Deveto izdanje 25 FPS-a održat će se od 26. do 29. rujna u prostorima Studentskog centra u Zagrebu te 30. rujna i 1. listopada u riječkom Art-kinu Croatia. Tijekom četiri zagrebačka festivalska dana i dva riječka predstavit će se suvremena i historijska eksperimentalna i avangardna produkcija, filmovi koji izmiču klasifikaciji i šire naše razumijevanje filma. Na festivalu će biti prikazano ukupno 55 filmova te četiri audiovizualna performansa. Nagrade će dodjeljivati tri člana međunarodnog žirija: britanska filmašica Beatrice Gibson, japanski autor Takashi Makino i španjolska filmašica Laida Lertxundi. Domaći žiri kritike čine kritičari i filmski autori Velimir Grgić, Nino Kovačić i Stipe Radić. Cjelokupni program Festivala 25 FPS je besplatan. Uz najavu otvaranja, donosimo i kratak pregled prvog festivalskog dana.
Konkurencija 1: Kemija svijeta (19 sati, Kino SC)
Ovogodišnje izdanje Festivala 25 FPS otvara se danas, u četvrtak u 19 sati programom Kemija svijeta. Prvi je film u programu Samo davni loopovi američkog autora Billa Morrisona, inspiriran tradicionalnim konceptom glazbe sfera. Kao i u svom najpoznatijem radu, Decasia, koji filmski znalci svrstavaju među najbolja avangardna ostvarenja s kraja tisućljeća, i u ovom filmu Morrison je fasciniran kemijskim procesima koji uzrokuju propadanje nitratne vrpce. Prvi dio konkurencije uključuje najnoviji rad američke videoumjetnice Jesse McLean Nevidljivi svijet, prikazan u programima Rotterdama i CPH:DOX-a i Između pravilnosti i nepravilnosti japanskog autora Masahira Tsutanija, a završava nježnim i taktilnim vizualima animiranog filma Futon japanske autorice Yoriko Mizushiri. Zagrebačkoj publici Futon će predstaviti gošća festivala 25 FPS, producentica Tamaki Okamoto iz tvrtke Carte Blanche.
Konkurencija 2: Bliski susreti druge vrste (21 sat, Kino SC)
Johann Lurf jedan je od najistaknutijih austrijskih eksperimentalnih autora, poznat po eksplozivnim ostvarenjima u kojima testira granice ljudske percepcije. Godine 2010. s filmom The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dog osvojio je Nagradu publike 25 FPS-a, a ove godine ponovno dolazi kako bi u Zagrebu predstavio svoj najnoviji film, Izviđanje.
Boris Poljak Autofokus
Prvog festivalskog dana prikazat će se i prvi domaći film u konkurenciji. Riječ je o dokumentarnom filmu Autofokus Borisa Poljaka, koji na jedinstven način svjedoči preobrazbi turističkog lokaliteta u univerzalnu ljudsku pozornicu. Uz spomenute naslove, u Konkurenciji 2 prikazat će se i Reciklirano kinesko-francuskog dvojca koji čine multimedijalni umjetnik Lei Lei i kolekcionar i kurator Thomas Sauvin, nastao iz velikog broja 35-milimetarskih filmskih negativa pronađenih u reciklažnoj zoni u predgrađu Pekinga, i Zelenjenje, filmsko putovanje umjetno stvorenim tropskim krajolicima francuske autorice Else Fauconnet .
Kino 23 (23 sata, Kino SC)
Program Festivala 25 FPS nazvan po noćnom terminu namijenjen je najtvrdokornijim festivalskim posjetiteljima, a otvara ga prošlogodišnji kanski dobitnik nagrade za režiju, poluautobiografski filmski puzzle nelinearne naracije i prelijepih vizuala Poslije tame svjetlo (2012) kontroverznog meksičkog redatelja Carlosa Reygadasa.
U nedjelju, 20. rujna u 18 sati u Kino SC, u posebnom programu Refleksi – odvažna strujanja u hrvatskom filmu u 2013. godini iz produkcije Hrvatskog filmskog saveza, a u režiji Ivana Ladislava Galete možete pogledati eksperimentalni "haiku" Deep End Art No.1.
Ivan L. Galeta: Deep End Art No.1
VAŽNI LINKOVI:
www.25fps.hr
www.facebook.com/pages/25-FPS/137348852185
www.vimeo.com/festival25fps
www.twitter.com/Festival25fps