnici sudjeluju na prvom seminaru, već bi drugi trebao imati i veći broj sudionika.
Razvoj medijske pismenosti povezuje jednako učenike osnovnih i srednjih škola i njihove voditelje, posvećene medijima, posebno filmu, a služi između ostalog prijenosu profesionalnog profila iz školskog sustava, jačoj prisutnosti medijske kulture u sustavu odgoja i obrazovanja, a možda i promjeni svijesti i europskih političkih programa obrazovanja i osposobljavanja.
Duško Popović