U Galeriji Klovićevi dvori otvorena je od 7. rujna retrospektivna izložba Ivana Faktora. Retrospektiva pokazuje Faktorove radove od kraja sedamdesetih do danas, koji se mogu razgledati do 3. listopada.
Izložba počinje s ranim eksperimentalnim filmovima: 'Prvi program' (1978.), 'Svodići od grilaža' (1978.), Ravnoteža na tavanu OZ-a' (1979.) te nastavlja preko analitičkih fotografskih radova kao što je 'Plastificirani crni papir' (1981.), 'Bijeli zid' (1981.) i 'Blenda ekspozicija' (1990.) do početaka njegovog bavljenja velikom filmskom temom naslovljenom 'Fritz Lang und Ich'. Prvi rad toga naslova nastao je 1987. godine i sastoji se od 3 crno-bijele i tri kolor fotografije istog prizora iz filma 'Ranč prokletih', u kojem se spominje odmetnik čije ime zvuči isto kao i umjetnikovo: Factor.
Elementi Langovih filmova 'Ranč prokletih', 'Umorna smrt' i 'M' bit će prisutni u brojnim Faktorovim radovima tijekom slijedeća dva desetljeća: 'Mörder unter uns' (2004.), '15 minuta za Nadu Lang' (2000.), 'Das Lied ist aus' (2001/2002.), kao i u seriji instalacija naslovljenoj 'Eine Stadt sucht einen Mörder’.
Montiran iz sedamdeset sati dnevničkog video materijala koji Faktor bilježio tijekom ratne 1991. 1992. u Osijeku, osamnaestominutni film 'Das Lied ist aus' (2001/2002.) je završen deset godina kasnije kada je autor zaključio da je jedno razdoblje ipak završeno:
Bricolageom dnevničkih snimaka 'vremena kada je trebalo voljeti Grad', snimaka koji svojom količinom utiskuju to vrijeme prisutnosti i ostajanja u Gradu, i tonskog zapisa Langovog filma 'M', nastalog 1931., u vrijeme rađanja nacizma, Faktor otvara veliki procjep. Jasno naznačuje obrise privremeno otvorenog mjesta za pogled. Jer kažemo da gledamo film, iako ga zapravo uvijek i slušamo, kad nema zvuka mi slušamo njegov izostanak. To je procjep između navodno stvarnog i navodno fiktivnog, onaj jedini kroz koji ponekad možemo zaviriti u postojeće. Nepoklapanje tonskog i slikovnog zapisa, njihovi različiti registri stvarnosti, odnosno fikcije, koji se kroz film dodiruju, razaraju stabilnost realiteta onoga tko gleda. Stvarna postaje samo stvarnost slike. A objektiv je naš jedini ulaz u svijet, jedino kroz njega se rađa slika. Slika je kôd, ona strukturira doživljaj, po zabilježenom kôdu može ga se rekreirati. I to proizvodi smisao, i užitak...' iz teksta Marine Viculin Iz zadovoljstva, iz čistoga užitka..., katalog izložbe Ivan Faktor: Prvi program, GKD, 2010.
Ivan Faktor na snimanju Kangaroo Courta
Važan dio izložbe u Galeriji Klovićevi dvori čini prezentacija kompletnog multimedijalnog projekta 'Kangaroo Court' (2005./2007.). Naime iako je već 2005. godine nagrađen Velikom nagradom 39. zagrebačkog salona i nalazi se u postavu zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti, ovaj dosada najveći i najrazvedeniji Faktorov rad nikada nije bio prikazan u potpunosti. Tako će izložba u Klovićevim dvorima premijerno pokazati portrete te making off fotografije i making off video 'Kangaroo Courta'.
Rad pod nazivom ‘Kangaroo Court' je složeni kolaborativni projekt. Zamišljen je kao rekonstrukcija kadra iz filma ‘M’ (1931.), a izveden je prema fotografiji s Langovog filmskog seta i švenku iz samog filma. Naziv rada ‘Kangaroo Court' je engleski termin koji označuje ‘pojam koji opisuje lažirani pravni postupak u kojemu se prava neke osobe potpuno zanemaruju i u kojemu je rezultat već predodređen zbog pristranosti suda ili sudbene vlasti’ (prema Black's law dictionary).